Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flikkerend achtergrondblad in Photoshop CS6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flikkerend achtergrondblad in Photoshop CS6

    Sinds de installatie van Windows 10 heb ik een heel irritant verschijnsel bij mijn Photoshop CS6. Ik kan alle gereedschappen probleemloos gebruiken behalve het Stempelgereedschap. Nadat ik de ALT toets ingedrukt heb om een staal te nemen van een oppervlakje begint het, normaal zwarte, achterliggende achtergrondblad onophoudelijk aan en uit te flikkeren met een doorzichtig zwart-wit blokjespatroon. Het treedt bij elke bladformatie op is het nu bij een stempelen op een laag of dubbele laag of zelfs bij een originele achtergrond zelf.
    Als ik een foto pas geopend heb kan ik gerust met die stempel gereedschapscursor over het blad wrijven zonder dat er iets flikkert, maar eens de ALT ingedrukt start het aan-uit flikkeren. Alle andere gereedschappen werken perfect.
    Weet iemand hiervoor een instellingswijziging of andere truc om dit irritante fenomeen te verwijderen, of een ingangskanaal om Adobe hierover eens te bevragen ? Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Flikkerend achtergrondblad in Photoshop CS6

    Bij Adobe altijd zien dat uw graka de laatste drivers heeft.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Flikkerend achtergrondblad in Photoshop CS6

      Ik heb een nieuwe pc met Win 10 sinds enkele maanden.
      Ik had nog een dvd liggen met CS6.Gekocht toen wegens geruchten van huren etc.
      Geinstalleerd op de nieuwe PC,geen probleem zoals je beschrijft.Vlotte installatie.
      Waarschijnlijk toch een probleem op jouw PC??
      Bij mij draait die CS6 zonder probleem,ligt dus blijkbaar niet bij Win10.
      Misschien eens herinstalleren??

      Comment


      • #4
        Re: Flikkerend achtergrondblad in Photoshop CS6

        Wellicht de Voorkeuren vernieuwen:

        Quote van de Adobe site:

        De standaardvoorkeuren handmatig herstellen:

        Zoek het voorkeurenbestand dat u wilt herstellen en verplaats het naar een andere locatie. Wanneer u Photoshop opnieuw opstart, wordt een nieuw voorkeurenbestand gemaakt op de oorspronkelijke locatie. Zie Functies, namen en locaties voor voorkeurenbestanden.


        Als u de voorkeuren snel wilt herstellen met een sneltoets:

        Houd Alt+Control+Shift (Windows) of Option+Command+Shift (Mac OS) ingedrukt als u Photoshop start. U wordt gevraagd of u de huidige instellingen wilt verwijderen. De volgende keer dat u Photoshop start, worden nieuwe voorkeurenbestanden gemaakt.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Flikkerend achtergrondblad in Photoshop CS6

          Probeer eerst eens de simpelste truc: open configuratiescherm > beeldscherm > calibratie scherm. Start de wizard voor calibratie en doorloop deze volledig zonder iets te wijzigen, op het einde klik je op opslaan.
          Herstart nu de pc, het nieuwe icm profiel zal nu geladen worden en bekijk nu of het probleem zich nog voordoet.
          Photography is an art of observation.

          Comment


          • #6
            Re: Flikkerend achtergrondblad in Photoshop CS6

            Probleem is opgelost, gewoon GPU vinkje weghalen bij voorkeuren.

            Comment

            Working...
            X