Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje achtergrond papier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje achtergrond papier

    Hey

    ik heb zwart en wit achtergrond papier die ik gebruik en moet zeggen werkt heel goed. Nu had ik ook verder gekeken naar andere kleuren bv pink of dondergrijs enz.
    nu stel dat je pink of donkergrijs zou nemen en je gaat je model fotograferen dan valt er altijd een beetje licht op ja achtergrond.
    Mijn vraag is nu wordt je achtergrond dan ook wat lichter of is dat bitter weinig?
    natuurlijk als je witte achtergrond neemt je zet voorraam geen flitsers om uw achtergrond wit te krijgen heb je ook een grijze achtergrond maar wil hem iets donderder krijgen
    vandaar dat ik misshien die dondergrijze achtergrond papier wil aanschaffen.


    heb ook nog een fleeceachtergronden gevonden enkel is het wat lichtdoorlatend en dubbelgevouwen niet werkt dit ook mooi?
    - De meest voordelige achtergrond is een fleece doek. Dit is een dunne, synthetische stof van 3x6 meter die semi-doorzichtig is. Dubbelgevouwen is de stof niet lichtdoorlatend, en helemaal uitgevouwen is de stof doorzichtig. Dit maakt het een eenvoudige maar veelzijdige achtergrond voor de amateurfotograaf. Een duidelijk voordeel van deze fleece achtergronddoeken is de lage prijs. - - Het is verreweg de goedkoopste manier om een leuke gekleurde achtergrond te krijgen bij portretfotografie. Een nadeel is d


    graag jullie mening hierover
    bedankt alvast
    Dave

  • #2
    Re: Vraagje achtergrond papier

    Neem een donkergrijze achtergrond en 2 sets kleurgels voor je filters. Hiermee kan je je achtergrond een kleur meegeven.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje achtergrond papier

      Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
      Neem een donkergrijze achtergrond en 2 sets kleurgels voor je filters. Hiermee kan je je achtergrond een kleur meegeven.
      waar kan ik die kleurgels kopen enige link die je mij kan geven?
      Bedankt

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje achtergrond papier

        Je hebt er verschillende, maar het hangt van je flitsers af.
        Voor studioflitsers heb je natuurlijk grotere/andere nodig dan voor speedlights.

        Voor speedlights zien ze er ongeveer zo uit:
        http://www.cameranu.nl/nl/p249014/go...eurenfilterset.
        Op ebay vind je er ook massa uit china. Ik gebruik sets van selens

        Je hebt er massa's soorten en merken. Best 1tje zoeken met zoveel mogelijk kleuren in.

        PS: het is wel moeilijker om een volledige achtergrond inclusief vloer te kleuren. De achtergrond alleen is geen probleem.
        Dit is een voorbeeldje van een dronkergrijze achtergrond die ingeflitst is met rood.
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment

        Working...
        X