Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kapot?

    Hoi allemaal

    Toen ik enkele dagen geleden met m'n camera bezig was, zag ik op de foto een witte streep. Dacht dat het misschien aan m'n lens lag (hierbij is de Sigma 17-50mm gebruikt), maar bij m'n andere lens geeft hij deze streep ook weer

    Enig idee of dit aan de camera zelf ligt? Iets waar ik zelf iets aan kan doen?

    Foto met voorbeeld streep hierbij

    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


    Bedankt !
    Nikon D7100 - Sigma 17-50mm f/2.8 - Tamron 70-300mm f/4-5.6

  • #2
    Re: Kapot?

    Het zou een fout in de sensor kunnen zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Kapot?

      Al eens een andere geheugenkaart geprobeerd.
      Ik weet het: totaal geen logica hierachter te zoeken,maar proberen kost niks.

      Comment


      • #4
        Re: Kapot?

        Ik denk dat Bart gelijk heeft.
        Het ziet er naar uit dat uw sensor defect is.

        Comment


        • #5
          Re: Kapot?

          Hm dat is minder. Camera is een goed jaar oud.

          Enig idee of te repareren valt / kost te "rechtvaardigen" ? Of beter een nieuwe te kopen?
          Nikon D7100 - Sigma 17-50mm f/2.8 - Tamron 70-300mm f/4-5.6

          Comment


          • #6
            Re: Kapot?

            Je hebt toch 2 jaar garantie?
            Hier zou ik toch mee terug naar de winkel gaan.

            En anders, de sensor vervangen lijkt me doenbaar. https://nl.ifixit.com/Guide/Nikon+D7...lacement/41913

            En hier vind je de onderdelen.
            Ik zie prijzen tussen 40 en 140$ voor een recup/nieuwe sensor.
            Get the best deals for nikon 7100 sensor at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!

            Comment


            • #7
              Re: Kapot?

              ik zou alleszins eerst beroep doen op de garantie
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Kapot?

                Bedankt allemaa. Ga het thuis eens bekijken.

                Ik hou jullie op de hoogte!
                Nikon D7100 - Sigma 17-50mm f/2.8 - Tamron 70-300mm f/4-5.6

                Comment


                • #9
                  Re: Kapot?

                  Als de sensor zo snel stuk gaat, dan is het een fabricagefout, normaalgezien zal die camera dan ook gratis gerepareerd moeten worden.
                  Bij een aantal merken compactjes zijn er ooit problemen geweest met de sensoren (ik dacht dat die door Sony geproduceerd waren), na een aantal jaren was er kans dat er strepen in het beeld kwamen, net zoals bij jouw camera het geval is.
                  De klanten die zo'n defecte camera hadden, die zijn zelfs nog na de garantieperiode vergoed.
                  Maar dat was wel een zaak waarbij het bekend was dat dat probleem zich voordeed met die specifieke sensor (ik dacht dat het iets met oxidatie te maken had).

                  Als het maar om één toestel gaat, dan zal het wel de gewone garantie zijn die telt, het is ook niets dat je zelf door een verkeerde handeling kan veroorzaken.
                  Daarom zou het geen probleem mogen zijn om die camera op kosten van de fabrikant gerepareerd te krijgen (zeker niet als die nog maar een jaar oud is).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X