Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameraval

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cameraval

    Mijn schoonvader heeft in Februari zijn verjaardag en we hadden graag een cameraval gekocht voor hem.
    Want er passeren lynxen, bevers en andere dieren in de achtertuin/bos.
    Maar er zijn veel keuzes, en ik ken er persoonlijk niets van.
    Hij gebruikt zelf gewoon een klein fototoesteletje, dus het moet gemakkelijk in bediening zijn.
    Of bestaat er een mogelijkheid je eigen camera op te stellen?
    Ik lees ook dat infrarood de betere optie is? (voor de dieren niet weg te jagen).
    Budget is max €200.

    bedankt

  • #2
    Re: Cameraval

    Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
    Mijn schoonvader heeft in Februari zijn verjaardag en we hadden graag een cameraval gekocht voor hem.
    Want er passeren lynxen, bevers en andere dieren in de achtertuin/bos.
    Maar er zijn veel keuzes, en ik ken er persoonlijk niets van.
    Hij gebruikt zelf gewoon een klein fototoesteletje, dus het moet gemakkelijk in bediening zijn.
    Of bestaat er een mogelijkheid je eigen camera op te stellen?
    Ik lees ook dat infrarood de betere optie is? (voor de dieren niet weg te jagen).
    Budget is max €200.

    bedankt
    Een vriendin (en haar ouders ook) hebben ooit elk zo die camera gekocht die af en toe in de Aldi te koop is (staat dan in de folder) om dieren te filmen in de tuin/op zolder,/..., ook 's nachts. Heb ik al een paar goeie filmpjes mee gezien van steenmarters, vossen, muizen... Was iets rond de 70 euro dacht ik (ligt ook nog in sommige Aldi's te koop in de 'vitrine' achteraan naar ik hoorde.

    Er bestaan systemen om met je camera te verbinden, vb de Time Machine die ik voor waterdruppelfotografie gebruik heeft een mogelijkheid een detector aan te koppelen. Dan ben je wel meer dan 200 euro kwijt, en heb je nog geen infrarood.

    Comment


    • #3
      Re: Cameraval

      Ik denk dat je best af bent met een Trail Camera, ideaal voor zulke dingen
      Bushnell is een gekend merk daarin http://bushnell.com/hunting/trail-cameras/trophy-cam
      Maar regelmatig staan er ook zulke toestellen in de Aldi, naar het schijnt zijn die ook redelijk deftig

      Je eigen camera opstellen heeft zo z'n nadelen en dan vooral vanwege het weer, een beetje vocht kan bij zo'n camera al voor problemen zorgen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Cameraval

        Ok, ik zal dan eens rondkijken in de Aldi en op de website van Bushnell!
        bedankt

        Comment

        Working...
        X