Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD rond thema strobisme in of rond Brugge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD rond thema strobisme in of rond Brugge

    Ik zou graag eens samen willen komen met een aantal mensen in Brugge of omgeving om tips & tricks uit te wisselen rond het thema strobisme.
    Wie zou daar interesse in hebben?
    Last edited by sdx; 11 oktober 2016, 14:05.

  • #2
    Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

    Mij zou het voornamelijk interesseren om iets van strobisme te leren. Tips en trucs heb ik minder te bieden...

    Comment


    • #3
      Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

      Oorspronkelijk geplaatst door kubus Bekijk bericht
      Mij zou het voornamelijk interesseren om iets van strobisme te leren. Tips en trucs heb ik minder te bieden...
      Idem, benieuwd om veel bij te leren, voel me zelf nog niet geroepen om tips te geven ;-)
      Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

      Comment


      • #4
        Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

        Kunnen jullie eens concreter zijn wat je wil leren. Ik heb wel wat ervaring met strobisme en wil wel delen. Ik gebruik nikonmateriaal maar kan zorgen voor universele uitleg omdat ik vaak 100% manueel werk, wat dus los is van een merk. Probleem is een goede binnenlocatie vinden voor strobisme. Helpen jullie meedenken? In Oostende heb ik al een locatie voor ogen, maar 'k moet nog checken of het mag.
        Als je het over strobisme hebt, is het nuttig om te weten welk materiaal jullie hebben. Ikzelf heb 3 reportageflitsers, twee lichtstatieven met parapluutjes om de flitsers op te zetten en 3 transmitters/receivers (geen TTL). Daarmee kan je al héél veel doen, maar ik wil gerust ook meer basic blijven zodat je met minder materiaal ook je plan leert trekken. Vandaar: ik wil sd voor beginnende strobisten organiseren als ik weet wat je wil leren en als we het thema breed kunnen houden zodat ik een breed publiek kan helpen zonder technisch té ver te gaan. Minimaal heb je volgens mij één reportageflitser nodig en een systeem om los te flitsen, manueel (via een transmitter/receiversysteem) of via een merkeigen systeem zoals nikon creative lightening.

        Van zodra ik het gevoel krijg dat we voldoende mensen samenkrijgen rond iets haalbaars (wat je wil leren) en het kunnen koppelen aan een locatie (is Oostende bv. Ok?) dan start ik een afzonderlijk draadje die iets concreter is. Laat dus maar van jullie horen, om mee te helpen organiseren (als je kennis wil delen) of als je tips en tricks wil krijgen.


        Groeten,

        Riho.
        Last edited by Riho; 12 november 2016, 21:39.
        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

        Comment


        • #5
          Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

          Interesse, om te leren. Kan eventueel wel een basic tip geven maar niet meer. Heb een Nikon SB700, een chinees en een triggerset voor 1 flits met HSS + paraplu en statief en een reflectiescherm.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

            Evelyne,

            Dat is meer dan genoeg om te starten. Is een binnenlocatie in Oostende een haalbare kaart voor jou?

            Groeten,

            Riho
            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

            Comment


            • #7
              Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

              Ja, ik woon in Veurne. Is haalbaar maar graag een beetje op voorhand de dag bepalen.

              grts
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

                Zie mijn handtekening voor mijn materiaal.
                Zoals je ziet beschik ik over 2 flitsers die draadloos kunnen aangestuurd worden.
                Ik wil eigenlijk vooral oefenen met andere fotografen, want practice makes perfect, right?
                Oostende is voor mij zeker geen probleem.

                Comment


                • #9
                  Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

                  Oostende zou voor mij (als datum past) geen probleem zijn. Heb een canon flitser (430 en 580) en 2 yongnuo's, yongnuo's transmitters, 3 lumopro statiefjes, 3tal paraplutjes, reflectiescherm. Nog niet veel praktische ervaring er mee. Van anderen bijleren is altijd interessant en soms leuker dan op je eentje.
                  Waar ik ook wat mee worstel is hoe je het best flitst op reportage (dus zonder statiefjes en plutjes ;-) ) als je niet kan bouncen op plafond en muur en toch geen platgeflitste maar wel goed belichte foto's wil krijgen van je onderwerpen.
                  Last edited by Nickel; 17 november 2016, 13:52. Reden: typfouten
                  Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
                    Oostende zou voor mij (als datum past) geen probleem zijn. Heb een canon flitser (430 en 580) en 2 yongnuo's, yongnuo's transmitters, 3 lumopro statiefjes, 3tal paraplutjes, reflectiescherm. Nog niet veel praktische ervaring er mee. Van anderen bijleren is altijd interessant en soms leuker dan op je eentje.
                    Waar ik ook wat meer worstel is hoe je het best flitst op reportage (dus zonder statiefjes en plutjes ;-) ) als je niet kan bouncen op plafond en muur en toch geen platgeflitste maar wel goed belichte foto's te krijgen van je onderwerpen.
                    ^ idem

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

                      We kunnen gerust tips uitwisselen en er een leuke dag van maken. Had je al een datum in zicht? Wordt er gezorgd voor modellen? Anders is het moeilijk oefenen.
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

                        ook interesse woon in gistel , regio Oostende of Brugge is geen probleem

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

                          Is deze topic nog in route of is er geen interesse meer of is er al een initiatief geweest ?
                          Indien er nog niks geweest is en er misschien iets zou komen, heb ik ook wel interesse.
                          Voorgestelde regio is zeker haalbaar.
                          Heb zelf weinig trics te delen, ben ook op zoek naar basisinfo rond flitsen .
                          deka
                          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

                            Er is voor zover ik weet nog niets geweest omdat er gewoon geen reactie meer op kwam. Dus 't is nog in route
                            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD rond thema strobisme in of rond Brugge

                              Okido, ik blijf dit even verder volgen.
                              deka
                              There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                              Comment

                              Working...
                              X