Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsstijging Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsstijging Nikon

    Vandaag te horen gekregen van mijn lokale fotoboer dat Nikon begin volgend jaar een prijsstijging gaat doorvoeren.

  • #2
    Re: Prijsstijging Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
    Vandaag te horen gekregen van mijn lokale fotoboer dat Nikon begin volgend jaar een prijsstijging gaat doorvoeren.
    Net nu dat de D500 overal al wat gezakt is in prijs.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Prijsstijging Nikon

      Wééral! Zucht....

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Prijsstijging Nikon

        Ik geloof er niet veel van.
        Of veel kan het allesins niet zijn want de concurrentie met Canon is bikkelhard.

        Ik denk dat het een hoax is. Vorig jaar hebben ze al serieus hun prijzen opgetrokken bij Nikon. Dat gaan ze geen twee keer doen lijkt me.

        Comment


        • #5
          Re: Prijsstijging Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Ik geloof er niet veel van.
          Of veel kan het allesins niet zijn want de concurrentie met Canon is bikkelhard.

          Ik denk dat het een hoax is. Vorig jaar hebben ze al serieus hun prijzen opgetrokken bij Nikon. Dat gaan ze geen twee keer doen lijkt me.
          Afwachten,maar het zou wel eens waar kunnen zijn

          Comment


          • #6
            Re: Prijsstijging Nikon

            Het is waar. Wordt binnen enkele dagen officieel. Alle bodies gaan stijgen alsook een lens of 4-5.

            Comment


            • #7
              Re: Prijsstijging Nikon

              prijzen voor pc-onderdelen gaan volgend jaar ook de lucht in. Schijnbaar vanwege de sterke dollar.

              Comment


              • #8
                Re: Prijsstijging Nikon

                Alle gebruiksgoederen worden volgend jaar duurder en als de index groot genoeg is wordt arbeid ook duurder.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsstijging Nikon

                  Langs een eventuele prijsstijging kan je intussen vakkundig langsfietsen: momenteel is er een cashback actie, profiteer daarvan en volgend jaar bestaat Nikon 100 jaar. In dat jubileumjaar zullen er ook wel wat acties komen. En ja, ook nieuwe producten gelanceerd die dan duurder zullen zijn... bvb een opvolger voor de D810 -ongeveer einde cyclus- verwacht ik wel. Ik denk dat je die prijsstijgingen ook niet moet overdrijven, of kopen jullie elk jaar meerdere nieuwe bodies en lenzen? Voor diegenen die verslaafd zijn aan steeds het allernieuwste materiaal zal dat pijn doen ja, voor alle anderen die maar om de zoveel jaar hun "gereedschap" vervangen als het versleten is, zal er geen probleem zijn.
                  www.freddyhelsen.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsstijging Nikon

                    De listprijs van een D5 zal met €500 stijgen en nee, ik overdrijf niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsstijging Nikon

                      500€?? Dat is wel heel veel ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsstijging Nikon

                        Das 10% en zelfs iets minder dus ...
                        Hoe duurder het toestel, hoe groter het bijkomende bedrag.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsstijging Nikon

                          De bedrijven bepalen hun prijzen op basis van het consumentengedrag. Ze weten dat er voldoende kopers zullen zijn voor die prijs en moest het onverhoopt niet het geval zijn dan geven ze wel kortingen of organiseren ze cashbacks.

                          En in de prijsbepaling van vandaag moeten ze nog rekening houden met de prijsstijging van 2018. Dan kan een eventueel nieuw product nog duurder geprijsd worden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsstijging Nikon

                            Zo gaat dat Heembeek.

                            Ze kunnen wel proberen de prijs op te trekken om hun aandeelhouders te plezieren maar lang houden ze dat niet vol. Verkoop zakt en dan moet de prijs wel weer omlaag want er is nu eenmaal concurentie.
                            Je ziet het mooi bij de introductie van de nieuwe Canon 5D. We zijn nu 2 maanden verder en de straatprijs in Duitsland is nu al met meer dan 10% gezakt. In Belgie en Nederland is dat nog niet het geval wat duidelijk aantoont dat het in onze landen de gewoonte is om prijzen virtueel hoog te houden. Mij vangen ze daar niet mee. Ik koop lekker in Duitsland en steek het verschil op zak.

                            Deze week een email gekregen van Canonrumours waarbij ze een verkoper aanprezen in de VS voor de Canon 5DMK4.
                            Prijs in Belgie 4100 euro.
                            Prijs in Duitsland 3600 euro.
                            Prijs in de VS 2800 dollar!
                            Zo zie je maar dat ze goed met de consument zijn kl.... spelen maar het lijkt mij dat de Belgische consument dat nog graag heeft ook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijsstijging Nikon

                              Ook te horen gekregen bij de zaak waar ik men aankopen doe forse stijging vanaf februari bv op d7100, d7200, d750... Lenzen


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X