Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekeringsvraag voor de Belgen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekeringsvraag voor de Belgen.

    Is € 220 veel, weinig of normaal voor het verzekeren van onderstaand spul (voor Europa, alle landen = € 250/jaar)?

    Canon 1DMarkII
    Canon 70-200 2.8L IS
    Canon 15mm fish-eye
    Manfrotto 475B + 329RC4

  • #2
    Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

    Beetje moeilijk zo absoluut te beantwoorden: wat is gedekt, vrijstelling ( franchise)...nieuwwaarde? vervangingswaarde? afschrijving ?

    Op basis van de premie die je vermeldt, ga ik uit van een nieuwwaarde van rond de 5000 euro ? ( dan zou je goedkoop af zjin, ongeveer 2% premie)
    In België is het sowieso al niet evident een verzekering voor fotomateriaal te vinden , laat staan aan een fatsoenlijke premie. Dus -zonder de details te kennen, lijkt me dit op het eerste zicht een zeer aanvaardbare premie;afhankelijk van de te verzekeren nieuwwaarde en de franchise .
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
      Beetje moeilijk zo absoluut te beantwoorden: wat is gedekt, vrijstelling ( franchise)
      Deze dingen weet ik pas de maandag.
      Het vorige heb ik net via de telefoon te horen gekregen.
      Morgen meer info dus.

      Comment


      • #4
        Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

        ik betaal voor mijn gerief (ok het is nie zoveel als het uwe) 55 euro per jaar

        volledige dekking. brand, diefstal, waterschade, ook in heel europa.
        en na een jaar krijg ik er nog 90% voor terug. na 2 jaar 85% na 3 jaar 75%tot ik op 70% zit. en dan kunde uw gerief opnieuw laten schatten.

        ik heb totaal +-2200 euro verzekerd (weet exact bedrag nie en ben te lui om te zoeken :-) ) maar het zit daar rond, zal ma een paar euros verschillen.

        Comment


        • #5
          Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

          Betaal € 78 voor eerste jaar, daarna telkens € 5 minder, tot 3de jaar, dan weer een schatting laten maken.
          Nikon D70, met flitser ( metz ), 28-200 lens ( tamron ), 2de lens nikon, draagtas.
          Enkel voor Europa, dus beperkt, omdat de camera een europese garantie heeft..

          Het heeft wel veel moeite gekost om een maatschappij te vinden.

          dromer

          Comment


          • #6
            Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

            Kunnen de mensen die een verzekering hebben misschien vermelden bij wie ze zich verzekerd hebben ??


            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jo
              Kunnen de mensen die een verzekering hebben misschien vermelden bij wie ze zich verzekerd hebben ??
              fortis.

              Comment


              • #8
                Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

                Verzekerd bij winterthur-Europe.



                Natuurlijk hangt alles af van het toestel en zijn waarde.
                Tevens een lichte korting gekregen omdat ik al mijn verzekeringen daar lopende heb.

                dromer

                Comment


                • #9
                  Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

                  Hallo,
                  afgaande op mijn maandelijks inkomen heb ik intussen ook al fotomateriaal voor een aanzienlijk bedrag (3000EUR) ik ben al een tijdje op zoek naar een niet al te dure verzekering... is blijkbaar niet zo eenvoudig!
                  Ik maak mij zorgen over diefstal bij mij thuis, anderzijds kunnen ze mijn apparaat ook eens uit mijn handen rukken tijdens het fotograferen natuurlijk (ik kom veel in grootsteden), diefstal op reis (in principe nooit buiten europa),... ik zou dus een verzekering willen die alles dekt. Heb al brieven geschreven naar alle mij bekende verzekeringsmaatschappijen en heb tot nu toe al 3 negatieve antwoorden gekregen ("wij verzekeren geen fotomateriaal")... ik heb zo de indruk dat het in België niet zo evident is fotomateriaal (als je geen professioneel fotograaf bent) te verzekeren!

                  Zou dus ook graag weten van de forumleden hoeveel zij moeten betalen bij hun verzekeringsmaatschappij... kwestie van er de voordeeligste uit te kunnen pikken (ik zweer het u als mijn materiaal verdwijnt mag ik weer een paar jaar sparen, en leven van water en brood eer ik dat geld weer bijeengekrabt heb dan kan ik mij ophangen!)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

                    Ik ben op zoek naar een Nederlandse verzekeraar. Ook nog niks gevonden. Winterthur (in deze draad vermeld) wil er niks van weten en bij Fortis kan ik ook niks vinden.
                    Gijs
                    Canon apparatuur

                    http://gijsvo.fotopic.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

                      Mercator heeft een verzekering voor klank en licht materiaal

                      zou fotomateriaal daar ook niet ondervallen ?

                      mvg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

                        ben lid van de ANWB(nederland)verzekering helemaal geen problemen.
                        wat ik betaal weet ik zo niet heb een totaal pakket voor thuis en op reis.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

                          De meeste banken in Belgie willen enkel je fototoestel (en bijbehoren) verzekeren als je ook nog andere verzekeringen bij hun lopen hebt
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
                            Op basis van de premie die je vermeldt, ga ik uit van een nieuwwaarde van rond de 5000 euro ? ( dan zou je goedkoop af zjin, ongeveer 2% premie).
                            Ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar 2% van €5000 is volgens mijne rikketik .... €100 <> €220 of is dat 2% van iets anders?

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verzekeringsvraag voor de Belgen.

                              Heb bij een verzekeringskantoor gaan horen en die hadden een rare limiet van € 7000.
                              Dat bedrag lijkt veel, maar ik zit er toch al over.

                              Comment

                              Working...
                              X