Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF met de Canon 5D M. II + Canon 1,4X M I+ EF 100-400 M I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF met de Canon 5D M. II + Canon 1,4X M I+ EF 100-400 M I

    Is het normaal dat de eerste versie van de Canon 100-400 ook op zijn korstte brandpunt geen AF heeft, op moment dat je er een 1,4 extender tussen de lens en een 5D Mark II plaatst?
    Ik heb weer is wat foto apparatuur geleend van mijn werkgever, om mee te spelen de komende 2 weekjes.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

  • #2
    Re: AF met de Canon 5D M. II + Canon 1,4X M I+ EF 100-400 M I

    Het is inderdaad normaal dat de AF over het hele zoombereik niet werkt als je die lens combineert met een 1,4x teleconverter op een camera waarbij de gevoeligheid van de AF sensors beperkt is tot f5,6.
    Als je een Kenko teleconverter gebruikt, dan is het mogelijk dat de AF wel werkt, maar het kan net zo goed zijn dat de camera helemaal blokkeert (dat is toch mijn ervaring met de Kenko 1,4x, bij sommige lenzen werkt de AF prima, maar bepaalde combinaties zorgden voor een fout in de camera waarbij alles blokkeerde, de accu even verwijderen was de enige oplossing om de camera terug "wakker" te krijgen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: AF met de Canon 5D M. II + Canon 1,4X M I+ EF 100-400 M I

      Even gegoogeld en Canon 5d en 5dII ondersteunen geen af op f:8.DIII en IV wel.
      Lens wordt blijkbaar herkend als een F:5.6.Dus 1.4 ext erbij is F:8.
      Met niet Canon-extenders of mits wat afplakwerk mogelijks wel.

      Comment


      • #4
        Re: AF met de Canon 5D M. II + Canon 1,4X M I+ EF 100-400 M I

        Kenko heb ik niet tot mijn beschikking en het was gewoon dat ik de bovenstaande combi nu even 2 weekjes heb. Zonder dat ik weg moet voor het werk. En nu wou ik gewoon wat experimenteren met de lens met al dan niet de extender.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment

        Working...
        X