Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelfklevende karton/PVC versteviging voor grote fotoafdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelfklevende karton/PVC versteviging voor grote fotoafdrukken

    Ik ben op zoek naar een zelfklevende karton of PVC om grote foto afdrukken (30x40-45cm) op te lijmen zodat ze niet gaan doorzakken of golven in de fotokader.
    Je kan ze ook op een zuurvrij karton lijmen met een spuitbus maar dat wordt mij afgeraden.
    Ik was op zoek naar een of andere leverancier , maar het is moeilijk als je de product naam niet kent.
    Iemand ervaring hiermee?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: zelfklevende karton/PVC versteviging voor grote fotoafdrukken

    Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een zelfklevende karton of PVC om grote foto afdrukken (30x40-45cm) op te lijmen zodat ze niet gaan doorzakken of golven in de fotokader.
    Je kan ze ook op een zuurvrij karton lijmen met een spuitbus maar dat wordt mij afgeraden.
    Ik was op zoek naar een of andere leverancier , maar het is moeilijk als je de product naam niet kent.
    Iemand ervaring hiermee?
    In het bedrijf waar ik werk gebruiken ze in de studio zelfklevend Foamboard. Even Googlen, leveranciers genoeg
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: zelfklevende karton/PVC versteviging voor grote fotoafdrukken

      de minimum dikte wat ik gevonden heb voor foam is 3-5mm, vind ik wat dik (wordt achter een passepartout in een kader geplaatst)
      Bestaat dit ook in 1.0-1.5mm?
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: zelfklevende karton/PVC versteviging voor grote fotoafdrukken

        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        de minimum dikte wat ik gevonden heb voor foam is 3-5mm, vind ik wat dik (wordt achter een passepartout in een kader geplaatst)
        Bestaat dit ook in 1.0-1.5mm?
        Hier van 1 tot 15mm: https://www.foamboarden.nl/artikelgr...foamboard.html

        Sorry, Iets te snel gepost want de dunne platen zijn niet zelfklevend
        Last edited by olivetti; 2 november 2016, 22:11.
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: zelfklevende karton/PVC versteviging voor grote fotoafdrukken

          Deze site gevonden:
          http://www.1001fotolijsten.nl/1001fo...-op-karton-1mm
          Ondertussen 3mm foamboard gekocht, was niet zelfklevend maar met lijmspuitbuis lijm aangebracht, werkt uitstekend. 3mm foam+ 1.5mm passepartout gaat nog net in het kader.
          Alvast bedankt voor de hulp
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #6
            Re: zelfklevende karton/PVC versteviging voor grote fotoafdrukken

            Lijm uit een spuitbus werkt prima, maar kan wat relief geven als je plekken hebt waar deze wat dikker is aangebracht.
            Ik meen me te herinneren dat ik er vroeger boekbinderslijm voor gebruikt heb (op karton, niet met ander materiaal).
            D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

            Comment


            • #7
              Re: zelfklevende karton/PVC versteviging voor grote fotoafdrukken

              Grobet in Antwerpen verkoopt die zelfklevende PVC maar ik ken de naam er niet meer van.
              Ik heb het er destijds nog gekocht.



              Comment


              • #8
                Re: zelfklevende karton/PVC versteviging voor grote fotoafdrukken

                Zelfklevende fotokarton 0,8 mm ( vellen van 80 cm x 120 cm )

                Zie prijslijst ( laatste blz. )



                PJW
                Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

                Comment

                Working...
                X