Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Parijs

    Hallo iedereen,
    Ik ga binnen enkele weken met de trein voor 4 dagen naar Parijs. Ik vroeg me af of ik een volle rugzak fotomateriaal en mijn statief moet meenemen. Buiten mijn 18-140mm kitlens heb ik een 70-300mm zoom, 50mm f1.8 en een macrolens + alle accesoires (flitser, afstandbediening,enz..) Wat me ook doet nadenken over mijn statief, je bent natuurlijk van 's morgens tot 's avonds laat op pad. Is het af-of aan te raden? En zijn er echt fototips die ik kan gebruiken in Parijs. Hoe zit het met fotograferen in treinstations?
    Bedankt al op voorhand voor jullie antwoorden.

  • #2
    Re: Parijs

    Ik denk dat Joris V je hier misschien mee kan helpen. Hij heeft een knappe fotoreeks van Parijs op zijn website staan. www.jorisphotography.com

    Groetjes Marchristan.

    Comment


    • #3
      Re: Parijs

      Het hangt er vooral van af wat je precies wil doen... Ik ben bijvoorbeeld naar Parijs geweest voor Long Exposure fotografie te doen en dan nam ik enkel het nodige mee (lens + toestel + filters + statief).
      Een hele dag ermee rondlopen is wel vermoeiend, zeker in een stad als Parijs. Als je van plan bent om vroeg of laat op de dag te fotograferen dan is een statief zeker aangewezen, is het meer voor street/all around dan kan het zonder.
      https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

      Comment


      • #4
        Re: Parijs

        Mooie foto's van Joris V. Ik denk dat ik heel de meute maar ga meenemen, mijn vrouw zal gelukkig zijn maar voor mooie foto's moet je iets over hebben. Ik draag alles in een rugzak (Lowepro 450) dus qua veiligheid zit ik goed. Zijn er nog zaken ivm diefstal waar ik moet op letten (buurten die af te raden zijn)

        Comment


        • #5
          Re: Parijs

          Ik denk dat je gaat verschieten van Parijs met de trein, door de afstanden tussen de highlights. Of als je parijs op je duimpje kent, en kiest voor het openbaar vervoer en metro dan ga je wat zien. Om u een idee te geven van de gare du Nord naar de place de la Concorde is 45min te voet, de Eifeltoren een uur, arc de triomphe 43 min verder.en dan spreken we nog niet naar het kerkhof van Pierre la chaisse, of place de la bastille en aansluitend de joden en kunstenaars wijk de Marais.En alle andere, ik mag van mezelf zeggen dat ik Parijs ken,en op een week met de auto nog niet alles gezien.Weliswaar met bezoek aan verschillende Musea. En dat alles met uw materiaal ? En je bent maar echt 2 dagen in Parijs, zonder de reisdagen.
          Last edited by guido.g; 4 december 2016, 11:40.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Parijs

            afgelopen weekend in Parijs geweest.
            ik had mijn camera met 24-85 lens mee, afstandbediening en reisstatief (lekker klein en licht).
            misschien zou ik de volgende keer de 20mm prime nog meenemen, klein en licht genoeg om in mijn jaszak te doen.

            verder hebben we ons verplaatst via de metro, hotel was 2 minuten van gare de l'est.
            we hebben wel delen gelopen omdat we dat leuk vinden en daar de tijd voor hadden.

            stations fotograferen zou ik niet doen, zien er niet uit en heel erg druk, zelfs in het weekend (kun je beter voor naar Moskou gaan :-)).

            o ja, bij de Arc d'triomphe mag je geen statief gebruiken :-)
            gelukkig had ik al wat foto's gemaakt.....
            verder niet een te grote tas meenemen (bordje gaf aan 40x40x20), die mag je niet overal mee naar binnen nemen, sowieso wordt zo'n beetje overal je tas gecontroleerd.
            Last edited by jvdk; 6 december 2016, 07:58.
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: Parijs

