PDA

Volledige versie bekijken : Opgelet voor webshop kristalelektro.com

mir
6 januari 2017, 08:56
Gisteren reageer ik op een 2dehands zoekertje van iemand die een Canon 5D mark III aanbied wegens een mark IV cadeau gekregen. Vannacht krijg ik volgend mailtje terug:

Ik bedank u voor de reactie op mijn advertentie
Voor de Canon EOS 5D Mark III Body die ik had aangeboden.
Helaas wil ik u mededelen dat ik de 5D Mark III vanmiddag heb verkocht,
de eigenaar heeft het direct opgehaald.
Maar ik wil u hierdoor ook niet teleurstellen,
Op de doos was er een factuur aanwezig van een webshop waar deze EOS 5D Mark III is aangeschaft,
Ik hoop dat u er hier een kunt aanschaffen, www.kristalelektro.com
De Canon EOS 5D Mark III Body kost er 1679,- EURO

Het gaat waarschijnlijk om een tijdelijke actie.
Met vriendelijke groet,
Amanda Vissers

ps: ik had een kortingbon gekregen van 50 Euro misschien kan je het nog gebruiken CRIS2017

Ik vertrouw het zaakje niet. Temeer omdat er nog een bon van 50 euro korting bij zit.

Ik weet niet of er hier nog mensen dergelijke mail gekregen hebben als reactie op een 2de hands body of al ervaring hebben met die kristalelektro maar wou dit toch even met jullie delen. Het betreffende zoekertje is reeds verdwenen maar nu trok een ander mijn aandacht : https://www.2dehands.be/foto-camera/digitale-cameras/canon/canon-eos-5d-mark3-325967660.html dit nieuwe zoekertje is geplaatst op het tijdstip dat ik mijn mail heb gekregen. Ik denk dat het om dezelfde verkoper gaat. Ik heb ook op dit zoekertje gereageerd ben benieuwd :)

Eens op whois gekeken naar het domein naam van die kristalelektro denk dat deze geregistreerd is in Rusland.

mir

on4bam
6 januari 2017, 17:17
Gisteren reageer ik op een 2dehands zoekertje van iemand die een Canon 5D mark III aanbied wegens een mark IV cadeau gekregen. Vannacht krijg ik volgend mailtje terug:

--------

Ik vertrouw het zaakje niet. Temeer omdat er nog een bon van 50 euro korting bij zit.

Ik weet niet of er hier nog mensen dergelijke mail gekregen hebben als reactie op een 2de hands body of al ervaring hebben met die kristalelektro maar wou dit toch even met jullie delen. Het betreffende zoekertje is reeds verdwenen maar nu trok een ander mijn aandacht : https://www.2dehands.be/foto-camera/digitale-cameras/canon/canon-eos-5d-mark3-325967660.html dit nieuwe zoekertje is geplaatst op het tijdstip dat ik mijn mail heb gekregen. Ik denk dat het om dezelfde verkoper gaat. Ik heb ook op dit zoekertje gereageerd ben benieuwd :)

Eens op whois gekeken naar het domein naam van die kristalelektro denk dat deze geregistreerd is in Rusland.

mir

Typische uitleg van oplichting.
Sorry, 't is al verkocht maar deze winkel is interessant.

Kijk eens hier (http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,29795). Klinkt vertrouwd, hé.

En hier (http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,22863), en hier (http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,20617).

Estherjans
6 januari 2017, 18:58
Hallo Allemaal,

Ik heb besteld op deze site, en was 2 dagen in afwachting maar
heb uiteindelijk mijn Canon Eos 5D mark IV wel gekregen.
En ben zeer tevreden over, al moet ik wel zeggen dat ik wel zenuwachtig was.

on4bam
6 januari 2017, 19:07
Hallo Allemaal,

Laat mij toe daar serieus over te twijfelen. :rolleyes:
Wel tof dat je speciaal geregistreerd hebt om ons dat te laten weten.

mir
6 januari 2017, 19:20
Straf dat dit topic al gevonden werd door de personen in kwestie ;)

mir

on4bam
6 januari 2017, 19:28

Ze hebben al een eervolle vermelding op opgeletopinternet.nl (http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,37423).

De site bestaat nog maar twee maanden, geregistreerd op 30/10/2016.
Grappige info:

1.68 Rating by CuteStat

kristalelektro.com is 2 months 6 days old. It is a domain having .com extension. This website is estimated worth of $ 8.95 and have a daily income of around $ 0.15. As no active threats were reported recently by users, kristalelektro.com is SAFE to browse.

:clown::D:clown:

pol parasol
6 januari 2017, 22:10
Hallo Allemaal,

Hilarisch toch, niet?
Vooral dat ons Esther wat zenuwachtig was. Ik hoop echt dat ze ondertussen wat gekalmeerd is.
:D

buurmanBert
6 januari 2017, 22:50
ROFL, is gewoon oplichting. Stay away man!

on4bam
6 januari 2017, 23:00

Niet zo straf. Ze kijken gewoon naar hun logs of statistische info om te zien van waar bezoekers voor hun site vandaan komen en dan zien ze al vlug dat er een aantal van BD komen. Even registreren en zeggen dat het een fantastische shop is en klaar.. :clown:

Ik zie op mij oude site en blog ook regelmatig bezoekers die via één van mijn posts hier de link gevolgd hebben.

notex
10 januari 2017, 04:43
Het zoekertje is terug actief met een andere verkopersnaam (Anushka).
Gisteren identiek antwoord gekregen.

