Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nachtelijke fotografie haven antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nachtelijke fotografie haven antwerpen

    ik weet dat er hier ooit eens een shooting-day geweest is die de haven van antwerpen in het donker heeft aangedaan
    morgen ga ik ganse dag antwerpen aandoen en had graag in de haven bij blauw uur en donkeren gefotografeerd en vroeg me af waar de meest fotogenieke plaatsjes zijn
    die ook te doen zijn qua wandelen (tegen de avond zal ik al flink wat km in de benen hebben )
    dit bekeken vanaf het mas...
    alvast bedankt
    Last edited by bulke41; 21 november 2016, 08:28.
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: nachtelijke fotografie haven antwerpen

    Te voet de haven in is echt niet te doen. Ten eerste is het gevaarlijk, ten tweede, je onderschat de afstanden.
    Als je de Noorderlaan vanaf Kinepolis af rijdt, dan ben je 20km verder tegen dat je de haven uit bent! Neem de auto, en stop waar je iets moois kan zien.
    De Berendrechtsluis kan ook mooi zijn.

    Een ander mooi punt is op linkeroever - Strand van St-Anneke, en dan een paar km naar het westen wandelen langs de schelde.

    Comment


    • #3
      Re: nachtelijke fotografie haven antwerpen

      Informeer ook eens of je geen toelating moet hebben. Havens zijn tegenwoordig "gevoelige gebieden". In Gent moet je alvast wel toelating vragen.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: nachtelijke fotografie haven antwerpen

        Port of Antwerp-Bruges is de tweede grootste haven van Europa, met meer dan 300 lijndiensten naar meer dan 800 bestemmingen die zorgen voor wereldwijde connectiviteit.


        Fotograferen
        De haven van Antwerpen is een unieke plaats met tal van fotogenieke plekken. De haven en haar activiteiten in beeld brengen kan onder bepaalde voorwaarden. We maken je graag wegwijs.
        Openbare weg
        Je hebt geen toestemming nodig om te fotograferen op de openbare weg, dit kan vrijblijvend. Hou wel rekening met het levendig karakter van de haven en respecteer de verkeersregels. Nabij bruggen en sluizen wisselt de verkeerssituatie geregeld, dus ook daar is uiterste voorzichtigheid geboden. Het bezoeken van de bezienswaardigheden gebeurt eveneens op eigen risico.
        Je kan er een kaartje in pdf downloaden waarop alle interessante locaties staan om te fotograferen.
        Voor alle veiligheid zou ik toch de pagina van de website afdrukken en meenemen op je fototocht, voor het geval de havenpolitie vragen gaat stellen.

        Comment


        • #5
          Re: nachtelijke fotografie haven antwerpen

          Interessant voor mijn project 2017 - krijgt de titel "industry" mee, dus de haven komt zeker aan bod. Ga ook eens kijken in de oude petroleum haven op het Zuid / grens Hoboken. Daar zijn ook leuke 'industriële archeologie" getinte fotos te maken. (Gewoon de Schelde stroomopwaarts volgen op de rechteroever)


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Andre De Locht
          aldlfoto.wordpress.com
          +32 476 870 354

          Comment


          • #6
            Re: nachtelijke fotografie haven antwerpen

            Lokaties kan ik niet meegeven.
            Opletten waar je foto's neemt.
            Ik heb in Zeebrugge een aantal jaar geleden een bewakingsagent achter mijn voeten gehad,tijdens het fotograferen van duikende sterns.Was wel met een 400 mm,en op de achtergrond de gasterminal.
            Kon dus niet.
            Dus met alle toestanden tegenwoordig:voorzichtig zijn en verbodsbordjes respecteren.(maar in het donker ?,is wel niet risicoloos ,overal hangen er wel camera's.En ze zien nu niet of je een fotograaf bent of een ongewenst individu.Bezoek te verwachten)

            Comment


            • #7
              Re: nachtelijke fotografie haven antwerpen

              Toch ook al eens gedaan, niemand gezien.

              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: nachtelijke fotografie haven antwerpen

                bedankt voor de reacties allemaal, ondertussen naar antwerpen geweest en had teveel locaties voor te doen om ook nog aan de haven te starten
                den bell-toren, gerechtsgebouw, park spoor noord en de kade eisten alle aandacht

                gouden tips geven jullie hier, waarvoor dank!

                ik ga de kaart eens doornemen en denk er eens een ganse avond aan te hangen,
                schrik om tegengehouden te worden heb ik niet, al paar keer meegemaakt, indien je beleefd en kalm blijft
                mag je in het àllerslechtste geval niet verder shooten...
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: nachtelijke fotografie haven antwerpen

                  Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  ik ga de kaart eens doornemen en denk er eens een ganse avond aan te hangen,
                  schrik om tegengehouden te worden heb ik niet, al paar keer meegemaakt, indien je beleefd en kalm blijft
                  mag je in het àllerslechtste geval niet verder shooten...
                  Let goed op in de buurt van het Kattendijkdok, Bonapartedok, Verbindingsdok en Willemdok. Daar zijn in de afgelopen 2 jaar 's avonds 5 personen op mysterieuze wijze verdronken of verdwenen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nachtelijke fotografie haven antwerpen

                    Effen een oude thread terug naar boven halen

                    Hierboven (2016) stond dat je geen toelating moest hebben om te fotograferen in de haven vanaf openbare weg - maar dat geldt niet meer precies

                    Vandaag moet je blijkbaar steeds toelating vragen om te fotograferen binnen het havengebied -
                    klik

                    Citaat : "In de haven en het Havenhuis is het mogelijk om beelden, geluidsopnames en foto’s te maken, op voorwaarde dat de communicatie- en veiligheidsdiensten (van Port of Antwerp-Bruges en/of het betrokken bedrijf) hier toestemming voor geven.

                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment

                    Working...
                    X