Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerking met cinematografische feeling.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewerking met cinematografische feeling.

    Voor dit jaar ben ik van plan het over een iets andere boeg te gooien wat betreft mijn beelden.
    Ik ben nu reeds al een hele tijd aan het kijken naar DoP'ers (Director of Photography) in film.
    En veel aan het kijken naar wat kleuren doen, en welke schikking je gebruikt om welke feeling naar boven te krijgen.
    Voorheen was ik wel bezig met kleuren, en de laatste tijd ook met palletten.
    Maar nu wil ik echt werken naar het volledig bestuderen, en inzetten van kleurpaletten, van de light naar de dark tone rage, zeg maar.

    Ik ga elke shoot nu ook voorbereiden als case daar naartoe, en alles om dat cinematografisch beeld te krijgen trachten te bereiken, van voorbereiding, tot styling, tot post-productie.
    Op youtube volgen ik bvb o.a. Cinematography Database Fan of Every frame a Painting. Hoe kijken filmmakers en DOP'ers naar beelden, en hoe versterken ze de boodschap.
    Kleurenwielen in verhoudingen, veel werk met curven, ...
    Modellen, die in de huid stappen van acteur-zijn voor een foto.
    Styling realistisch voorbereiden.
    ... Al dat en meer is mijn uitdaging voor 2017.

    Als jullie nog tips hebben, interessante blog of vlogs (youtube/vimeo) kennen, mag je me die gerust laten weten.


    Onderstaande enkele stappen.
    Let wel, ben juist begonnen.
    Het is puur voor feeling en voorbereiding, dus technisch zijn er dingen die niet 100% correct zijn, zoals belichting.
    De lucht is bijvoorbeeld ook een leegte terwijl dit naar het resultaat een andere vorm kan aannemen.

    Mad Max - Prep - Color by Smith De Westelinck Origineel.

    Mad Max - Prep - Color by Smith De Westelinck Kleurentest - Landscape 1

    Mad Max - Prep - Color by Smith De Westelinck Kleurenschema Test 1 - Landscape 1
Working...
X