Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

roofvogels in studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • roofvogels in studio

    collega`s

    Ik zit met een vraag waar jullie mij kunnen bij helpen.

    Voor mijn opleiding moet ik roofvogels fotograferen in de studio.
    Men kan ze mooi zittend fotograferen en ook in de vlucht.
    Ik vraag mij af of er iemand dat al gedaan heeft en mij zo wat info kan bezorgen.
    Is een flits mogelijk met deze dieren of is continue licht aangewezen.

    en zijn er nog dingen waar ik moet op letten.

    alvast bedankt.
    Rexy
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

  • #2
    Re: roofvogels in studio

    Opleiding voor fotograaf of dierentemmer? Het fotograferen lijkt mij een minder probleem dan de roofvogels.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: roofvogels in studio

      Oei ... liever jij dan ik. Gelukkig moet ik dit niet doen (en hopelijk ook nooit doen) maar ik ben wel benieuwd wat de setting is.
      Dus ik lees wel even mee.
      Succes

      Comment


      • #4
        Re: roofvogels in studio

        welke halve zool heeft dat bedacht?
        Wie gaat er nu roofvogels in een studio fotograferen.

        persoonlijk zou ik het weigeren
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: roofvogels in studio

          Lijkt me sterk dat dit verplicht opgelegd is, indien wel is dat een zeer dom idee

          In ieder geval zeker niet flitsen, zo'n roofvogel is heel gevoelig aan de ogen
          Vliegend in de studio zal zeker niet lukken, of je moet over een immens grote studio beschikken die volledig voorzien is van natuurlijk licht

          Trouwens vraag me af welke valkenier je daar voor bereidt zal vinden, als je er al eentje vind zegt dat ook meer dan genoeg over die persoon

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: roofvogels in studio

            Veel idioter kan het niet meer worden voor mij....

            Comment


            • #7
              Re: roofvogels in studio

              Hallo,

              Ik vind het vreemd de laatste tijd dat wanneer je iets vraagt op gelijk welk forum, met voorop FB dat er
              altijd mensen zijn die er hun eigen mening moet aan verkondigen.
              Ik wil wel iets ophelderen :

              Er staat wel dat ik een roofvogel moet fotograferen, laat duidelijk zijn dat de opdracht dieren fotograferen is, ik dacht spontaan
              aan een roofvogel, het is dus geen verplichting om die vogel te fotograferen.
              Om juist te voorkomen dat ik iets verkeerd doe, vroeg ik hier wat raad en eventueel wat aanwijzingen.

              Ik ga er het mijne van onthouden, maar eerst uitleg vragen en dan reageren zit er hier blijkbaar niet in.
              iedere vogel zingt zoals hij gebekt is zeker.
              Gino
              Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

              Comment


              • #8
                Re: roofvogels in studio

                Denk ook dat dat moeilijk wordt voor de vogels met flitslicht, tenzij de vogel zijn oogafdekkers aan heeft. Flitslicht doet een dier toch denken aan onweer en de vogels kunnen er niet anders als onrustig van worden, het is soms al moeilijk om een angstige hond met flitslicht te confronteren.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: roofvogels in studio

                  Ik zie daar geen probleem in.
                  Het is een leuke uitdaging en reeds eerder gedaan.

                  Wat betreft flitslicht moet je geen schrik hebben. Alle vogels vliegen wel eens over een plas water waar de zon keihard in hun ogen "flitst". Waarom zou flitslicht dan een probleem zijn?
                  Gewoon doen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: roofvogels in studio

                    Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
                    Hallo,

                    Ik vind het vreemd de laatste tijd dat wanneer je iets vraagt op gelijk welk forum, met voorop FB dat er
                    altijd mensen zijn die er hun eigen mening moet aan verkondigen.
                    Ik wil wel iets ophelderen :

                    Er staat wel dat ik een roofvogel moet fotograferen, laat duidelijk zijn dat de opdracht dieren fotograferen is, ik dacht spontaan
                    aan een roofvogel, het is dus geen verplichting om die vogel te fotograferen.
                    Om juist te voorkomen dat ik iets verkeerd doe, vroeg ik hier wat raad en eventueel wat aanwijzingen.

                    Ik ga er het mijne van onthouden, maar eerst uitleg vragen en dan reageren zit er hier blijkbaar niet in.
                    iedere vogel zingt zoals hij gebekt is zeker.
                    Hetgeen je hier nu schrijft is totaal iets anders dan wat erboven staat toch
                    Nu schrijf je dat je gewoon een dier en uit eigen keuze een roofvogel wil fotograferen, bovenaan schreef je dat je een roofvogel in de studio moet vastleggen met flitslicht en eventueel nog eens in de vlucht.

