Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

    Iemand ervaring met deze lens?
    Ik twijfel tussen de Sigma en de Nikon 85 1.4
    De lens krijgt goeie reviews. Ik twijfel door gebruikers die klagen over af en toe inaccurate AF.

  • #2
    Re: Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

    Gebruikers die klagen over AF? Wel dan moeten ze het sigma dock maar gebruiken om te tunen!

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Gebruikers die klagen over AF? Wel dan moeten ze het sigma dock maar gebruiken om te tunen!
      mja, ze zeggen dat het gewoon foute af is na fine tuning.
      is er eigenlijk een verschil tussen de tusing met de sigma dock en de tuning in bv de D800?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

        Ja er zit verschil in
        Fine tuning body is volgens mij beperkter dan met het dock

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

          Ik heb er raw bestanden bekeken met deze lens, ik was wel onder de indruk van de beelden. Zelf was ik erg benieuwd hoe deze lens presteert tov van de Canon 85mm 1.2L II. Maar alleen de laatste heb ik ooit is getest, maar daar ben je veel mee met je Nikon.
          Hier staan de voorbeeld opnamen die ik bekeek:
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Ik heb er raw bestanden bekeken met deze lens, ik was wel onder de indruk van de beelden. Zelf was ik erg benieuwd hoe deze lens presteert tov van de Canon 85mm 1.2L II. Maar alleen de laatste heb ik ooit is getest, maar daar ben je veel mee met je Nikon.
            Hier staan de voorbeeld opnamen die ik bekeek:
            https://www.dpreview.com/products/si.../sample-photos
            Bijzondere lens. Sinds enkele dagen in bezit met Nikon vatting.
            Heftig qua omvang gewicht.
            Heel scherp volgens lenstip.com.

            Geen echte front of back focus problemen te constateren, maar heb een aantal fotos waar de focus niet 100% is. Bij die grote diafragmas is dit snel kritisch; maar kan bij mij liggen of bij de camera.

            Eerste ervaring: https://500px.com/photo/187412513/ky...er_id=15254691

            'k zie er naar uit om dit beest te bedwingen

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

              Voor wat het waard is: ik heb me dat dock aangeschaft om mijn Sigma lenzen eens te 'fine-tunen' omdat ik ook af en toe wat scherpstel-problemen heb met de 85 mm 1.4. Ik heb ook de 100-300 f4, beide zijn EX-versies van een paar jaren oud. Blijkt dat dit dock niet werkt met die lenzen. Wie die aankoop overweegt: eerst eens kijken op de site van Sigma welke lenzen wél kunnen gekoppeld worden.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

                fddent, je hebt de oude Sigma 85mm 1.4 denk ik. De nieuwe is toch wel wat groter geworden.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

                  het dock is er voor de:
                  Contemporary: Op de lens aangeduid met C
                  Art: Op de lens aangeduid met A
                  Sport: Op de lens aangeduid met S

                  en dat valt dan onder de noemer: sigma global vision

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art

                    In fotoland is pakweg 5 jaar allicht héél oud hé....maar ouder is die 85 mm toch niet hoor. De 100-300 doet daar enkele jaren bij. Soit, geen man overboord, de verkoper maakt er geen punt van en neemt de zaak terug, geld terug.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 85mm 1.4 DG HSM Nikon - Art


                      Toevallig net vandaag op een ander forum een testje van portretlenzen tegen gekomen waar deze Sigma lens ook tussen staat.
                      Net zoals in vele andere tests komt die er goed uit, niet enkel prijs/kwaliteit maar gewoon echt een toplens op vele gebieden.
                      Ik zou niet twijfelen...

                      Van vele users die klagen over AF lijken er ook veel te zijn die niet echt goed overweg kunnen met de beperkte DoF van F1.4 op FF...
                      Het merk heeft daar niet echt invloed op.

                      Comment

                      Working...
                      X