Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photokina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photokina

    Misschien ga ik eind september wel, voor de eerste keer, naar Photokina.
    Weet iemand mij te vertellen of je daar ook gelegenheid hebt om bv lenzen te testen op je eigen toestel.
    Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat je je eigen toestel mag meenemen, of is dit niet het geval ?

    Al die doorwinterde Photokinabezoekers weten mij hierover wel iets te vertellen zeker ?!

    Alvast "danke schön".
    zwart & wit & kleur

    flickr

  • #2
    reactie van een groentje

    Hallo,

    Is Photokina één of andere fotobeurs? En wanneer en waar gaat die door?

    mvg Sven

    Comment


    • #3
      Re: reactie van een groentje

      Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
      Hallo,

      Is Photokina één of andere fotobeurs? En wanneer en waar gaat die door?

      mvg Sven
      Lees hier maar eens door: http://www.photokina.de/
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Photokina

        Oorspronkelijk geplaatst door marcus
        Misschien ga ik eind september wel, voor de eerste keer, naar Photokina.
        Weet iemand mij te vertellen of je daar ook gelegenheid hebt om bv lenzen te testen op je eigen toestel.
        Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat je je eigen toestel mag meenemen, of is dit niet het geval ?

        Al die doorwinterde Photokinabezoekers weten mij hierover wel iets te vertellen zeker ?!

        Alvast "danke schön".
        Wees gerust:
        ge moogt alles vastpakken en voelen...
        Bij Canon en Sigma moogt ge letterlijk alle lenzen eens uitproberen op jouw camera...
        En natuurlijk moogt ge uw eigen camera meenemen, nogal wiedes, hé...


        Ik zoek eigenlijk nog vervoer voor de PhotoKina (denk van tijdens een weekdag te gaan, dan is het rustiger.) Als je chauffeur wilt spelen, dan wil ik wel meerijden en kosten delen...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: reactie van een groentje

          Oorspronkelijk geplaatst door Sven060483
          Hallo,

          Is Photokina één of andere fotobeurs? En wanneer en waar gaat die door?

          mvg Sven
          Photokina is DE FOTOBEURS !
          Ik heb deze beurs bezocht als deelnemer sinds 1966. Toen was dit een jaarlijkse beurs die 2 weken duurde, zodat we daar telkens van dienst waren van 's morgens tot 's avonds, weekdagen, zater- en zondagen. En meestal liep de dag dan nog verder in avondmaaltijd en nightbar-seeing met belangrijke klanten.
          Ik wil je enkele raadgevingen geven:
          1. voorzie gemakkelijke schoenen ('t is enorm uitgestrekt)
          2. als je met eigen wagen gaat voorzie 3 à 5 Km te voet naar expohallen of tracht een shuttle-busje te nemen.
          3. neem wat suikerwaren mee en frisdrank, tenzij je je blauw wilt betalen aan de kraampjes (+ lange aanschuiftijd)
          4. let voornamelijk op pick-pockets
          5. laat je toestel nooit alleen en geef het nooit aan iemand mee die het zogenaamd nodig heeft om je de gepaste testlens of accessoire te bezorgen.
          6. let op kleinere afdelingen, waar nep- en immitatie-apparatuur aangeboden worden aan aanlokkelijke prijzen( vb Nicon of Nikom i.p.v. Nikon; Canõn i.p.v. Canon; enz...)
          7. tracht vooraf een catalogus te bekomen of documenteer je uitvoerig vooraf over de zaken die je wilt bezoeken, want de stands zijn enorm en verspreid.
          Maak een selectie in wat je werkelijk wil zien.
          8. Als je alle stands wilt bezoeken kom je waarschijnlijk in het Guinness book of Records maar dan zal je verscheidene dagen moeten voorzien en zal je ook slaapgelegenheid moeten zoeken (kans praktisch nul tenzij reservatie lang op voorhand, zelfs in campings en hotelboten op de Rijn) soms logies bij particulier.

