Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschap: kitlens of 28mm 3.5 non-AI

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landschap: kitlens of 28mm 3.5 non-AI

    Hallo

    Ik dacht dat primes vroeger scherper waren dan vb. zoomkitlenzen. Ik weet niet of dat met de nieuwe generaties kitlenzen ook nog het geval is. Welke lens neem ik best mee voor landschapsfotografie? Mijn 28 mm. 3.5 prime (Non-AI dus behoorlijk oud) of mijn af-s 18-55?
    Ik schiet met een Nikon D3200.

    Alvast bedankt
    Ferb.

  • #2
    Re: Landschap: kitlens of 28mm 3.5 non-AI

    Je hebt beide lenzen an en je daar toch in 5 minuten achter. Ik vind 28mm voor landschap veel te veel.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Landschap: kitlens of 28mm 3.5 non-AI

      In "Aangeboden" op BD staat er een Tokina 11-16mm te koop, dat is op een crop een echte landschap lens.
      Ook een Tokina 12-24 is nog heel goed voor een landschap lens.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Landschap: kitlens of 28mm 3.5 non-AI

        Moeten je met non-ai lenzen niet opletten op een dslr, kunnen die geen schade aanrichten

        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Landschap: kitlens of 28mm 3.5 non-AI

          Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
          Moeten je met non-ai lenzen niet opletten op een dslr, kunnen die geen schade aanrichten

          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk
          Ik denk dat dat is met duurdere DSLR's. Ik dacht dat er dan extra contactjes zaten die je dan kan kapot draaien met de bajonet.

          Comment

          Working...
          X