Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzenden vanuit Lightroom.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzenden vanuit Lightroom.

    Beste BDers.
    Kan iemand me helpen met volgende vraag?
    Als men een foto bewerkt in bijvoorbeeld Capture One en deze opslaat als jpeg,vervolgens hem opent in Lightroom
    worden dan de kleuren en de kwaliteit van de foto nogmaals aangepast door Lightroom of niet?
    Van harte bedankt voor een antwoord.
    Vriendelijke groeten van fotokijker.
    Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
    https://vanmeulder.be

  • #2
    Re: Verzenden vanuit Lightroom.

    Vooraleer je een foto kunt 'openen' in Lightroom, moet je eerst wel importeren. Enkel als je bij het importeren bepaalde instellingen hebt, zouden die settings toegepast moeten worden. Enfin, IMHO.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Verzenden vanuit Lightroom.

      LesC bedankt voor een antwoord.
      Inderdaad je hebt gelijk eerst importeren,en als er dus geen instellingen aangegeven zijn blijft alles zoals het was.
      Oké gesnapt.
      Vriendelijke groeten van fotokijker.
      Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
      https://vanmeulder.be

      Comment


      • #4
        Re: Verzenden vanuit Lightroom.

        Het is pas bij aanpassen van diezelfde j-peg in lightroom en dan exporteren in j-peg dat je nog eens een extra verlies aan beeldkwaliteit doet (2x gecomprimeerd)
        Beter is als je jouw file eerst in tiff opslaat voor dan in lr verder te bewerken, op die manier minder beeldverlies

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Verzenden vanuit Lightroom.

          Waarom ga je foto's wisselen tussen 2 RAW-converters?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Verzenden vanuit Lightroom.

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Waarom ga je foto's wisselen tussen 2 RAW-converters?
            Juist!

            (tenzij -en dat zie ik meer gebeuren- je Lightroom enkel gebruikt omwille van het superieure archiveringssysteem, maar de RAW-development overlaat aan andere -en betere!- RAW-developers)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Verzenden vanuit Lightroom.

              Bedankt voor jullie antwoorden.
              Wel zoals LesC schrijft gebruik ik Lightroom vooral om de archivering en ook om het verzenden van mijn jpeg foto's naar het internet
              met de plugins van "Jeffrey Friedl" wat men in Capture One niet kan gebruiken.
              Daarom wissel ik tussen 2 RAW-converters.
              Vriendelijke groeten van fotokijker.
              Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
              https://vanmeulder.be

              Comment


              • #8
                Re: Verzenden vanuit Lightroom.

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Waarom ga je foto's wisselen tussen 2 RAW-converters?
                Soms zijn er redenen ervoor. Ik gebruik meestal LR, maar voor sommige foto’s is DxO beter geschikt. In dit geval exporteer naar LR in DNG-formaat. Dat kan ook in TIFF, maar NOOIT in jpeg door het verlies aan kwaliteit. Voor mij is JPEG een uitgangsformaat maar nooit een tussenformaat voor het bewerken.

                Comment

                Working...
                X