Beste xxxx,
Ik bedank u voor de reactie op mijn advertentie
Voor de Canon EOS 5D Mark III Body die ik had aangeboden.
Helaas wil ik u mededelen dat ik de 5D Mark III vanmiddag heb verkocht,
de eigenaar heeft het direct opgehaald.
Maar ik wil u hierdoor ook niet teleurstellen,
Op de doos was er een factuur aanwezig van een webshop waar deze EOS 5D Mark III is aangeschaft,
Ik hoop dat u er hier een kunt aanschaffen, www.kristalelektro.com
De Canon EOS 5D Mark III Body kost er 1679,- EURO
Het gaat waarschijnlijk om een tijdelijke actie.
Met vriendelijke groet,
Amanda Vissers
ps: ik had een kortingbon gekregen van 50 Euro
misschien kan je het nog gebruiken CRIS2017

Bedankt voor je melding.
Je hebt bij een zoekertje 'melding misbruik' aangeklikt.
We onderzoeken dit en houden je verder op de hoogte.
Bedankt om ons te helpen 2dehands.be overzichtelijk en gebruiksvriendelijk te houden.
We wensen je veel (ver)koopplezier!

Het 2dehands.be-team

'k Ben benieuwd wanneer de advertentie nog eens verdwijnt.

notex
10 januari 2017, 08:56
www.2dehands.be heeft het zoekertje deze morgen verwijderd.

We hebben de melding die je via de knop "Meld misbruik" hebt doorgegeven bekeken en het account geblokkeerd. Je melding betreft het zoekertje https://www.2dehands.be/326017287.html.

Je helpt ons hiermee om 2dehands.be overzichtelijk en gebruiksvriendelijk te houden, waarvoor hartelijk bedankt.
Heb je verdere vragen over veilig handelen? Lees hier al onze tips.
Het 2dehands.be-team

on4bam
10 januari 2017, 09:49
Waarschijnlijk hebben ze ondertussen al nieuwe aanbiedingen staan. Er zal ook al wel een nieuwe webshop klaar staan voor de volgende reeks slachtoffers.

Tommie1
16 januari 2017, 12:38
Ik had ze een mailtje gestuurd met de vraag naar hun adres en BTW nummer.

Ik heb enkel een antwoord gekregen dat ze in Nederland hun magazijn hebben, voor de rest niks.
Laat ons hopen dat de kopers met een goed beschermde visakaart betalen, of via Paypal. Die halen hun centen wel terug bij bedriegers, en zeker als het over genoeg geld gaat.

KristofAllaerts
17 januari 2017, 16:38
Ik heb hen ook gevraagd naar hun adres en btwnummer. Heb antwoord gekregen dat ze dit verborgen houden om ervoor te zorgen dat malafide webshops hen niet kunnen kopiëren.
Wel grappig dat ze mailen van een gmail account.

Ik ben zaakvoerder van Kristal Elektro Group. (handelsnaam zal ik niet vermelden)
Zij hebben gewoon onze naam gestolen en proberen daar nu zo klanten mee te lokken. Ik heb zelf als meerdere mails ontvangen van onze bestaande klanten om te vragen of de nieuwe site kristalelektro.com wel van ons is....

Pas er dus maar mee op!!

KristofAllaerts
17 januari 2017, 21:03
Net mail gekregen van iemand die al 2 weken wacht op zijn betaalde bestelling, en nu bij ons komt aankloppen.

mir
17 januari 2017, 21:21
Helaas zijn er altijd mensen die in de val trappen. Hopelijk zien ze hun centen nog terug.

mir

notex
17 januari 2017, 22:47
Ik heb hen ook gevraagd naar hun adres en btwnummer. Heb antwoord gekregen dat ze dit verborgen houden om ervoor te zorgen dat malafide webshops hen niet kunnen kopiëren.
Wel grappig dat ze mailen van een gmail account.

Ik ben zaakvoerder van Kristal Elektro Group. (handelsnaam zal ik niet vermelden)
Zij hebben gewoon onze naam gestolen en proberen daar nu zo klanten mee te lokken. Ik heb zelf als meerdere mails ontvangen van onze bestaande klanten om te vragen of de nieuwe site kristalelektro.com wel van ons is....

Pas er dus maar mee op!!

Zou je niet beter klacht neerleggen bij de politie, alvorens je firmanaam nog meer slechte publiciteit krijgt.

KristofAllaerts
18 januari 2017, 08:14
Ben ik volop mee bezig. Maar of dat iets zal uithalen....

Scherpie
18 januari 2017, 09:25
Ben ik volop mee bezig. Maar of dat iets zal uithalen....
Niks , zelfs bij ne pv onder de 1000 euro start het gerecht die zaak niet :(

Tommie1
18 januari 2017, 13:35
Dus altijd betalen met Paypal of een goede kredietkaart, dan kan je tenminste je waarborg internet aankopen aanspreken.

on4bam
18 januari 2017, 13:47
Dus altijd betalen met Paypal of een goede kredietkaart, dan kan je tenminste je waarborg internet aankopen aanspreken.

De "normale" werkwijze voor oplichting bij valse webshops is dat er iets verkeerd loopt bij betaling met PP of CC en om dan "uitzonderlijk" over te schrijven op "hun" rekening. Achteraf blijkt dan dat het om een rekening van een katvanger gaat die kaart + code uitleende voor een percentje. Als er al iets van komt na een klacht traceert men de katvanger die alles moet terug betalen maar dat niet kan. De reden dat ze katvanger worden is meestal omdat ze "geen nagel hebben om aan hun g*t te krabben" en al een hoop schulden. De echte schuldigen zijn zo goed als onmogelijk te vatten.