Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

    Vaak bij de kopgroep, en voor de tweede keer dit jaar als eerste over de meet: Woody04 wint de september 2016 Challenge met als thema: Bruggen. Zijn nachtopname van de hangbrug aan de Ghelamco Arena in Gent stond bijna vanaf het begin constant aan de leiding.
    Als tweede, met een perfect symmetrische, bijna abstracte opname, kwam Stefan_C uit de bus. Ook deze foto was van een brug in Gent: nl. de Ottergembrug.
    En 550Dave werd knap derde, met een z/w omzetting. Zijn foto was van de Vierendeelbrug over het Albertkanaal, spoorlijn 20 Hasselt - Maastricht.
    Een hele waaier van mooie bruggen of detailopnamen deze maand, met ook een aantal 'creatieve' invullingen van het thema: het ezelsbruggetje, de brug van een gitaar, het kaartspel bridge, een geldbrug... Ook verschillende opnames van buitenlandse bruggen.
    Proficiat aan de top drie, maar meteen ook aan alle deelnemers.
    Je vindt alle inzendingen hier terug: http://challenge.belgiumdigital.com/...s.php?album=60
    Dank aan diegenen die de inzendingen scoorden of van een commentaar voorzien hebben. Ik heb ditmaal een oproep moeten plaatsen om meer stemmen te krijgen, en zal wellicht volgende maand een topic zetten in ChitChat (waar blijkbaar ook een aantal fotografen rondhangen!) om hun bijdrage te leveren.

    Ik hoop voor het thema "Herfst" minstens evenveel enthousiaste deelnemers te mogen inschrijven!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

    Van harte dikke proficiat aan Woody04 met zijn mooie eerste plaats!
    Maar ook aan alle andere deelnemers, ieder verdient een complimentje om mee te doen!

    Groetjes Katrien
    Groetjes Katrien
    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

    Comment


    • #3
      Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

      Het zal wel aan mij liggen, en meningen verschillen, maar het moet er toch uit, kan niet begrijpen dat de foto van Stefan_C een één ( 1 ) als beoordeling krijgt. ?????????????????????
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

        Een dikke proficiat aan alle deelnemers.

        @ Heylo : een ééntje geven kan/mag niet, maar een tien volgens mijn bescheiden mening ook niet, want niks is perfect, en 10 op 10 wil toch zeggen perfect niet ?
        Daarom dat ik nooit punten geef, niemand kan met dan iets verwijten... buiten het feit dat ik geen punten geef natuurlijk .
        Blijkbaar is wat de ene super vindt, voor de ander een dikke nul (of een één)... smaken hé.
        Wat mij vooral opvalt is dat er heel veel van een 5 voorzien worden, is dat dan niet goed en niet slecht, of hebben die dan géén mening ?

        Maar er werd al tot vervelens toe gedebatteerd over het scoreverloop en/of het punten geven, laat ons daar maar niet weer nog eens aan beginnen.
        Last edited by Guest17; 1 oktober 2016, 16:56.

        Comment


        • #5
          Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Een dikke proficiat aan alle deelnemers.

          @ Heylo : een ééntje geven kan/mag niet, maar een tien volgens mijn bescheiden mening ook niet, want niks is perfect, en 10 op 10 wil toch zeggen perfect niet ?
          Daarom dat ik nooit punten geef, niemand kan met dan iets verwijten... buiten het feit dat ik geen punten geef natuurlijk .
          Blijkbaar is wat de ene super vindt, voor de ander een dikke nul (of een één)... smaken hé.
          Wat mij vooral opvalt is dat er heel veel van een 5 voorzien worden, is dat dan niet goed en niet slecht, of hebben die dan géén mening ?

          Maar er werd al tot vervelens toe gedebatteerd over het scoreverloop en/of het punten geven, laat ons daar maar niet weer nog eens aan beginnen.
          Ik geef ook zelden of nooit punten. Maar dat van Stefan_c moest ik toch even kwijt. Ik zal er niet van wakker liggen en zeker in de toekomst niet meer.
          Weet niet wat de bedoeling is van sommigen? Het waarom? Zo zal ik ook nooit rekening houden met de reviews van mensen op het door hun gekochte product. Die zijn er volgens mij alleen, door hun positieve commentaar, op uit om een waardebon te winnen.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Een dikke proficiat aan alle deelnemers.

            @ Heylo : een ééntje geven kan/mag niet, maar een tien volgens mijn bescheiden mening ook niet, want niks is perfect, en 10 op 10 wil toch zeggen perfect niet ?
            Daarom dat ik nooit punten geef, niemand kan met dan iets verwijten... buiten het feit dat ik geen punten geef natuurlijk .
            Blijkbaar is wat de ene super vindt, voor de ander een dikke nul (of een één)... smaken hé.
            Wat mij vooral opvalt is dat er heel veel van een 5 voorzien worden, is dat dan niet goed en niet slecht, of hebben die dan géén mening ?

