Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aflezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Aflezen

    Uit mijn serie "People". Persoonlijk vind ik toespraken in afleesmodus zo ongebonden en dikwijls saai, maar daarom mag er wel een foto van gemaakt worden wat in reportages niet zo eenvoudig is.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Aflezen

    De saaiheid druipt van de gezichten en ik vermoed dat de volgende in rij de boel ook niet gaat opvrolijken

    Comment


    • #3
      Re: Aflezen

      Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
      De saaiheid druipt van de gezichten en ik vermoed dat de volgende in rij de boel ook niet gaat opvrolijken
      Blij dat je de sfeer hebt begrepen want dat ondersteunt de inhoud aan deze opname. Voorlopig geen volgende hoor in deze situatie wel te verstaan.
      Bedankt voor je schrijven !
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Aflezen

        Altijd moeilijk om die "verplichte formaliteiten" in beeld te brengen
        Goed dat je door de knieën bent gegaan - dat maakt het iets interessanter
        Met flits veronderstel ik wat het papier vangt het meeste licht.
        Als je wat kijkt zie je wel de leuke details.
        Grappig bvb is degene die zich verstopt achter de rug van de spreker (met haardos nog net boven de schouder)
        Onder de elleboog ook nog iets leuks waarvan de kijker zich kan afvragen wat het is
        En zo zijn er nog wel wat ...
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Aflezen

          Ik volg blauwzwart, gedurfd om dit te posten maar met deze uitleg valt er inderdaad heel wat te zien.
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Aflezen

            Het eerste wat mij opviel, was de man in de achtergrond die de huidige spreker aankijkt met een air van "straks is het mijn beurt". Op één of andere manier spat de emotie er bij hem af.

            Ik weet niet of het kon, maar het gehele beeld zou, denk ik, sterker geweest zijn als de ogen van de spreker beter in beeld waren gebracht. Was het bijvoorbeeld mogelijk geweest om een moment af te wachten dat de spreker even in het publiek kijkt? Naar mijn idee zou er dan meer beweging in het beeld hebben gezeten.
            De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

            Comment


            • #7
              Re: Aflezen

              veel te zien,het gebeuren en sfeer mooi in beeld gebracht.
              eos 600 d
              lens 18-135 canon 10-22canon

              Comment


              • #8
                Re: Aflezen

                Dank allemaal voor de reacties en vooral hoe ieder het bekijkt en analyseert, wat in 'straatfotografie' - of de mens in zijn doen en laten - meestal een gemak is of zeer moeilijk.
                @ Livino, er worden verschillende shots gemaakt en uiteindelijk komt er deze uit die mij het meeste aanspreekt naar inhoud en sfeer, m.a.w. het vooruit kijken vond ik minder interessant en hiermee doel ik op de ongebondenheid met het publiek
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment

                Working...
                X