Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 5D mark III met canon speedlite 550EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 5D mark III met canon speedlite 550EX

    Hallo,
    ik heb recent een nieuw toestel canon eos 5D mark III aangeschaft en wil deze nu gebruiken met mijn oude canon speedlite 550EX flitser. Op automatisch fotograferen werkt deze perfect, op manueel niet. Als ik de speedlite wil gebruiken los van het toestel dmw een flitstrigger werkt het ook niet. Wil dit zeggen dat de camera niet communiceert met de flitser? Google vertelt me dat de flitser werkt met alle canon eos toestellen maar ik krijg het niet aan de praat. Het MENU ETTL op mijn toestel licht ook niet op en kan niet geselecteerd worden.
    Zijn er mensen die deze combinatie ook gebruiken? Welke instellingen gebruiken jullie? Adviezen?
    Bedankt.

  • #2
    Re: canon eos 5D mark III met canon speedlite 550EX

    't Is niet helemaal hetzelfde , maar ik gebruik hier een 550EX icm een 5D2, en die combinatie werkt normaal, zowel met flitser op automatisch (ETTL) als manueel. Effe getest met een setje manuele triggers, en dat werkt ook zoals verwacht.
    Kan je testen met een andere camera ? Bij mij werkt de 550EX alleszins zonder probleem op om het even welke Canon body die ik de laatste jaren gebruikt heb (oude 5D, 1Ds, 550D, 1000D, 1Ds3).
    Last edited by dleemans; 28 december 2016, 16:42.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 5D mark III met canon speedlite 550EX

      Bij de 350D en 7D werkt het prima. Ik vrees toch dat de 5D3 en de 550 EX niet compatibel zijn gezien ik in het cameramenu de functie ETTL niet kan aanklikken.

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 5D mark III met canon speedlite 550EX

        Oorspronkelijk geplaatst door G.B. Bekijk bericht
        Bij de 350D en 7D werkt het prima. Ik vrees toch dat de 5D3 en de 550 EX niet compatibel zijn gezien ik in het cameramenu de functie ETTL niet kan aanklikken.
        Dat is normaal, op mijn 5D2 kan ik de instellingen van de 550EX ook niet wijzigen via de camera menus (in External Speedlite control krijg ik "incompatible flash"). Een 550EX is daarvoor dus te oud.
        Je moet dus alles instellen op de speedlite zelf.

        Met mijn ook al oudere 430EX kan ik wel een beperkt aantal functies instellen via de 5D2 menus (oa. Fec, ETTL metering mode,...).
        Nog verder getest: de 550EX op mijn 550D. Ook hier kan ik een beperkt aantal functies instellen via de camera (Flash control menu), ook weer Fec en ETTL metering. Hier merk ik wel dat instellingen gedaan op de speedlite zelf, voorrang hebben op de instellingen via de camera. Zodra ik bvb Fec instel op de 550EX, wordt die Fec menu entry grijs op de camera.

        Voor volledige controle via de camera menus, zal je vrees ik toch een recentere speedlite moeten aanschaffen.
        Last edited by dleemans; 28 december 2016, 17:51.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 5D mark III met canon speedlite 550EX

          ok dat verklaart veel. Heel erg bedankt!

          Comment

          Working...
          X