              Oorspronkelijk geplaatst door paep Bekijk bericht
              Hallo iedereen,
              Ik ga binnen enkele weken met de trein voor 4 dagen naar Parijs. Ik vroeg me af of ik een volle rugzak fotomateriaal en mijn statief moet meenemen. Buiten mijn 18-140mm kitlens heb ik een 70-300mm zoom, 50mm f1.8 en een macrolens + alle accesoires (flitser, afstandbediening,enz..) Wat me ook doet nadenken over mijn statief, je bent natuurlijk van 's morgens tot 's avonds laat op pad. Is het af-of aan te raden? En zijn er echt fototips die ik kan gebruiken in Parijs. Hoe zit het met fotograferen in treinstations?
              Bedankt al op voorhand voor jullie antwoorden.
              Ik zou gewoon de 18-140 meedoen, en een statief.

              Hangt er allemaal wat vanaf wat je wil gaan doen. Bovendien loopt Parijs niet weg, zijn er dingen die je gemist hebt kan je alsnog volgend jaar eens terugkeren voor een andere reeks foto's. Of in een ander seizoen. Parijs is in elk seizoen anders en leuk.

              Ik ben er ooit eens uitsluitend met een 30mm fixed lens geweest en had ook leuke plaatjes, helemaal anders dan wat ik gewoon was, eerder journalistiekere foto's. In die beperking kon ik dan wel de grote gebouwen niet vastleggen, maar daar maak ik later nog werk van als ik eens met de groothoek ga.
              Maar met een 18-55 kitlens heb ik ook al leuke plaatjes gehad. Volgende keer ik ga, neem ik wel mijn groothoek 10-20 mee om eens iets anders te doen. Ik ga om de x-aantal jaar weleens naar Parijs.

              Ik hou er persoonlijk niet meer van om met een zware rugzak vol materiaal te citytrippen. Citytrips zijn al vermoeiend genoeg voor mij om de hele dag rond te dolen.

              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Ik denk dat je gaat verschieten van Parijs met de trein, door de afstanden tussen de highlights. Of als je parijs op je duimpje kent, en kiest voor het openbaar vervoer en metro dan ga je wat zien. Om u een idee te geven van de gare du Nord naar de place de la Concorde is 45min te voet, de Eifeltoren een uur, arc de triomphe 43 min verder.en dan spreken we nog niet naar het kerkhof van Pierre la chaisse, of place de la bastille en aansluitend de joden en kunstenaars wijk de Marais.En alle andere, ik mag van mezelf zeggen dat ik Parijs ken,en op een week met de auto nog niet alles gezien.Weliswaar met bezoek aan verschillende Musea. En dat alles met uw materiaal ? En je bent maar echt 2 dagen in Parijs, zonder de reisdagen.
              Met de trein is toch ideaal tiens? Dan moet je niet met de auto, geen parkings, niet rondrijden, geen stress, geen tijdverlies.

              Je neemt een dagpass met de metro en je bent vertrokken, alles is dan dicht bij elkaar.
              Stap ook eens uit waar je niet moet zijn als je tijd te veel hebt, laat jezelf verdwalen en ontdek nieuwe buurten. Je komt altijd wel iets leuks en verrassend tegen om op foto te zetten.
              En als je veel te voet doet, zie je ook het meest natuurlijk.

              Veel plezier !



              Another day in Paris by Dirk Desmet, on Flickr


              Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
              Ik denk dat Joris V je hier misschien mee kan helpen. Hij heeft een knappe fotoreeks van Parijs op zijn website staan. www.jorisphotography.com

              Groetjes Marchristan.
              Mooie foto's daar. Top! En leuke composities.

              Comment


              • #8
                Re: Parijs

                De bedoeling is wel om van 's morgens tot 's avonds op pad te gaan en meestal met metro (dagpas). Ikzelf ben 56j en nog nooit in Parijs geweest (raar hé) en nu wil toch de stad ontdekken en leuke en mooie foto's maken. Natuurlijk is het niet leuk dat je rugzak om de 5 botten wordt gecontroleerd en mss moet ik het voor mijn eerste bezoek juist mijn kitlens 18-140mm meenemen. Ik zal dan wel eens vloeken omdat ik dit of dat niet bij had (van lens) maar ik zal het natuurlijk een beetje moeten afwegen. Het is nog enkele weekjes dus ik kan er nog eens goed over nadenken. Bedankt al iedereen die geantwoord heeft en alle goede (of minder goede) tips blijven welkom.

