Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom vraagje

    Ik werk met lightroom 5 op een mac. Ik ga me een nieuwe windows PC aanschaffen en ga daar ook lightroom op installeren maar nu versie 6.
    Kan je een catalog van 6 invoeren in 5 en kan je een catalog van een mac invoeren op en windows en omgekeerd?


    Ik vraag dit omdat de 6 op een windows ps komt en ik geen zin heb om op mijn iMac ook over te schakelen naar versie 6.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Lightroom vraagje

    LR is cross-platform, catalog is dezelfde.
    Je licentie ook, je kan je versie 6 dus ook op je Mac installeren omdat je dat op 2 computers mag doen (en omgekeerd ook je 5 op Windows).

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom vraagje

      Volgens mij kun je de cataloog van de 6 niet in de 5 invoeren.
      Omgekeerd, de 5 in de 6 gaat, maar deze wordt dan omgezet en werkt niet meer in de 5.

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom vraagje

        Een cataloog van 5 kan inderdaad in 6 geïmporteerd worden, en wordt dan omgezet naar een 6 cataloog waardoor een retour naar 5 uitgesloten is.
        Nu laat Adobe wel toe om Lightroom op twee computers te installeren, je mag ze alleen niet samen gebruiken.
        Of dat ook op verschillende platformen kan lijkt mij geen beperking, maar ik kan me vergissen.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom vraagje

          Ok bedankt dus als ik de 6 aanschaf kan ik deze op 2 pc's installeren. Zal het beste zijn bedankt voor de info.
          Ik heb me op de A&C photoday het boek Lightroom 6 ontmaskerd aangeschaft en de meeste zaken zullen ook wel op mijn versie 5 van toepassing zijn. Maar als ik hier een nieuwe windows PC heb, installeer ik daar dan wel versie 6 op.
          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom vraagje

            Als je bedoeling is om op de 2 computers met dezelfde catalogus te werken, denk ik dat je er een probleem bij hebt omdat het Mac en Windows is.
            De catalogus bevat de locatie van de foto's, en Mac en Windows gaan daar anders mee om.


            -TT-

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom vraagje

              Ja dat heb ik al gemerkt. Ik gebruik een externe harde schijf op de iMac maar blijkbaar heb ik deze als mac formaat geformateerd en deze wordt niet herkend in windows

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom vraagje

                Zelfs als je ze in beide besturingssysteem systemen kunt benaderen, dan zijn de paden nog verschillend.

                -TT-

                Comment

                Working...
                X