Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergelijkingstest met 4 Photohosts

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vergelijkingstest met 4 Photohosts

    Omdat er nog al eens discussie is over welke host je het best kan gebruiken, heb ik dezelfde foto met verschillende fotoboeren geplaatst.
    De foto had ik zelf op 1024 gezet, omdat sommigen dat ongevraagd voor je doen. Ik doe dat liever zelf.
    Ik ben zelf overigens net zo nieuwsgierig !

    Photobucket. (gratis , met VEEL reclame)


    Picture Push (gratis of betaald) Als je betaald, kan je mappen maken, en worden de foto's bewaard.


    Dropbox ( 2 Gb gratis)


    Flickr. (gratis) 1 Tb !

    Golitha Falls
    by Johan Pannekoek, on Flickr

    Benieuwd wat jullie mening is. Ik ga jullie natuurlijk niet beïnvloeden.
    Last edited by Johan1956; 15 januari 2017, 10:37. Reden: Betere titel
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Test met 4 Photohosts

    Persoonlijk vind ik Picture Push en Flickr de betere, ik heb vooral gekeken naar de fijne details in de lichte boom linktsboven
    Tevens gekeken naar de details in de grote bemoste steen rechts

    De minste vind ik Dropbox, daar lijken me redelijk wat details verloren te zijn

    Maar eigenlijk zou je over een maandje nog eens moeten komen kijken hé Johan, dan zien of er geen automatische compressie heeft plaatsgevonden ondertussen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Test met 4 Photohosts

      De achtergrond (wit, grijs of zwart) speelt vaak een rol in hoe de foto over komt, maar om eerlijk te zijn zie ik geen verschil in de 4 foto's op mijn scherm (Eizo).
      Dropbox vind ik omslachtig en gebruik ik nooit.
      Betalen (Picture Push) ben ik niet van plan.
      Photobucket gebruik ik zelf naar tevredenheid.
      Maar Flickr heeft voor mij de mooiste opbouw en presentatie.

      Comment


      • #4
        Re: Test met 4 Photohosts

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Persoonlijk vind ik Picture Push en Flickr de betere, ik heb vooral gekeken naar de fijne details in de lichte boom linktsboven
        Maar eigenlijk zou je over een maandje nog eens moeten komen kijken hé Johan, dan zien of er geen automatische compressie heeft plaatsgevonden ondertussen

        grts
        Sieg
        Dat ben ik zeker van plan. Maar bedankt voor het op te merken.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Test met 4 Photohosts

          Neem maar Flickr, die is nog zeker.
          Copy.com hield er mee op, Dropbox is niet altijd eenvoudig, eigen website kan maar is soms duur en omslachtig.
          Flickr gaat niet compressoren, denk ik, hoop ik. :-)
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Test met 4 Photohosts

            Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
            De achtergrond (wit, grijs of zwart) speelt vaak een rol in hoe de foto over komt, maar om eerlijk te zijn zie ik geen verschil in de 4 foto's op mijn scherm (Eizo).
            Dropbox vind ik omslachtig en gebruik ik nooit.
            Betalen (Picture Push) ben ik niet van plan.
            Photobucket gebruik ik zelf naar tevredenheid.
            Maar Flickr heeft voor mij de mooiste opbouw en presentatie.
            Merk ook weinig verschil om dan nog maar te zwijgen hoe we zelf ons scherm hebben ingesteld !
            Toch mijn waardering voor de moeite deze te tonen.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Test met 4 Photohosts

              Flickr of dropbox compressen bij mijn weten niet dus daar geen probleem.
              de beide andere, geen idee en verschillen merk je maar als ze dat wel gaan doen.
              Momenteel zie ik 4 x hetzelfde beeld, geen verschil in kwaliteit te merken bij mij.
              Ik denk niet dat er wat gaat veranderen ook.
              Tinypic die helpt wel je bestanden om zeep, die had hier misschien ook beter bij gestaan
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Test met 4 Photohosts

                De Flickr foto is duidelijk scherper dan de rest.
                heb ze heel goed bekeken en vergeleken, dus zomaar geen kletspraat.
                Denk dat ik ook een Flickr account ga aanmaken.
                Voorlopig zit ik enkel bij Dropbox en ben er soms niet tevreden over omdat de kleuren soms hard kunnen afwijken, of zijn dit maar mijn gedachten wat dat laatste betreft?
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Test met 4 Photohosts

                  Allemaal bedankt voor het uitwisselen van de ervaringen. Ik denk dat het zeker nuttig is.
                  In vergelijking met de afbeelding in Lightroom, is de enige die het bij mij wat minder doet, Photobucket.
                  Daarbij heb ik gelet op scherpte, weergave van fijne details, contrast en kleur.
                  Uiteraard hoeft het niet voor iedereen hetzelfde te zijn, want een behoorlijk aantal factoren spelen een rol.
                  - Eerst en vooral of je al dan niet een pixel-peeper bent.
                  - De browser kan ook een rol van betekenis zijn.
                  - Welke monitor je gebruikt In kwalitatieve zin, maar ook of hij gekalibreerd is.
                  - Helemaal uit den boze is een glanzende monitor, of een matte is. (i.v.m. reflecties )
                  Ik hou alle 4 de foto's zeker enige tijd in de gaten , of er toch geen compressie plaatsvindt.
                  @ Frans : Tinypic heb ik er om bekende reden niet bij gedaan.
                  In ieder geval is het al positief dat alle 4 de foto's de zelfde bestandsgrootte hebben, nl. 990,65 KB (1.014.423 bytes)
                  Mocht er iets vermeldenswaardig zijn, hou ik jullie op de hoogte.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Test met 4 Photohosts

                    aha !!!

                    Maar je moet je op je flickr dan wel houden aan de 1024px limiet van hier op BD ?
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Test met 4 Photohosts

                      Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                      aha !!!

                      Maar je moet je op je flickr dan wel houden aan de 1024px limiet van hier op BD ?
                      Inderdaad, maar je kan natuurlijk altijd een grote onder een link zetten.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Test met 4 Photohosts

                        Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                        aha !!!

                        Maar je moet je op je flickr dan wel houden aan de 1024px limiet van hier op BD ?
                        Ik meende te weten dat je groter kunt posten dan 1024px, maar dat de forumsoftware de foto automatisch verkleint tot 1024px. Je krijgt dan een gele band boven je foto te zien. D'er is wel een limiet aan gesteld, want boven een bepaalde grootte wordt je foto niet verkleind, maar simpelweg niet getoond, en zie je in een rode band waarom niet. Uitleg daarvoor vind je in één van de stickies hierboven.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Test met 4 Photohosts

                          Bedankt voor de aanvulling, Les.
                          Wat ik bedoelde is, dat je de foto het best (op welke manier dan ook) kan laten zien in de grootte zoals de foto afgewerkt is, en geplaatst bij de host.
                          Verkleind weergeven is altijd een stap achteruit, als het gaat over verscherping.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment

                          Working...
                          X