Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor Sony A77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies voor Sony A77

    Ik zou me eens wat willen bezig houden met flash fotografie.

    Momenteel heb ik enkel een Sony HVL-F42AM flits voor op mijn Sony A77.
    Deze heeft dus de "oude" Sony specifieke hotshoe.

    Na wat zoekwerk op YouTube, kwam ik bij de flash aanbevelingen
    van Spyros Heniadis (https://www.youtube.com/watch?v=PtkjURNjV5s&t=589s).

    Zijn (mid range) aanbeveling is de Yongnuo YN-560 IV met de YM-560TX trigger.

    Nu die triggers bestaan niet voor de Sony hotshoe.

    Mijn vraagjes:
    - Is het voldoende van een hotshoe adapter te kopen en de Canon trigger? (bvb link )
    - Iemand ervaring met deze combo?
    - Andere aanbevelingen?

    Alvast bedankt
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Advies voor Sony A77

    U kan inderdaad een hotshoe-adapter kopen die de oude minolta flash-voet omzet. Er bestaat ook een sony flashvoet-convertor die u kan gebruiken om nieuwe flashvoeten te monteren (dan heb je zowel een klassieke voet zoals Canon die heeft - als de mogelijkheid om nieuwe sony flashes te gebruiken) - deze bestaat ook in clone-versie made in china (zoek op m'n posts en u zal daar iets omtrend terugvinden - heb dat reeds beschreven).

    Ikzelf gebruik de phottix odin's - en tegenwoordig zijn er ook andere(n) - ik dacht Godox die wireless-flash-systemen wel hebben voor Sony. Geen idee hoe goed die werken. Sony zelf heeft ook wireless controllers - maar ze zijn helaas stevig geprijsd (die odin's indertijd waren ook behoorlijk maar gezien ik een 3-tal hvl-56's heb kunnen kopen voor 100€/stuk - viel dat nog best mee - en was dat goedkoper dan studio-flashes kopen, die we te weinig zouden gebruiken). Phottix heeft flashes met ingebouwde odin-controller - die met de odinII samenwerken - geen idee of die dingen vlot verkrijgbaar zijn (maar er is een dealer - contacteer Servix maar 's voor een prijs te laten maken).

    Hieronder beschrijft iemand wat u mogelijks zoekt - da's een pro die met sony a7's werkt. U gaat dan misschien wel een omgekeerde convertorvoet nodig hebben voor de remote, maar 't protocol qua flashes blijft wel't zelfde (nl. van de oude minolta-flash voet - naar de nieuwe Sony voet - dat is na te trekken, maar dat bestaat zowel van Sony als in clone-vorm - dat heb ik denk ik al ooit beschreven - gebruik dus de zoek-hulp).

    Godox announced Sony-compatible X1S TTL 2.4Ghz flash triggers which allow TTL and High Speed Sync remote control with Sony-compatible Godox flashes.

    Godox TT685S Flash kits for Sony Mirrorless Cameras are the latest TTL HSS flash system to support Sony cameras with Multi-Interface hotshoe.

    en nog een overzichtje
    Here's a roundup of all the upcoming TTL/HSS Wireless Flash Trigger Systems from Sony, Phottix, Godox & Nissin for Sony cameras with Multi-Interface Shoe.


    Dat laatste artikel haalt ook de nieuwe Cactus-triggers en de Nissin's aan - dus u heeft nog meer keuze dan u dacht (u zal wel met die convertor moeten werken op de a77 - da's bijna zeker - maar dat is op zich geen ramp de adapter kost denk ik bij Sony iets van een 35à40€ - in clone rond de 20€ - je hebt er max. 2 nodig - een voor de camera-> de remote controller en evt. eentje voor de hvl-42).
    Lees de artikels vooral grondig (en zoek verder op basis van wat daar in staat).

    groeten

    Comment

    Working...
    X