Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Originele manieren om geld te verdienen met fotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Originele manieren om geld te verdienen met fotografie?

    2017 moet het jaar worden dat ik drastisch wil verbeteren op vlak van fotografie, en ook eens iets proberen te verdienen met mijn foto's. Om mezelf te 'lanceren' ben ik begonnen met een blog. Daarin wil ik doorheen 36 pogingen in staat zijn een full-frame camera aan te kopen en dus ook iets 'professioneler' bezig te zijn met fotografie.

    Om dat te verwezenlijken moet ik op zoek gaan op welke manieren er allemaal geld valt te verdienen via fotografie. Dat kan gaan via verschillende opdrachten, maar ik wil ook op zoek gaan naar andere opties. Zo heb ik al het idee om met eigen prints op een rommelmarkt te gaan staan en die daar te verkopen.

    Op welke manieren pakken jullie het aan? Ik ben eens benieuwd wat de mogelijkheden kunnen zijn!

    Groeten,
    Guillaume
    Sony A77M2 | Sony A99M2 | Zesendertig.be

  • #2
    Re: Originele manieren om geld te verdienen met fotografie?

    Ik zou vooral niet mijn uurloon berekenen als je op een rommelmarkt prints wil verkopen ? Ik denk dat er lucratievere zaken zijn. (Je moet de foto's vooraf afdrukken en standgeld betalen)
    Vergeet toch niet dat je op een gesatureerde markt zit, waar heel wat goede amateur, semi-pro en professionele fotografen zich op gooien.In 2016 is het aantal starters in het geven van workshops heel hoog en met starters bedoel ik niet dat het beginners zijn, maar dat het mensen zijn die zich voor het eerst op de markt van de workshops begeven.
    De concurrentie is zelfs voor goede professionele fotografen heel groot.

    Regionale journalisten moeten vaak vandaag zelf hun foto's maken en de markt voor fotografen is hier ook verdwenen.

    Vooral als je zoals je zegt "zelf nog drastisch moet verbeteren" denk ik dat je je vooral eerst hierop moet richten. Anders zouden je klanten wel eens ontgoocheld kunnen zijn, wat je naam geen goed zal doen.

    Trouwens je link werkt niet.

    Succes en je hoeft geen fullframe te hebben om heel mooie en goede foto's te maken.

    Comment


    • #3
      Re: Originele manieren om geld te verdienen met fotografie?

      Maar ik zie dat je een reportage hebt gemaakt over struikenduiken en dat je hier al3,4% van je budget hebt bijeengeraapt.
      Je doet het dus beter dan ik gedacht had, want dan moet je maar 30 reportages meer doen voor Het Nieuwsblad en je hebt je fullframe.

      Je bent op goede weg

      Comment


      • #4
        Re: Originele manieren om geld te verdienen met fotografie?

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Vergeet toch niet dat je op een gesatureerde markt zit, waar heel wat goede amateur, semi-pro en professionele fotografen zich op gooien.In 2016 is het aantal starters in het geven van workshops heel hoog en met starters bedoel ik niet dat het beginners zijn, maar dat het mensen zijn die zich voor het eerst op de markt van de workshops begeven.
        De concurrentie is zelfs voor goede professionele fotografen heel groot.
        Dat de markt gesatureerd is, vind ik net een uitdaging. Het zorgt er voor dat je op een creatieve manier op zoek moet gaan naar andere manieren. Vandaar dat de rommelmarkt iets is dat in mijn hoofd speelt. Uiteraard moeten er nog andere mogelijkheden zijn.

        Een full-frame is inderdaad niet nodig, maar het is een mooi streefdoel. Het einde van de blog kan het begin zijn van mijn fotografische 'carrière'.
        Sony A77M2 | Sony A99M2 | Zesendertig.be

        Comment

        Working...
        X