Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon g7X mark II vs Sony RX100 IV/III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon g7X mark II vs Sony RX100 IV/III

    Hey allemaal,

    Ik heb een Sony Nex6 in mijn bezit maar sinds deze vorig jaar wat waterproblemen heeft gehad werkt hij toch niet meer naar behoren. Het wordt telkens erger, ik vind de foto's ook niet meer superscherp.

    Graag had ik een compacter toestel in de plaats gehad aangezien ik ook beschik over een Canon 7D met verschillende lenzen.

    Nu de topcamera's in deze branch zijn denk ik de Canon g7X mark II en de Sony RX100

    Ik zou deze dus enkel voor foto's gebruiken en niet voor video. Vooral voor citytrips en bv uitstapjes met het werk/vrienden.

    Zelf denk ik dat de goedkopere Canon G7X II hiervoor de beste keus is maar ik wou het toch even voor de zekerheid vragen.

    Edit: Ik lees net dat vorige week de RX V is aangekondigd, mss is deze de beste optie dan.
    Last edited by SpArkLeS; 10 oktober 2016, 09:09.
    Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

  • #2
    Re: Canon g7X mark II vs Sony RX100 IV/III

    De hele RX100-reeks is gewoon uitstekend. Persoonlijk zou ik voor versie 2 of 3 gaan. Beste verhouding prijs-kwaliteit. Voor de verschillen: bekijk de reviews van DPR even. Dat zegt het meeste, met testfoto's erbij.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Canon g7X mark II vs Sony RX100 IV/III

      Ik denk dat de RX100III prijs/kwaliteit de beste is. Het is de eerste RX100 met een degelijke beeldstabilisatie.
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Canon g7X mark II vs Sony RX100 IV/III

        Even wat uitleg over deze camera's die ik beiden in mijn bezit heb.

        Sony RX100MIII: Deze is inderdaad al wat jaren ouder maar hij heeft toch mijn voorkeuze op de Canon... waarom?

        De RX100MIII heeft als voordelen:

        -Schitterende beeldkwaliteit zowel overdag als bij lowlight.
        -Een wel erg mooie EVF die zeer handig is weggestoken maar zeer goed werkt en een must is bij fel zonlicht!
        -Heel veel mooie snufjes erin verwerkt.
        -Panoramafoto stand die zeer goed werkt en prachtige breedbeeldfoto's geeft!
        -Mooi Lcd-scherm dat in alle standen kantelbaar is!
        -Prachtige lichtsterke lens


        Nadelen van de RX100MIII

        -Prijs is nog steeds fors vind ik,maar je krijgt wel waar voor je geld
        -Lcd-scherm is nogal krasgevoelig,best bescherming opzetten!
        -Weinig grip maar heb dit opgelost met AGR-2 gripje te kopen op internet!
        -Batterijduur is goed maar kon beter,ik heb extra batterij.
        -Het is een prachtige lens alleen heb je maar 24-70mm 2.9 optische zoom voor sommigen iets te weinig!
        -Knopjes nogal klein dus als je grote handen hebt misschien niet zo handig!
        -Geen Touchscreen

        De Canon GX7MII heeft als voordelen:

        -Zeer goede beeldkwaliteit zowel bij lowlight als overdag prachtige mooie foto's alleen is de beeldkwaliteit van de sony ietskes beter
        daarmee bedoel ik scherpte en ruis in lowlight maar ze hangen dicht tegen elkaar en de Canon vind ik dan weer betere kleuren hebben
        -Mooi Lcd-scherm goed zichtbaar in felle zon maar toch soms weer niet naargelang de zon staat.
        -Touchscreen lcd...dit scherm is touchscreen en werkt zeer goed de aanrakingsgevoeligheid is prachtig en reageert snel je kan ook door aanraking
        je AF punt bepalen wel handig soms.
        -Mooi bereik van 24 tot 100mm iets handiger dan de 24-70mm van de sony dat soms iets te kort is!
        -Knoppen zijn handiger en beter geplaats dan bij de sony.
        -Mooie grip aanwezig en het toestel is iets robuster
        -kantelbaar scherm ala Sony.
        -Lcd-scherm is minder krasgevoelig dan bij de sony het geval is!

        Nadelen van de Canon GX7MII:

        -Geen EVF aanwezig en dat vind ik soms wel eens een gemis bij hevig zonlicht.
        -Geen Panoramastand aanwezig.
        -Prachtige lens maar de ZEIS-lens van Sony is in mijn ogen beter.
        -Je kan geen enkelvoudig AF-punt inschakelen als op auto-stand foto's neemt..en ook je automatische isowaarden kun je niet
        begrensen tot een getal dat jij zelf wilt! Dit kun je oplossen door de camera op de P-stand te zetten en dan kun je wel 1 AF-punt inschakelen
        en je grens vastleggen tot hoe hoog je iso mag klimmen.
        -Als je op Auto-stand foto's neemt dan durft de AF als eens hunten en scherpsteeln op iets dat je niet wilt!
        -Batterijduur...hier ook best een extra batterij voorzien.

        Kortom ik vind het beiden goede toestellen wat de 1 heeft als voordeel heeft de andere weer niet en andersom,je moet voor je eigen uitmaken
        of 24-70mm genoeg is,of je een EVF nodig hebt enz...enz... Als het echt puur op beeldkwaliteit afgaat dan heeft de Sony mijn lichte voorkeur!!
        Maar ze zijn sterk aan elkaar gewaagd.

        Alvast succes met je aankoop!!

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment

        Working...
        X