Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portable HDD's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portable HDD's

    Hoi iedereen

    Ik ben op zoek naar een portable HDD, waarbij ik 1 vd volgende modellen op't oog heb:

    LaCie Rugged mini
    WD My Passport (for MAC)

    Iemand ervaring met 1 van deze 2 HDD's? Ik heb al van mensen horen klagen over LaCie: HDD's die stuk gaan, gegevens niet meer te recupereren.
    Wat met de software die op deze discs zit? Moet dat effectief geïnstalleerd worden of niet? Als die software al begint te vragen
    naar partities dan deins ik al terug omdat ik niet weet of ik er goed aan doe of niet.

    Ben meer voor het Plug & play type schijven - back ups laten lopen via time machine.

    Tips & eventuele andere merken/modellen welkom! (budget +/- 120€) Ben niet echt thuis in de HDD/SSD wereld.
    Last edited by Snowy; 10 november 2016, 11:21.

  • #2
    Re: Portable HDD's

    Van Lacie ben ikzelf ook niet zo tevreden. Heb nu gedurende 2 jaar een Toshiba https://de.allyouneed.com/de/1000gb-...laFriend=false en die werkt prima. Enige nadeel is de niet standaard usb kabelaansluiting (aan de kant van de hdd wel te verstaan). Maar ondertussen is er een nieuwe versie, misschien dat die wel de gewone usb-aansluiting heeft.

    De software moet je niet installeren.

    Comment


    • #3
      Re: Portable HDD's

      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
      Van Lacie ben ikzelf ook niet zo tevreden. Heb nu gedurende 2 jaar een Toshiba https://de.allyouneed.com/de/1000gb-...laFriend=false en die werkt prima. Enige nadeel is de niet standaard usb kabelaansluiting (aan de kant van de hdd wel te verstaan). Maar ondertussen is er een nieuwe versie, misschien dat die wel de gewone usb-aansluiting heeft.

      De software moet je niet installeren.
      Dat is een standaard USB aansluiting
      namelijk de USB3 aansluiting.
      Alle nieuwe externe HDD's gaan daarmee uitgerust zijn.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Portable HDD's

        FWIW ... Mijn support software identificeert mijn externe (oudere) LaCie HD als hebbende een Samsung HD ...

        Comment


        • #5
          Re: Portable HDD's

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Dat is een standaard USB aansluiting
          namelijk de USB3 aansluiting.
          Alle nieuwe externe HDD's gaan daarmee uitgerust zijn.
          *walks the walk of shame*

          Comment


          • #6
            Re: Portable HDD's

            Oorspronkelijk geplaatst door Snowy Bekijk bericht



            LaCie Rugged mini
            WD My Passport (for MAC)


            Die heb ik alle twee in gebruik, tot nu toe probleemloos.
            De backups gaan ook naar een NAS en naar Backblaze.com.
            Verder gebruik ik TimeMachine (maar niet voor foto's), en ik voel me vrij zeker.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Portable HDD's

              Hier draaien al vele jaren 8 externe Lacie's, nog nooit geen problemen mee gehad
              Vroeger werkt ik met WD, die liepen toen regelmatig vast, gelukkig ben ik nooit iets kwijt geraakt
              met de reden dat ik steeds dubbele back-ups maak

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Portable HDD's

                Als er bepaalde software op externe schijven zit, dan haal ik die daar gewoonlijk af vooraleer ik ze gebruik.
                Ik bepaal zelf wat er op die schijven mag komen en wat er niet op mag.

                De laatste jaren gebruik ik vooral Seagate externe schijven, maar ik weet niet welk merk schijf daar in steekt.
                Tot nu toe heb ik er nog geen defecte gehad, maar die worden ook alleen maar gebruikt om er fotobestanden bij op te zetten als back-up, die zijn niet continu aan de computer gekoppeld (ze draaien dus maar af en toe).
                Dat geldt dus niet als referentie voor de levensduur, want als die dagelijks continu worden gebruikt, dan is dat een heel andere zaak.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Portable HDD's

                  Merci voor jullie input!

                  Ik bewaar ook al mijn foto's en andere bestanden op een NAS. Net eens gekeken welke schijven daar inzitten: WD Red, 2T/stuk.
                  Feit is dat je je Lightroom catalogussen niet kan bewaren op netwerkschijven. Ik wil deze dus gaan back uppen op een externe HDD en op een gratis online site,
                  zoiets à la Dropbox. Bij nader inzien lijkt het mij(in mijn geval dan) het beste om gewoon mijn catalogus bestanden te kopiëren naar die HDD ipv te werken met Time Machine.

                  Goed om weten dat de software van die HDD's te omzeilen is

                  Lacie maakt tegenwoordig deel uit van Seagate, voor zover ik dat gezien heb op de website toch.

                  Ik denk dat ik voor WD ga: meer opslag voor zelfde geld dan een Lacie. Een hoesje erbij en dan is ie ook extra beschermd.
                  Wel schandalig dat de mypassport for mac duurder is dan de windowsvariant...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portable HDD's

                    op 10 jaar +- 2 passport's kapot...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portable HDD's

                      heb enkel Western Digitals. Eerst 2 van 500GB, dan er 2 van 2 TB bij gekocht. Nooit problemen mee gehad, behalve een haperend kabeltje aan de voeding bij eentje. Ik formatteer ze voor het eerste gebruik, zodat ik geen last heb van allerlei back-upsoftware, die er vaak op staat. Zoals Bart Bandit hang ik ze alleen aan de pc bij het back-uppen of het extra opslaan van foto's en filmpjes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Portable HDD's

                        Heb hier zo'n WD Passport liggen en die wil niet werken als dat programma niet geïnstalleerd is. Ligt hier al een tijdje, kan zijn dat dat niet meer nodig is. Maar sindsdien komt dat niet meer binnen. Heb enkele Toshiba's 2.5" tot volle tevredenheid.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Portable HDD's

                          Heb van't weekend een WD My passport for mac gaan halen. Heb het programma niet geïnstalleerd(bewust, omdat ik het niet wil) maar slaag er in om files op de HDD te saven via het copy/paste principe. De keuze van een bepaald merk HDD zal altijd een beetje een gok blijven hé denk ik, we zien wel.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Portable HDD's

                            Niet vergeten om eerst de schijf te formatteren

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Portable HDD's

                              Waarom moet die eerst nog eens geformatteerd worden?

                              Comment

                              Working...
                              X