Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON auto bellows met EOS 350d ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON auto bellows met EOS 350d ?

    weet er iemand of je een canon eos 350d kan koppelen aan een oude canon auto bellows?

    normaal gezien is deze canon auto bellows gemaakt voor camera's met een fd lens,
    maar ik vond een tussenstuk van fd naar eos, werkt dit als aansluiting?

    hieronder de link van de eos to fd converter.



    alvast bedankt!

  • #2
    Re: CANON auto bellows met EOS 350d ?

    Dat moet werken.Probleem kan zijn dat je body te dicht nog zit met de adaptor,maar met een tussenring los je dit op.('Hangt af van body tot body)
    Je moet wel FD lenzen gebruiken,en dat auto zal wel niet meer gaan.
    Bij oudere FD lenzen kun je met een lipje de diafragmaring blokkeren,bij jongere FD lenzen kun je dit doen met een zelf gemaakt stukje plastic en zo dat lipje blokkeren.
    Scherpstellen volledig open;belichting toedraaien met diafragma ring.Dubbele draadontspanner gaat je wel je diafragma sturen,maar je moet dan wel een aangepaste adapter hebben die past op je camera.(En waar vind je dit nu nog???)
    Maar het gaat.

    Comment


    • #3
      Re: CANON auto bellows met EOS 350d ?

      Ik heb zowel de FD als een M42 macrobellow, alleen van de M42 vatting heb ik een adapter. Maar de fd vatting van de balg heb ik er ooit eraf gehaald en die van M42 erop gezet. Zo kon ik mijn FD lenzen /balg gebruiken. Dit werkt wel, maar neem aan dat jouw 350D net zoals mijn 30D geen live view heeft. Dus verwacht geen top scherpe foto's. Vaker heb ik weleens met de m42 balg/lenzen gespeeld. 1x een echt scherpe vergeetmenietje bloemetje helemaal erop gezet met flinke vergroting. Dit met 50mm op f11a 16. De rest van de pogingen zijn veel minder belovend.

      Update:

      Deze foto is met een auto bellows gemaakt incombinatie met de 50mm 1.8. Dan wel de Pentacon dan wel de FD 50mm 1.8
      Je hebt trouwens wel lenzen nodig met een vatting zoals de linker lens, bij de rechter lens kun je niet je diafragma instellen. Of je moet het trucje toepassen zoals hier al eerder is gemeld.


      Bron link/foto: https://www.casualphotophile.com/201...-8-fdn-review/
      Last edited by Rogier; 28 november 2016, 08:53.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: CANON auto bellows met EOS 350d ?

        Hieronder een opname met een Canon 28 mm,2.8 in retro op een macrobalg.Canon 70 d
        [IMG][/IMG]

        Comment


        • #5
          Re: CANON auto bellows met EOS 350d ?

          Dit is een groter overzicht met centimeterlat en aanduiding van de gefotografeerde zone met rode lijn.
          Let niet op de wb-balans etc.Toch niet zo slecht voor een lensje van 40 jaar oud???.(foto hierboven)
          Moest misschien onder topic FD-lenzen,maar gaat eigenlijk over gebruik van bellows op Canon EOS body met adaptor.

          [IMG][/IMG]
          Twee posts omdat het mij niet lukt om foto's onder elkaar te posten.Zal het ooit wel eens vinden.

          Comment

          Working...
          X