Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke is beste verzekering voor al je dure fotomateriaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke is beste verzekering voor al je dure fotomateriaal?

    Hi,

    Je leest het al maar vaker dat mensen in hun wagen wordt ingebroken op plekken waar veel fotografen vergaren, of gewoon terwijl je druk bezig bent, of gewoon thuis zelve.
    Welke is nu eigenlijk de beste verzekering om al je dure spullen te laten verzekeren?
    Groeten

  • #2
    Re: Welke is beste verzekering voor al je dure fotomateriaal?

    Ik denk niet dat er zo een verzekering bestaat. Ik bedoel wel een goede!!!!!!!! ????????

    Een verzekering die dat verzekert zijn er wel meerdere, tot dat je wagen wordt opengebroken en dan zijn ze zo goed niet meer.

    Als ge toch een verzekering afsluit, luistert zeker NIET naar hun mooie praat, vraagt een copy van het contract, leest dat 14 dagen aan een stuk elke dag opnieuw en probeert deze kleine letters te begrijpen.

    En als je het begrijpt zal je misschien geen verzekering meer willen.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke is beste verzekering voor al je dure fotomateriaal?

      Mijn spullen zijn al jaren verzekerd tegen diefstel en schade. Behalve diefstal uit de wagen is niet inbegrepen.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Welke is beste verzekering voor al je dure fotomateriaal?

        Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
        Ik denk niet dat er zo een verzekering bestaat. Ik bedoel wel een goede!!!!!!!! ????????

        Een verzekering die dat verzekert zijn er wel meerdere, tot dat je wagen wordt opengebroken en dan zijn ze zo goed niet meer.

        Als ge toch een verzekering afsluit, luistert zeker NIET naar hun mooie praat, vraagt een copy van het contract, leest dat 14 dagen aan een stuk elke dag opnieuw en probeert deze kleine letters te begrijpen.

        En als je het begrijpt zal je misschien geen verzekering meer willen.
        Mijn gedacht !
        Ik heb na een auto-accident ooit 1700€ verdiend na een kwaaie telefoon van 5 minuten met de expert (en een dreigement om TA in te schakelen). Die mannen doen gewoon wat ze willen.

        Comment


        • #5
          Re: Welke is beste verzekering voor al je dure fotomateriaal?

          Ik zit bij kbc, een all-risk verzekering aangekoppeld aan de woningverzekering en ze verzekeren het OPGEGEVEN bedrag (bvb 2de handswaarde), mag ook niet uit de wagen dacht ik, maar idd alst erop aankomt kan je jezelf altijd streng opstellen

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Welke is beste verzekering voor al je dure fotomateriaal?

            Genoeg op je rekening hebben om het te vervangen. En vooral geen overdreven zelfinschatting van de waarde van je spullen.

            Comment


            • #7
              Re: Welke is beste verzekering voor al je dure fotomateriaal?

              ben al jaren verzekerd bij http://aktivas.de/foto.htm
              je moet wat Duits willen begrijpen, maar zeer concurrentiële tarieven en omnium verzekerd.

              Je maakt een lijst van al je spullen, serienummers, ... aankoopbewijzen, je bepaald zelf de verzekeringswaarde van je spullen (bijvoorbeeld verouderd of tweedehands gekocht kan je zelf een mindere terugbetalingswaarde opgeven) en je bepaalt hoeveel franchise je wil. (hiervan hangt uiteraard ook het tarief af)
              Bij problemen, schade, diefstal dien je een aantal zaken te doen, vb bestek laten maken, aangifte bij politie, ... en hiervan bewijs te leveren.
              Heb ooit een 5DII laten vallen met behoorlijke schade tot gevolg, ben netjes en zonder vragen vergoed geweest (min franchise uiteraard).
              Voor btw-plichtigen wordt de btw nooit in de verzekering opgenomen, en krijg je die ook niet terugbetaald.

              ludwig
              www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

              Comment


              • #8
                Re: Welke is beste verzekering voor al je dure fotomateriaal?

                Hou er ook rekening mee dat je dikwijls opgezegd wordt na één schadegeval.
                Diefstal uit auto is vrijwel altijd uitgesloten.
                En een body van 3-5 jaar is voor hen dikwijls waardeloos. Er zijn uitzonderingen hé.

                Alternatief: reken uit wat die verzekering kost, en zet dat geld op een aparte rekening. Doordat je daar geen kosten, commissies en BTW op betaalt heb je eigenlijk meer over om een schadegeval te dekken.

                Mijn principe: ik neem verzekeringen om te vermijden dat ik arm wordt, en om risico's te dekken die vrijwel onbeperkt zijn. (brandverzekering, familiale, BA auto, hospitalisatie).
                Voor een auto van >3 jaar neem ik geen omnium, dus zal ik zeker een fototoestel niet verzekeren. Ik geef er trouwens geen kapitalen aan uit.

                Comment

                Working...
                X