Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camranger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camranger

    Ik heb recent een camranger voor mijn Canon 6D gekocht.

    Nu is het zo dat het me tot nu toe nog niet is gelukt om het camerabeeld op mijn ipad/telefoon te bekijken (liveview). Ik krijg dan de volgende melding op de camranger app "No connection between Camranger and camera. Will try periodic connection attemps".

    Dit betekent dus dat er een verbindingsprobleem is tussen tussen de camranger en de Canon 6D. Dit is ook zichtbaar aan de lichtjes die dienen te branden. Zo branden er maar twee ipv drie.
    1 voor aan/uit en 2 voor wifi, de derde die de verbinding aangeeft tussen de camranger en de camera brandt niet.

    In de handleiding wordt er aangegeven er sprake kan zijn van een defecte usb kabel. Ik heb inmiddel al drie verschillende usb kabels geprobeerd en het probleem is nog niet verholpen.

    De wifi van de 6D staat gewoon aan. De wifi van de camranger werkt gewoon en de accu's zijn vol geladen.

    Heeft iemand soortgelijk probleem gehad? Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Camranger

    Inmiddels heb ik het probleem opgelost. Het probleem zat er in de Wifi van de 6D. Deze diende uitgeschakeld te worden. Nu werkt alles perfect.

    Maargoed laat het een les zijn voor anderen die een camranger overwegen :-).

    Met dank aan mezelf en

    Wireless tethering is critical to our Architectural photography workflow. However on a recent photoshoot I needed to use a backup 6D instead of the usual 5D and was surprised when CamRanger refused to tether with it. From what I've experienced with CamRanger  and knockoff ( TPLink router h

    Comment

    Working...
    X