Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de Tokina AF 17-35mm f/4 AT-X Pro FX.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met de Tokina AF 17-35mm f/4 AT-X Pro FX.

    Kan bovenstaande lens tweede hands kopen en vraag mij af of ze zou kunnen meedingen met de Canon 17-40mm L USM?
    Ik had een Canon 16-35mm f/4 maar deze is een ongelukkige dood gestorven? 1000 x helaas. SNIF SNIF.
    Ik heb al twee keer een Canon 17-40mm L USM gehad en twee keer verkocht, ik wou per force enkel met primes werken, dat lukt wel, maar toch mis ik ergens dat bereik tussen de 17 en 35mm.
    Een Canon 16-35mm zit er helaas niet meteen aan te komen wegen gebrek aan tijd tussen duim en wijsvinger.

    Dus viel mijn oog op de Tokina AF 17-35mm f/4 AT-X Pro FX voor Canon (5D).
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Iemand ervaring met de Tokina AF 17-35mm f/4 AT-X Pro FX.

    Geen ervaring mee, maar bekijk eens deze review:

    Vergelijking met de 17-40L

    View the image quality delivered by the Tokina 17-35mm f/4 AT-X Pro FX Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.



    Review distortion test results for the Tokina 17-35mm f/4 AT-X Pro FX Lens and compare the performance of this lens with other lenses.


    Review vignetting (peripheral shading) test results with f-stop contours for the Tokina 17-35mm f/4 AT-X Pro FX Lens. Compare the results from this lens with other lenses.


    Over het algemeen vind ik de Canon de winnaar, alleen op vlak van vignettenring vind ik de Tokina beter en de lens distortion is gelijkwaardig vind ik.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met de Tokina AF 17-35mm f/4 AT-X Pro FX.

      Ik heb ondertussen ook een boel reviews gelezen en meestal moet die lens niet onderdoen voor de Nikon.
      Het enige wat altijd terug komt is dat de Canon 17-40 niet echt scherp is en dat heb ik bij mijn vorige exemplaren ook ondervonden.
      Ok, in Ps zijn die heel scherp te krijgen maar toch liever een lens die uit z'n eigen al scherp is.

      PS: Moet wel zeggen dat de 17-40 op een 350D wel erg scherp is, maar op mijn 5D is dat stukken minder toch.
      Thx voor het meedenken.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met de Tokina AF 17-35mm f/4 AT-X Pro FX.

        Ik heb de 17-40 en had vroeger de Tokina. Ik vond die niet geweldig eerlijk gezegd. Hard, korrelig beeld, veel chromatische abberatie, last van flare en het oplossend vermogen lijkt nergens op. En die criteria waren voor mij een pak belangrijker dan scherpte. Een scherpe foto met weinig detail is ook maar niks.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met de Tokina AF 17-35mm f/4 AT-X Pro FX.

          Wel ik heb vandaag een korte test binnen gedaan op ISO 1600 en een diafragma van f/4.
          Foto's zijn heel scherp beter dan de Canon 17-40, absoluut geen korrel heel weinig vervorming en van de aberratie kan ik natuurlijk niks zeggen.
          Tot hiertoe zeer tevreden van dit objectief.
          Als het morgen zonnig is ga ik die buiten eens uittesten, ik laat nog iets weten.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ervaring met de Tokina AF 17-35mm f/4 AT-X Pro FX.

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Foto's zijn heel scherp beter dan de Canon 17-40
            Ook aan de randen van het beeld?
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Iemand ervaring met de Tokina AF 17-35mm f/4 AT-X Pro FX.

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Ook aan de randen van het beeld?
              Is eigenlijk moeilijk te zeggen omdat het onderwerp zeer dicht stond, heb wel de indruk dat de randen toch niet helemaal scherp zijn.
              Nu ja, op f/4 en zo dichtbij is de scherptediepte al erg gering en de onderwerpen stonden niet op gelijke hoogte, dus......

              Morgen eens een paar landschapsfoto's nemen, want daarvoor heb ik tenslotte die lens gekocht, en pas dan zal ik een goed oordeel kunnen vellen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X