          Succes
          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Photokina

            Hey

            Is dat dan enkel een showbeurs of kan je er ook daadwerkelijk kopen? Kan dat niet direct vinden en mijn duits is niet direct zo goed...

            thx

            Homepage= http://users.telenet.be/fotosynthese

            Comment


            • #7
              Re: Photokina

              Oorspronkelijk geplaatst door filip777
              Hey

              Is dat dan enkel een showbeurs of kan je er ook daadwerkelijk kopen? Kan dat niet direct vinden en mijn duits is niet direct zo goed...

              thx
              In principe geen rechtstreekse verkoop tenzij aan professionelen en verdelers en met nalevering van de bestelde goederen aan huis. Vergeet niet dat de meeste fabrikanten hier uitpakken met hun laatste snufjes, die nog in beperkte mate beschikbaar zijn.
              Hoewel...er zijn ook talrijke uitzonderingen en deze hangen meestal af van lokaal opgezette markten en marktjes (al dan niet, minder of meer betrouwbaar).
              Boeken, tijschriften en kleinigheden zijn wel te bekomen. Sommige exposanten kunnen direct leveren, maar meestal gaat het om kleinere accessoires (voorzetlenzen, mini-statieven, opbergmappen, geheugenkaarten, foto-albums, e.d.). En voor soliedere aankopen zijn er wel adressen beschikbaar in Keulen of elders (vragen aan de stand).
              Nog een raadgeving: op vele stands zijn er demonstraties, voorstellingen, spelen, attracties, enz.: hou ogen open, zakken dicht en apparatuur beveiligd.

              Veel plezier
              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Photokina

                Hey gents,

                Ik denk er ook aan om naar photokina te gaan, maar alleen is maar alleen.
                Indien er nog een kandidaat (of meerdere) is graag een seintje.
                Ik rijd so wie so zelf. (gratis)
                Datum af te stemmen.


                Jempi

                Comment


                • #9
                  Re: Photokina

                  wie gaat wanneer?
                  gaat iemand met de trein?
                  of met de wagen
                  ik ga vrijdag
                  en dacht
                  met twee is meestal leuker dan alleen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photokina

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                    Wees gerust:
                    ge moogt alles vastpakken en voelen...
                    Bij Canon en Sigma moogt ge letterlijk alle lenzen eens uitproberen op jouw camera...
                    En natuurlijk moogt ge uw eigen camera meenemen, nogal wiedes, hé...


                    Ik zoek eigenlijk nog vervoer voor de PhotoKina (denk van tijdens een weekdag te gaan, dan is het rustiger.) Als je chauffeur wilt spelen, dan wil ik wel meerijden en kosten delen...

                    Anders met plezier, maar ik heb op zaterdag 2 oktober mijn wagen volgeladen met 2 tienerzonen + 1 vrouw. Maar bedankt voor je reactie !
                    zwart & wit & kleur

                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photokina

                      Ik ga warschijnlijk ook met een vriend en collega BDer. Als we gaan, zal het op vrijdag zijn.


                      Kris.
                      My work: VICTORIE.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photokina

                        drinken we dan samen een koffie?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Photokina

                          Ikke de vrijdag vanuit Hoevenen met de wagen.
                          Groetjes
                          http://www.vehe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Photokina

                            @ @nneke,
                            @ Avatar,
                            @ IKS712,
                            @ anderen:
                            Als ge mijn lompe 80 kg (waarvan de helft fotomateriaal ) wilt meesleuren, dan wil ik gerust betalen voor 'ulle' km's.
                            Mss kunnen we ergens afspreken?

                            't Is da'k het niet echt zie zitten om naar daar te gaan met de moto of de trein (vroeger kon ik altijd mee met een bus die foto Rubens inlegde, maar ze rijen dees jaar niet...)

                            Iemand?
                            Plees?
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Photokina

                              iemand die vanuit Brussel/Leuven op een weekdag heen en weer gaat?

                              Comment

                              Working...
                              X