Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

    Hallo,

    Ik heb een jaar geleden LR 5 gekocht en ik begin er stilaan redelijk mee weg te kunnen. Ondertussen is er nu een nieuwe versie LR 6 maar als ik het goed verstaan heb is die enkel nog met een "abonnement" verkrijgbaar. In een reclamemail stelt men mij 12,09 euro per maand voor, LR + Photoshop. En ik zou een gratis proefversie kunnen downloaden. Met dit laatste wacht ik echter tot ik wat meer te weten kom over PS.
    Met Photoshop heb ik nog nooit gewerkt en ik heb al eens horen zeggen at je daarvoor echt wel een opleiding nodig hebt. Klopt dat? Is PS zo moeilijk of kun je dat zelf stap voor stap leren zoals ik met LR gedaan heb?

    Bedankt voor alle info hieromtrent,

    Raf.

  • #2
    Re: overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

    Denk dat je het wel stap voor stap kunt leren Raf.
    Ikzelf was niet echt een fotoshopper (nog niet trouwens) maar heb PS en LR in de cloud. En al doende beide gestart..ik zal nog een hele hoop dingen niet echt kunnen en ook waarschijnlijk niet alle onderdelen van de progs
    kennen....als je in een foto nu echt iets dringend dient te corrigeren is er nog altijd you tube...Persoonlijk denk ik dus dat je het zeker al doende kunt beheersen maar een cursus in natuurlijk wel een plus ...
    Zie dat ze ondertussen in PS en BR geevolueerd zijn van versie 2015.5 naar 2017....heb toch nog niet durven upgraden.

    mvgr
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

      Dag Raf,

      er bestaan goede boeken, tijdschriften, online cursussen. Zelf ga ik op zoek naar de dingen die ik wil oplossen.
      Maar het leeuwendeel blijft LR.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Dag Raf,

        er bestaan goede boeken, tijdschriften, online cursussen. Zelf ga ik op zoek naar de dingen die ik wil oplossen.
        Maar het leeuwendeel blijft LR.
        Ik werk sinds 1992 of 1993 met Photoshop, vanaf versie 2.0, ik kan voor hetgeen ik er mee moet en wil doen prima uit de voeten. Alle ins en outs van het programma kende ik in versie 2.0 niet en nu in CC2017 ook niet en zal ik ook nooit kennen. Zoals Lieven Lema al zegt er zijn prima Tutorials die je stap voor stap op weg helpen om datgene te leren wat je wilt en denkt nodig te hebben.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

          Ik ben ook van lr5 naar cc gegaan, enkel de niewe dingen in lr zijn al de moeite!

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

            Bedankt voor alle reacties.
            De overstap naar CC is dus het overwegen meer dan waard heb ik verstaan. En step by step leren, naarmate ik dingen nodig heb of wil uitproberen zal het wel lukken denk ik.
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

              Buiten de Cloud kan je LR6 nog altijd krijgen als upgrade of stand alone versie.

              Volledige versie LR6 is 131,89 euro.
              Upgrade naar LR 6 is 75,02 euro.

              Adobe provides everything you need to design and deliver exceptional digital experiences. View a complete list of our products and services.


              Je gaat naar icoontje LR, klikt op Buy, kiest daar wat je wil via ' I want to buy : ... ' (keuze tussen FULL en UPGRADE, je geeft aan welke versie je NU hebt, je kiest de taal, je kiest hoeveel versies, ...
              Last edited by Empe; 11 november 2016, 13:32.

              Comment


              • #8
                Re: overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                Buiten de Cloud kan je LR6 nog altijd krijgen als upgrade of stand alone versie.

                Volledige versie LR6 is 131,89 euro.
                Upgrade naar LR 6 is 75,02 euro.

                Adobe provides everything you need to design and deliver exceptional digital experiences. View a complete list of our products and services.


                Je gaat naar icoontje LR, klikt op Buy, kiest daar wat je wil via ' I want to buy : ... ' (keuze tussen FULL en UPGRADE, je geeft aan welke versie je NU hebt, je kiest de taal, je kiest hoeveel versies, ...
                Bedankt voor deze info.
                Ik zal eerst de gratis proef van CC eens nemen en daarna beslissen wat het interessantste is denk ik.

                Comment


                • #9
                  Re: overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

                  zou ook willen overschakelen van LR5 naar cc , maar wil mijn oude catalogus gebruiken, weet niet hoe het moet

                  Comment


                  • #10
                    Re: overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door liane Bekijk bericht
                    zou ook willen overschakelen van LR5 naar cc , maar wil mijn oude catalogus gebruiken, weet niet hoe het moet
                    Da's normaal geen enkel probleem. Nu, ik heb zelf de overstap naar cc niet gemaakt, en zal ik ook niet doen, maar CC kan even goed die LR5 catalogus inlezen als een ander LR catalogus.
                    Dit is Mac en ingesteld op Engelstalig, maar je vindt het juiste commando op dezelfde plaats terug. Ik meen zelfs te weten dat de oude catalogus wordt geconverteerd, maar niet overschreven.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: overstap van LR 5 naar CC met PS moeilijk?

                      Kijk eens in de archieven van SHOOT, info en tips over LR en/of PS zat!

                      Comment

                      Working...
                      X