Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D750 i-knop zit vast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D750 i-knop zit vast

    De i-knop blijft ingedrukt en komt niet terug.
    De knop bevindt zich achteraan/linksonder.

    Gevolg is dat geen van de overige knoppen op de achterkant werkt of correct werkt.

    Heeft iemand ervaring met dit fenomeen? Is er een oplossing?
    Of is dit inleveren voor herstelling?

    Hartelijk dank.
    Freddy
    Groeten, Freddy
    http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1461346

  • #2
    Re: D750 i-knop zit vast

    Misschien eens proberen met een spuitbus met perslucht rond de knop spuiten ?
    Succes.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: D750 i-knop zit vast

      bedankt voor de tip Yves

      niemand die dit probleem ook al gehad heeft?
      Groeten, Freddy
      http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1461346

      Comment


      • #4
        Re: D750 i-knop zit vast

        Als er nog iets beweging in de knop zit: met hard voorwerp indrukken en dat voorwerp er snel afhalen(vaak werk schuiven dan het beste) en dan hopen dat de knop door de barrière schiet. Harde voorwerp kan bv een vingernagel zijn. Vaak moet je dit meerdere malen doen, om het blokkerende gruis, zand oid te vermalen of opzij te werken.

        Probleem vaker gehad met allerlei apparaten, behalve met camera's.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: D750 i-knop zit vast

          Ook al geprobeerd, Hans (?).

          Maar ... het lijkt nu dat de body zeer licht ingedeukt is, en daardoor het knopje blokkeert. (Enkele maanden geleden gevallen vanop de achterbank vd auto ..., maar pas eergisteren dat probleem met de sticky button, ook en wellicht omdat ik deze knop eigenlijk niet bezigde ... vandaar pas nu probleem?)

          Als je dit toestel zou binnendoen bij Procirep, zou dat een nieuwe achterkant betekenen, en mogelijk veel te duur. Daarom heb ik nu beslist om dit toestel verder te gebruiken als reserve (ik kan nog trekken, maar de linkerkant knoppen niet meer gebruiken...).

          En nu nog de hamvraag :-)

          Ben verbaasd dat door deze 'lichte' val er een deukje zou zijn in de body (quasi niet zichtbaar). Maar dat brengt me op een idee om (op eigen risico) de boel te forceren (met bvb schroevendraaier): proberen de knop vrij te maken zodat hij eruit kan en de overige functies op die manier bevrijdt. Aangezien het 'magnesium' blijkbaar toch gemakkelijk meegeeft.
          Met risico dat de 'i'knop definitief defect raakt, en in 't slechtste geval het ganse toestel...

          Wat denk je?
          Groeten, Freddy
          http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1461346

          Comment


          • #6
            Re: D750 i-knop zit vast

            Oorspronkelijk geplaatst door kuifjetintin Bekijk bericht

            Als je dit toestel zou binnendoen bij Procirep, zou dat een nieuwe achterkant betekenen, en mogelijk veel te duur. Daarom heb ik nu beslist om dit toestel verder te gebruiken als reserve (ik kan nog trekken, maar de linkerkant knoppen niet meer gebruiken...).
            Ben je daar zeker van? Tegenwoordig kunnen ze toch veel, ik zou een volledig nieuwe achterkant niet meteen als enige oplossing concluderen zonder te dubbel checken bij Procirep.

            Comment


            • #7
              Re: D750 i-knop zit vast

              Kan ik rechtstreeks naar Procirep en daar over het probleem gaan spreken? Blijkbaar communiceren ze quasi niet. Klopt dat?
              Alhoewel ikzelf er geen ervaring mee heb. Ik verneem dat dergelijke vragen via mail niet behandeld worden bij hen. Ter plaatse misschien?
              Groeten, Freddy
              http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1461346

              Comment


              • #8
                Re: D750 i-knop zit vast

                Ik heb steeds correct antwoord gekregen van Procirep.
                Ze werken rechtstreeks met de eindklant en je kan naar hun balie stappen om je spullen in te schrijven voor nazicht/herstelling. Je kan de voortgang van je service ticket ook online volgen.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: D750 i-knop zit vast

