Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DNG in Capture One Pro 10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DNG in Capture One Pro 10

    Kan me iemand zeggen of een .dng afbeelding bewerkt in CP1 dezelfde kwaliteit heeft als een afbeelding bv. nef of rw2 en ook bewerkt in CP1,met dezelfde bewerkingen?
    Bedankt voor een antwoord.
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

  • #2
    Re: DNG in Capture One Pro 10

    Met versie C1.9 krijg je zelfde resultaat, dan zal dit voor C1.10 ook zo wel zijn.
    Heb wel al opgemerkt dat de numerieke WB waardes verschillend kunnen zijn niettegenstaande identieke weergave vd foto. Verder nog geen verschillen opgemerkt.
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: DNG in Capture One Pro 10

      Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
      Met versie C1.9 krijg je zelfde resultaat, dan zal dit voor C1.10 ook zo wel zijn.
      Dat is waar op voorwaarde dat de originele RAW ge-embed zit in de DNG.

      Comment


      • #4
        Re: DNG in Capture One Pro 10

        Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
        Dat is waar op voorwaarde dat de originele RAW ge-embed zit in de DNG.
        Is dat wel mogelijk? Een DNG bestand is toch kleiner dan het oorspronkelijk RAW bestand, en toch nog kleiner?
        In de originele RAW zit natuurlijk ook een jpg, maar bij de DNG is dat ook het geval.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: DNG in Capture One Pro 10

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Is dat wel mogelijk? Een DNG bestand is toch kleiner dan het oorspronkelijk RAW bestand, en toch nog kleiner?
          In de originele RAW zit natuurlijk ook een jpg, maar bij de DNG is dat ook het geval.
          Zeker mogelijk anders had ik het niet geschreven hé
          Bij het omzetten van bv een NEF naar een DNG kan je kiezen om de originele NEF al of niet te embedden in de DNG. De DNG wordt dan wel groter maar je behoudt alle info van de NEF. Je vindt veel info waarom je dat beter doet en ook waarom je eigenlijk beter geen DNG gebruikt maar ieder zijn goesting.

          Comment


          • #6
            Re: DNG in Capture One Pro 10

            Wat ik nu doe is in Lightroom mijn foto's omzetten naar DNG formaat en mijn oorspronkelijke NEF's of RW2 bestanden gebruiken in CP1
            Is dit te doen of zou ik de originele NEF of RW2 beter insluiten in de DNG?
            Voor ik het vergeet allen al bedankt voor de antwoorden.
            Vriendelijke groeten van fotokijker.
            Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
            https://vanmeulder.be

            Comment


            • #7
              Re: DNG in Capture One Pro 10

              Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht
              Wat ik nu doe is in Lightroom mijn foto's omzetten naar DNG formaat en mijn oorspronkelijke NEF's of RW2 bestanden gebruiken in CP1
              Is dit te doen of zou ik de originele NEF of RW2 beter insluiten in de DNG?
              Voor ik het vergeet allen al bedankt voor de antwoorden.
              Ik vind uw huidige werkwijze prima maar ik zou niet omzetten naar DNG. Ik gebruik ook Lightroom en Capture One en gebruik ik beide dezelfde originele NEF's. Je hebt dan maar 1 bestand per foto dat je in beide kan gebruiken. Ik zet mijn raw bestanden niet in de cataloog zelf maar in een map die voor beide programma's toegankelijk is.
              Als je persé DNG wil gebruiken en de DNG ook in Capture One 9 of 10 dan moet je de originele NEF insluiten.

              Waarom zet je om naar DNG voor Lightroom? In het begin van DNG heb ik dat ook even gedaan (wel nooit mijn NEF's gewist) maar daar snel terug van afgestapt.
              Dit artikel deelt een beetje mijn idee daarover:

              Comment


              • #8
                Re: DNG in Capture One Pro 10

                Bedankt voor het antwoord timefreezer,wel ik dacht in LR een aparte cataloog aan te maken als DNG maar inderdaad men heeft natuurlijk tweemaal ruimte nodig op de schijf.
                Ga de foto' terug inbrengen in LR met het originele bestand.
                Mijn foto's zet ik ook in mappen op de harde schijf en niet in de cataloog.
                Wat is de beste werkwijze de foto's uit het fototoestel importeren rechtstreeks in CP1 of eerst in LR?
                Vriendelijke groeten van fotokijker.
                Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                https://vanmeulder.be

                Comment


                • #9
                  Re: DNG in Capture One Pro 10

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotokijker Bekijk bericht
                  Bedankt voor het antwoord timefreezer
                  ...
                  Wat is de beste werkwijze de foto's uit het fototoestel importeren rechtstreeks in CP1 of eerst in LR?
                  Graag gedaan!

                  Best meteen in CP1 importeren. Ik kopieer eerst de raw bestanden (en de jpgs) van het kaartje naar een map op mijn externe schijf (met een kaartlezer), haal het kaartje eruit en importeer dan de bestanden op de schijf in CP1 (Destination: Current Location).
                  Pas na het nemen van een backup (van de raw en jpg bestanden) op een andere schijf, wis ik de foto's op het kaartje.

                  Comment


                  • #10
                    Re: DNG in Capture One Pro 10

                    Timefreezer nogmaals bedankt voor het antwoord.
                    Vriendelijke groeten van fotokijker.
                    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
                    https://vanmeulder.be

                    Comment

                    Working...
                    X