                Comment


                • #9
                  Re: Parijs

                  ik zou geen dagpas kopen maar losse kaartjes voor de metro.
                  als je een beetje plant ga je max 2 a 3 keer met de metro per dag, is volgens mij goedkoper dan een dagpas of weekendpas.
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Parijs

                    Ik zou veeel meenemen voor 4 volle dagen!
                    Op nummer 1 een groothoek, ook een prime en standaardlens, zoom zou niks voor mij zijn, en je hebt mensen die dit totaal omgekeerd zouden aanpakken...
                    Is ook te zien wat voor fotografie je liefst beoefend, portret, straat, landschap, nacht, architectuur, enz....

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Parijs

                      Mooie lokaties voor avondfotografie:
                      - Cour Carrée (kleine plein bij Louvre)
                      - Pont des Arts met Institut de France (vlakbij Louvre)
                      - Pont de l'Archevêché, met uitzicht op achterkant van Notre Dame
                      - Montmartre, rue Norvins en omgeving
                      - Place de la Concorde, de verlichte fonteinen
                      - Pont de Bir-Hakeim, mooiste brug van Parijs (mijn bescheiden mening)
                      - Pont Aleandre II met op de achtergrond Hôtel des Invalides

                      Je kunt onmogelijk Parijs in een paar dagen vastleggen, maar dat is juist een goede reden om nog meerdere keren te gaan :-)

                      Veel plezier in Parijs
                      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Parijs

                        Bedankt voor de tips Chris 56 en wat een goede website zeg. Heb er al veel info gevonden die ik zeker kan gebruiken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Parijs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Chris 56 Bekijk bericht

                          Je kunt onmogelijk Parijs in een paar dagen vastleggen, maar dat is juist een goede reden om nog meerdere keren te gaan :-)
                          Inderdaad, en het moest maar eens ******weer zijn

                          Of in elk geval niet het weertype dat je voor ogen had voor je foto die je wou nemen.
                          Ga er dus maar vanuit dat je niet alles kan doen.


                          Zelfs voor hier in Brussel. Ik werk al 15 jaar op enkele plaatsen in de stad, en zoals de stad er continu anders blijkt uit te zien, kan je bezig blijven.
                          Neem je tijd

                          Comment


                          • #14
                            Re: Parijs

                            Hi Paen.

                            Begin vorige maand ben ik ook naar Parijs geweest voor een fototrip (op mijn eentje).
                            Heb enkel men 17-40 F4 L lens + 6D body en mijn statief meegedaan omdat ik toch vrijwel enkel cityscapes en interieurs fotografeer.
                            Hoe lichter je kan reizen hoe beter.

                            Wat stations betreft: Ik dacht dat het officieel niet toegestaan is om met statief te fotograferen in de metro, maar ik heb er minsten een half uur op dezelfde plek staan fotograferen met mijn groot vanguard statief en nooit problemen gehad. 'Cité' en 'arts et metiers' zijn zeker aanraders om eens te bezoeken.

                            verder voor de magic hours is de Pont Alexandre III mijn favoriete plek gevolgd door Pont de Bir-Hakeim en pont des arts.

                            Op mijn website heb ik een blogpost geschreven met een verslagje over mijn fototrip naar Parijs.
                            Jorisphotography.com
                            Instagram: @Jorisphotog

                            Comment


                            • #15
                              Re: Parijs

                              ik zou niet teveel meenemen. Wees creatief met wat je bijhebt Parijs is niet het einde van de wereld dus als je iets mist wel eens terug he.

                              Een metropas zou ik ook niet kopen. Parijs is goed te voet te doen. Voordeel is ook dat je veel meer ziet zo
                              Life through a lens..

                              Comment

                              Working...
                              X