                    Als niemand zijn mening mag geven waarom plaats je dan een vraag op een openbaar forum ?

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 7 januari 2017, 01:01.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: roofvogels in studio

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Ik zie daar geen probleem in.
                      Het is een leuke uitdaging en reeds eerder gedaan.

                      Wat betreft flitslicht moet je geen schrik hebben. Alle vogels vliegen wel eens over een plas water waar de zon keihard in hun ogen "flitst". Waarom zou flitslicht dan een probleem zijn?
                      Gewoon doen!
                      Duidelijk geen kennis van roofvogels ....

                      En inderdaad, alles is al eens gedaan, ook roofvogels in een studio zittend op de schouder van een bepaald persoon
                      Maar meestal zijn deze opnames gemaakt met natuurlijk licht, of toch in ieder geval geen fel flitslicht
                      Trouwens als je deze vraag aan een valkenier stelt zal je onmiddellijk een antwoord krijgen betreffende dat flitsen ;-)

                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 7 januari 2017, 01:05.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: roofvogels in studio

                        Beste sieg,

                        ik vraag mij af of je eigenlijk wel mijn vraag hebt gelezen.
                        de enige fout, als het dan zo wilt noemen, is het woordje "moeten"

                        ik moet een dier fotograferen in de studio, dat zijn de enige feiten die in het bericht staan.

                        ik vroeg OF HET KAN met flits meer staat daar niet in.

                        Dus aub reageer op feiten.

                        mvg
                        Rexy
                        Gino
                        Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: roofvogels in studio

                          Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
                          Voor mijn opleiding moet ik roofvogels fotograferen in de studio.
                          Oorspronkelijk geplaatst door rexy Bekijk bericht
                          laat duidelijk zijn dat de opdracht dieren fotograferen is, ik dacht spontaan
                          aan een roofvogel, het is dus geen verplichting om die vogel te fotograferen.
                          Volgens ik kan lezen is dit toch totaal het tegenovergestelde toch ?

                          Maar soit, als je goed gelezen hebt zal je zien dat er al genoeg tips gegeven zijn, wel even tussen de lijntjes lezen

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: roofvogels in studio

                            ik vond de openingspost toch ook onduidelijk... maar soit!!
                            hou rekening met wat de valkenier je zegt, neem met hem contact op om afspraken te maken, we hebben er al meerdere bezocht, van sommige kan een flits (niet 10 maal na elkaar) geen kwaad, zeker niet mits er ook deftig constant licht is. Andere willen helemaal geen flitslicht maar zijn dan wel bereid hun vogels in het mooie licht te plaatsen.
                            Maar, opgelegde opdrachten met mooie, prachtige dieren... altijd riskant, die foto's zien er altijd al beter uit omwille van het onderwerp. het is uitdagender (en een goeie jury houdt daar rekening mee) om een mooie, goeie foto te maken van je huisrat, je tuinslak, zelfs een goed afgerichte hond te maken. Dat vraagt om een uitgewerkt idee, een lichtplan, creativiteit, eventueel extra's (sla voor de slak, een hoop stro bij de rat) Wat andere standpunten om het interessant te houden... kortom, het vraag meer van jezelf, je zal er meer van bijleren en misschien geen WAUW, SUPER foto's hebben maar een pak bagage winnen die je voor veel meer dingen nodig zult hebben als je verder gaat in de fotografie!

                            ik zeg niet dat je zonder meer een mooie foto kan maken van roofvogels, maar verwacht niet omdat het een mooi onderwerp is je makkelijker mooie foto's gaat hebben, ze gaan er stoer en mooi uitzien maar de jury zou daardoor moeten kijken en vragen naar je eigen inbreng...

                            mijn idee natuurlijk.

                            Tom
                            Last edited by TomStr; 7 januari 2017, 14:25.
                            De gustibus et coloribus non est disputandum
                            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: roofvogels in studio

                              Ik dacht ooit in een workshop tijdens BD Live 2009 een aantal roofvogels gefotografeerd te hebben.
                              Ik dacht continu licht.
                              De resultaten zijn hoe je dit zelf aanvoelt... persoonlijk zie ik liever de vogels van Sieg.(natuurlijke setting)
                              Hier toch een voorbeeldje
                              http://forum.belgiumdigital.com/atta...2&d=1256811460
                              MVG. Hugo

                              Comment

                              Working...
                              X