PDA

Volledige versie bekijken : nachtelijke fotografie haven antwerpen

bulke41
21 november 2016, 08:13
ik weet dat er hier ooit eens een shooting-day geweest is die de haven van antwerpen in het donker heeft aangedaan
morgen ga ik ganse dag antwerpen aandoen en had graag in de haven bij blauw uur en donkeren gefotografeerd en vroeg me af waar de meest fotogenieke plaatsjes zijn
die ook te doen zijn qua wandelen (tegen de avond zal ik al flink wat km in de benen hebben :D)
dit bekeken vanaf het mas...
alvast bedankt

Tommie1
23 november 2016, 08:15
Te voet de haven in is echt niet te doen. Ten eerste is het gevaarlijk, ten tweede, je onderschat de afstanden.
Als je de Noorderlaan vanaf Kinepolis af rijdt, dan ben je 20km verder tegen dat je de haven uit bent! Neem de auto, en stop waar je iets moois kan zien.
De Berendrechtsluis kan ook mooi zijn.

Een ander mooi punt is op linkeroever - Strand van St-Anneke, en dan een paar km naar het westen wandelen langs de schelde.

on4bam
23 november 2016, 08:49
Informeer ook eens of je geen toelating moet hebben. Havens zijn tegenwoordig "gevoelige gebieden". In Gent moet je alvast wel toelating vragen.

notex
23 november 2016, 12:53
http://www.portofantwerp.com/nl/fotograferen

Fotograferen
De haven van Antwerpen is een unieke plaats met tal van fotogenieke plekken. De haven en haar activiteiten in beeld brengen kan onder bepaalde voorwaarden. We maken je graag wegwijs.
Openbare weg
Je hebt geen toestemming nodig om te fotograferen op de openbare weg, dit kan vrijblijvend. Hou wel rekening met het levendig karakter van de haven en respecteer de verkeersregels. Nabij bruggen en sluizen wisselt de verkeerssituatie geregeld, dus ook daar is uiterste voorzichtigheid geboden. Het bezoeken van de bezienswaardigheden gebeurt eveneens op eigen risico.

Je kan er een kaartje in pdf downloaden waarop alle interessante locaties staan om te fotograferen.
Voor alle veiligheid zou ik toch de pagina van de website afdrukken en meenemen op je fototocht, voor het geval de havenpolitie vragen gaat stellen.

ALDL
23 november 2016, 13:48
Interessant voor mijn project 2017 - krijgt de titel "industry" mee, dus de haven komt zeker aan bod. Ga ook eens kijken in de oude petroleum haven op het Zuid / grens Hoboken. Daar zijn ook leuke 'industriŰle archeologie" getinte fotos te maken. (Gewoon de Schelde stroomopwaarts volgen op de rechteroever)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

demuro
23 november 2016, 18:14
Lokaties kan ik niet meegeven.
Opletten waar je foto's neemt.
Ik heb in Zeebrugge een aantal jaar geleden een bewakingsagent achter mijn voeten gehad,tijdens het fotograferen van duikende sterns.Was wel met een 400 mm,en op de achtergrond de gasterminal.
Kon dus niet.
Dus met alle toestanden tegenwoordig:voorzichtig zijn en verbodsbordjes respecteren.(maar in het donker ?,is wel niet risicoloos ,overal hangen er wel camera's.En ze zien nu niet of je een fotograaf bent of een ongewenst individu.Bezoek te verwachten)

rufus1964
24 november 2016, 06:40
Toch ook al eens gedaan, niemand gezien.

https://www.flickr.com/photos/98113208@N04/13042407673/in/album-72157642111817795/

bulke41
24 november 2016, 17:39
bedankt voor de reacties allemaal, ondertussen naar antwerpen geweest en had teveel locaties voor te doen om ook nog aan de haven te starten :green:
den bell-toren, gerechtsgebouw, park spoor noord en de kade eisten alle aandacht :rolleyes:

gouden tips geven jullie hier, waarvoor dank!

ik ga de kaart eens doornemen en denk er eens een ganse avond aan te hangen,
schrik om tegengehouden te worden heb ik niet, al paar keer meegemaakt, indien je beleefd en kalm blijft
mag je in het Óllerslechtste geval niet verder shooten...

notex
24 november 2016, 22:07
ik ga de kaart eens doornemen en denk er eens een ganse avond aan te hangen,
schrik om tegengehouden te worden heb ik niet, al paar keer meegemaakt, indien je beleefd en kalm blijft
mag je in het Óllerslechtste geval niet verder shooten...

Let goed op in de buurt van het Kattendijkdok, Bonapartedok, Verbindingsdok en Willemdok. Daar zijn in de afgelopen 2 jaar 's avonds 5 personen op mysterieuze wijze verdronken of verdwenen.