                  Heb ondertussen telefonisch contact gehad met Procirep en de communicatie valt inderdaad mee. De herstelling zou qua prijs best meevallen (D750).
                  Over pech gesproken, mijn reservetoestel -mijn oude D300- heeft altijd goed gewerkt, maar nu dat ik hem nodig heb, wil hij ineens niet meer scherpstellen (alle instellingen lijken OK, de firmware is up-to-date, ...). En ... reparatie van de D300 wordt door Procirep niet meer 'geserviced'... maar ze willen er wel eens snel naar kijken.
                  Groeten, Freddy
                  http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1461346

                  Comment


                  • #10
                    Re: D750 i-knop zit vast

                    Oei, 't zit dus effe niet mee...

                    Hou ons op de hoogte, ben benieuwd hoe ze jouw probleem van de d750 gaan verhelpen. Succes!

                    Comment


                    • #11
                      Re: D750 i-knop zit vast

                      Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                      Misschien eens proberen met een spuitbus met perslucht rond de knop spuiten ?
                      Succes.

                      Mvg Yves.
                      Hier zou ik toch mee oppassen, lucht in je toestel persen, geen idee waar het overal druk op kan uitoefenen voor de lucht er terug uit komt.
                      Er is ook kans dat je stof gaat rondspuiten in je toestel.

                      eerder een stofzuiger een klein darmpje op maken en het knopje proberen omhoog te zuigen.
                      Wel zorgen dat niet alle lucht door het kleine darmpje gezogen moet worden.

                      maar ik zou eerst proberen wat hjanssen zei (knopje drukken...)

                      Comment


                      • #12
                        Re: D750 i-knop zit vast

                        thanks, er beweegt wat ... maar niet genoeg

                        knopje drukken (of masseren e.d.) werkt niet

                        stofzuiger met darmpje (groen darmpje van aquarium) heeft impact, maar knopje komt er alsnog niet uit, hij komt wel een fractie omhoog (onzichtbaar) zodat de functies van de andere knoppen vrijkomen en het toestel dus normaal werkt, maar een minimale aanraking van de 'i' knop doet alles weer blokkeren

                        zijn er nog ideetjes?
                        Groeten, Freddy
                        http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1461346

                        Comment


                        • #13
                          Re: D750 i-knop zit vast

                          als je met de stofzuiger al reactie krijgt kan je misschien eens proberen een klein staafje op de knop te lijmen met secondenlijm en als die droog is de knop omhoog te trekken.
                          Het ergste dat er dan kan gebeuren is dat de lijm niet houd.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D750 i-knop zit vast

                            Je kan misschien eens proberen of je met een kopspeld tussen de knop en de buitenbehuizing een beetje opwaartse kracht kan uitvoeren en misschien voorzichtig met een draaibeweging rond de knop liften. Let wel op dat je de kopspeld niet te diep steekt, je wil zeker niet door het knopmatje prikken. Dan is het bye bye weather seal.
                            Door het blutsje is het gaatje van de knop wellicht te klein geworden.
                            http://www.waarisjan.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: D750 i-knop zit vast

                              bedankt om mee te denken

                              Ik ben erin geslaagd de knop omhoog te tillen. Met behulp van 2 vlijmscherpe en puntige stanleyafbreekmessen. Langs beide zijden vd knop de messen in een hoek van 45° in het minimale groefje en dan langzaam tillen en herhalen op de tegenovergestelde plaats. Er was wat weerstand, zodat het nu duidelijk is dat de behuizing een fractie gedeukt is.
                              Blijft nu het risico dat de knop opnieuw ingedrukt wordt ... dan moet ik de oefening herhalen. Mogelijk doe ik een poging om de knop vast te zetten met wat secondelijm.
                              Gelukkig is dit een knop van ondergeschikt belang, ik gebruikte hem trouwens niet.
                              Groeten, Freddy
                              http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1461346

                              Comment

                              Working...
                              X