PDA

Volledige versie bekijken : Prijsstijging Nikon

rikketik
24 november 2016, 11:46
Vandaag te horen gekregen van mijn lokale fotoboer dat Nikon begin volgend jaar een prijsstijging gaat doorvoeren.:green::rolleyes:

on4bam
24 november 2016, 15:19
Vandaag te horen gekregen van mijn lokale fotoboer dat Nikon begin volgend jaar een prijsstijging gaat doorvoeren.:green::rolleyes:

Net nu dat de D500 overal al wat gezakt is in prijs.

bulke41
24 november 2016, 19:21
Wééral! Zucht....

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

buurmanBert
24 november 2016, 23:08
Ik geloof er niet veel van.
Of veel kan het allesins niet zijn want de concurrentie met Canon is bikkelhard.

Ik denk dat het een hoax is. Vorig jaar hebben ze al serieus hun prijzen opgetrokken bij Nikon. Dat gaan ze geen twee keer doen lijkt me.

rikketik
26 november 2016, 17:22
Ik geloof er niet veel van.
Of veel kan het allesins niet zijn want de concurrentie met Canon is bikkelhard.

Ik denk dat het een hoax is. Vorig jaar hebben ze al serieus hun prijzen opgetrokken bij Nikon. Dat gaan ze geen twee keer doen lijkt me.

Afwachten,maar het zou wel eens waar kunnen zijn :(

Sultana
26 november 2016, 18:35
Het is waar. Wordt binnen enkele dagen officieel. Alle bodies gaan stijgen alsook een lens of 4-5.

Tonerider
26 november 2016, 20:36
prijzen voor pc-onderdelen gaan volgend jaar ook de lucht in. Schijnbaar vanwege de sterke dollar.

Wim.Vanmaele
28 november 2016, 05:51
Alle gebruiksgoederen worden volgend jaar duurder en als de index groot genoeg is wordt arbeid ook duurder.

ddyhel
28 november 2016, 10:18
Langs een eventuele prijsstijging kan je intussen vakkundig langsfietsen: momenteel is er een cashback actie, profiteer daarvan en volgend jaar bestaat Nikon 100 jaar. In dat jubileumjaar zullen er ook wel wat acties komen. En ja, ook nieuwe producten gelanceerd die dan duurder zullen zijn... bvb een opvolger voor de D810 -ongeveer einde cyclus- verwacht ik wel. Ik denk dat je die prijsstijgingen ook niet moet overdrijven, of kopen jullie elk jaar meerdere nieuwe bodies en lenzen? Voor diegenen die verslaafd zijn aan steeds het allernieuwste materiaal zal dat pijn doen ja, voor alle anderen die maar om de zoveel jaar hun "gereedschap" vervangen als het versleten is, zal er geen probleem zijn.

Sultana
28 november 2016, 16:54
De listprijs van een D5 zal met €500 stijgen en nee, ik overdrijf niet.

Snowy
29 november 2016, 11:11
500€?? Dat is wel heel veel ... :B

Wim.Vanmaele
29 november 2016, 13:26
Das 10% en zelfs iets minder dus ...
Hoe duurder het toestel, hoe groter het bijkomende bedrag.

Heembeek
29 november 2016, 18:00
De bedrijven bepalen hun prijzen op basis van het consumentengedrag. Ze weten dat er voldoende kopers zullen zijn voor die prijs en moest het onverhoopt niet het geval zijn dan geven ze wel kortingen of organiseren ze cashbacks.

En in de prijsbepaling van vandaag moeten ze nog rekening houden met de prijsstijging van 2018. Dan kan een eventueel nieuw product nog duurder geprijsd worden.

buurmanBert
29 november 2016, 23:11
Zo gaat dat Heembeek.

Ze kunnen wel proberen de prijs op te trekken om hun aandeelhouders te plezieren maar lang houden ze dat niet vol. Verkoop zakt en dan moet de prijs wel weer omlaag want er is nu eenmaal concurentie.
Je ziet het mooi bij de introductie van de nieuwe Canon 5D. We zijn nu 2 maanden verder en de straatprijs in Duitsland is nu al met meer dan 10% gezakt. In Belgie en Nederland is dat nog niet het geval wat duidelijk aantoont dat het in onze landen de gewoonte is om prijzen virtueel hoog te houden. Mij vangen ze daar niet mee. Ik koop lekker in Duitsland :p en steek het verschil op zak.

