Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera's thuis bewaren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera's thuis bewaren

    Misschien een rare vraag , maar moet je je camera best steeds in een cameratas bewaren ter bescherming van stof etc of mag die thuis gewoon bv op de kast staan?? Ik heb nu een 3 tal camera's (compact/ syteem en SLR) en vind het wel makkelijker om snel de camera van de kast te nemen dan ergens mijn cameratas te gaan zoeken en die eruit te halen. Als we weggaan neem ik vaak ook de tas van mijn compact gewoon niet mee, hangt de camera gewoon aan de draagriem, maar vraag mij soms af of ik de levensduur van mijn camera daardoor niet beperk

  • #2
    Re: Camera's thuis bewaren

    Goh mijn cam staat evenveel op de kast of in de ene of andere tas, ik poets mijn cam ook om de zoveel tijd, dus stof?? Dat kan enkel als je hem te weinig gebruikt denk ik zo ;-)
    Ik gebruik mijn cam soms ook als het erg lichtjes regent dus dan moet ik hem wel te verluchten zetten hé

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Camera's thuis bewaren

      gebruiksvoorwerpen gaan we toch niet onder museale omstandigheden bewaren.
      Misschien gaat je compactje maar acht jaar mee gaan ipv tien maar na vijf jaar heb je toch al een nieuwa gekocht tengevolge van de vooruitgang van de techniek
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Camera's thuis bewaren

        Beste is om de camera zo in een kast te zetten. Voorkomt condensvorming, die is dodelijk voor je lens. Niet in een tas of iets dergelijks bewaren.
        Gr. Joop
        Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Camera's thuis bewaren

          Als je die altijd op de kast laat liggen, dan komt er meer stof op dan wanneer die in de kast ligt.
          Ik maak de fototas altijd leeg, want ik heb een paar verschillende formaten fototas, naargelang het soort "fotoshoot" neem ik telkens mee wat ik denk dat ik nodig zal hebben.

          Als ik thuis kom van een "natte" fotoshoot, dan gaat alles zo snel mogelijk uit de vochtige fototas, en dan blijft het meegenomen materiaal een tijdje op de kast liggen om te drogen voor ik het opberg in de kast.
          Daardoor voorkom ik dat de luchtvochtigheid in de kast te hoog wordt, anders kan alles aangetast worden wat er in de kast zit.
          Eerst goed drogen, en daarna opbergen, dat voorkomt onverwachte vochtproblemen in je fotomateriaal.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Camera's thuis bewaren

            Interesant, deze ga ik volgen ;-)

            -TT-

            Comment


            • #7
              Re: Camera's thuis bewaren

              Het maakt gewoon niet uit waar je deze plaatst
              Mag steeds in de tas zitten, mag steeds in of op de kast staan
              Het enige waar je op moet letten is dat je deze nooit in een natte of vochtige tas laat staan

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Camera's thuis bewaren

                Maakt helemaal niet uit. In de tas is die natuurlijk veiliger en komt er wel minder stof op. Maar dit wil niet zeggen dat een beetje stof schadelijk is.
                Neem aan dat je de camera geen half jaar op hetzelfde plekje laat staan, dan wil er nog wel eens hardnekkige stofdelen op komen maar ja dan heb je nog een poetsdoek en haal je het eraf.

                Zoals al is gezegd is het met vochtig weer wel verstandig om hem droog te deppen en\of te laten drogen.
                1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

                Comment


                • #9
                  Re: Camera's thuis bewaren

                  Een vitrinekast(je) helpt tegen stof en laat je camera's mooi zien. Mijn tassen staat bovenop de kast dus het is een moeite om een tas te nemen, camera en lens te kiezen en klaar omte vertrekken.

                  Comment

                  Working...
                  X