Deze week een email gekregen van Canonrumours waarbij ze een verkoper aanprezen in de VS voor de Canon 5DMK4.
Prijs in Belgie 4100 euro.
Prijs in Duitsland 3600 euro.
Prijs in de VS 2800 dollar!
Zo zie je maar dat ze goed met de consument zijn kl.... spelen :D maar het lijkt mij dat de Belgische consument dat nog graag heeft ook :eek:

Dedonatis
30 november 2016, 19:14
Ook te horen gekregen bij de zaak waar ik men aankopen doe forse stijging vanaf februari bv op d7100, d7200, d750... Lenzen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

opapol
1 december 2016, 21:47
Pfffff, ze doen maar wat ze willen doen. Ik heb wat ik altijd wou hebben en ik doe niet mee aan de wedloop van de snel verminderende meeropbrengsten.

Wim.Vanmaele
2 december 2016, 06:30
Ik volg. Ik heb hier ook mijn gerief.
En, als de aankoopprijs nieuw stijgt, betekent dit ook dat tweede hands duurder wordt. Voor mij zou dat wel eens een goede zaak kunnen zijn, ik heb nog wat spulletjes die eventueel in de vitrine kunnen.

Rogier
2 december 2016, 12:55
Zal de prijs stijging ook niet iets te maken kunnen hebben met het massaal geld bijdrukken van de Europese Unie? Want hierdoor wordt het geld minder waard en ze zullen net zoveel Yen/Dollar winst willen maken.

rikketik
2 december 2016, 16:10
Ik volg. Ik heb hier ook mijn gerief.
En, als de aankoopprijs nieuw stijgt, betekent dit ook dat tweede hands duurder wordt. Voor mij zou dat wel eens een goede zaak kunnen zijn, ik heb nog wat spulletjes die eventueel in de vitrine kunnen.

Sommigen denken dat ze hun gerief tweedehands dan kunnen verkopen gebaseerd op de huidige prijzen,maar of dat gaat lukken?Tweedehandsverkoop is ook al niet meer hetgeen het geweest is.

opapol
2 december 2016, 18:55
De listprijs van een D5 zal met €500 stijgen en nee, ik overdrijf niet.

Ze mogen hem van mij houden dan;

on4bam
2 maart 2017, 15:24
OK, het is nog "begin van het jaar" maar de D500 lijkt nu zowat overal €1998/1999 te kosten terwijl dat een paar maanden terug uitzonderlijk was. De "normale" prijs was toen €2200-2300.
Het ziet er dus niet direct naar uit dat er een prijsstijging van 25% (€500 volgens Sultana) zit aan te komen.

Rogier
2 maart 2017, 16:52
Als ik zie wat nu de 14-24 F2.8 kost, dan is er toch wel een serieuze prijs stijging geweest.

bulke41
2 maart 2017, 17:53
Prijsstijging is er geweest, en die was vrij grotesk!
Ongeveer +20% op bestaande lenzen, niet de allernieuwste, die waren al duur geprijsd
De body's zakken meestal
Nu interresante deals te doen bij mediamarkt, daar loopt de 17'5% actie voor wie het zou interreseren

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Eenbes
5 maart 2017, 16:50
Prijsstijging is er geweest, en die was vrij grotesk!
Ongeveer +20% op bestaande lenzen, niet de allernieuwste, die waren al duur geprijsd
De body's zakken meestal
Nu interresante deals te doen bij mediamarkt, daar loopt de 17'5% actie voor wie het zou interreseren

Het aanbod van objectieven is daar minimaal en hoofdzakelijk de instappers.

bulke41
5 maart 2017, 17:27
Het aanbod van objectieven is daar minimaal en hoofdzakelijk de instappers.
Goh, het een buiten het ander natuurlijk, het is een promotie ook uitt
De d750 das toch 300€ verschil in nieuwprijs, wat mij deed beslissen hem niet 2de hands aan te schaffen maar nieuw
Er staat zelf enen bij aangeboden voor 150€ meer 2de hands dan ik hem nu nieuw kocht lol ;-)

buurmanBert
5 maart 2017, 23:27
Ik merk van die prijsstijging toch niets hoor.
Op sommige websites kan je mooi de prijzen volgen met een grafiekje bij.
Nergens zie ik noemenswaardige stijgingen bij Nikon. (toch niet in duitsland)