            Maar er werd al tot vervelens toe gedebatteerd over het scoreverloop en/of het punten geven, laat ons daar maar niet weer nog eens aan beginnen.
            Als je zelf toch geen punten geeft dan begrijp ik niet dat je hier zoveel tijd wil instoppen om jouw persoonlijke visie te ventileren ...

            Ik geef soms een 10 aan wat ik de beste vind, die hoeft daarom niet perfect te zijn !
            ik geef geen 1, geen 2 soms een 3

            ik geef 5-jes aan de mindere middelmaat, 6 en 7 aan de wat betere middelmaat
            8, 9 en soms 10 aan de beteren, uitzonderlijk zelfs 2 x een 10
            gelukkig heb ik er geen verstand van dus ik lig er niet wakker van
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

              Proficiat aan alle deelnemers !
              Eigenlijk had ik beter ook meegedaan al zijn er in mijn buurt geen fotogenieke bruggen, winnen en perfectie zijn tenslotte niet zo belangrijk.
              De top3 kon ik voorspellen, de volgorde niet, ze waren mekaar ongeveer waard.
              Wat creativiteit betreft kwamen er toch enkele met een ander soort brug, tof ... ik zat te verdwalen in tandartstoestanden of commandobruggen ...
              We zullen eens zien waar de herfst ons brengt
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Als je zelf toch geen punten geeft dan begrijp ik niet dat je hier zoveel tijd wil instoppen om jouw persoonlijke visie te ventileren ...

                Ik geef soms een 10 aan wat ik de beste vind, die hoeft daarom niet perfect te zijn !
                ik geef geen 1, geen 2 soms een 3

                ik geef 5-jes aan de mindere middelmaat, 6 en 7 aan de wat betere middelmaat
                8, 9 en soms 10 aan de beteren, uitzonderlijk zelfs 2 x een 10
                gelukkig heb ik er geen verstand van dus ik lig er niet wakker van
                Als je, zoals je zelf aangeeft, er geen verstand van hebt, dan begrijp ik niet dat je hier zoveel tijd wil instoppen om jouw persoonlijke fotobeoordelingstactiek en/of puntengeven te ventileren...

                En maak je maar geen zorgen over de "zoveel tijd" die ik hier in stop, ik stop er nl. niet veel tijd in, en mocht het toch zo zijn, ik heb tijd zat en ik kan razendsnel typen .
                En zoals ik reeds schreef de 'scorediscussie' werd hier reeds meermaals en uitvoerig gevoerd, ik breng enkel, net zoals Heylo, een vaststelling naar voor.

                Comment


                • #9
                  Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

                  Proficiat@ Woody04 met je 1st. plaats en ook aan de andere deelnemers, een beetje uitleg hoe de muntstukken bleven liggen op het geldbriefje,
                  je plooit 2 metalen draadjes in een V vorm en laat het aan beide zijden rusten op de muntstukken, leg daarop het briefje en dan de muntstukken,

                  Groeten St@mpers

                  Comment


                  • #10
                    Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

                    Oorspronkelijk geplaatst door stampers Bekijk bericht
                    Proficiat@ Woody04 met je 1st. plaats en ook aan de andere deelnemers, een beetje uitleg hoe de muntstukken bleven liggen op het geldbriefje,
                    je plooit 2 metalen draadjes in een V vorm en laat het aan beide zijden rusten op de muntstukken, leg daarop het briefje en dan de muntstukken,

                    Groeten St@mpers
                    Bedankt om tegemoet te komen aan mijn nieuwsgierigheid, idd een mooie oplossing! Zal ik meenemen

                    Groetjes Katrien
                    Groetjes Katrien
                    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                    Comment


                    • #11
                      Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

                      Hey,

                      Bedankt iedereen voor de felicitaties, het is altijd leuk om als winnaar te kunnen afsluiten.
                      Ook sterke foto's van Stefan_C en 550Dave.
                      Bedankt ook aan stampers voor de uitleg, knap bedacht!!

                      Nu Herfst, als die tenminste deze maand gaat beginnen

                      Grts Woody04

                      Comment


                      • #12
                        Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

                        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                        Het zal wel aan mij liggen, en meningen verschillen, maar het moet er toch uit, kan niet begrijpen dat de foto van Stefan_C een één ( 1 ) als beoordeling krijgt. ?????????????????????
                        Tja, ik verzamel er sowieso altijd wel een paar, en ik zie er bij andere foto's ook wel opduiken.
                        Zullen wel een paar redenen te bedenken zijn waarom.
                        Die wegen natuurlijk wel redelijk erg door waardoor je die niet echt kan ophalen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                          Tja, ik verzamel er sowieso altijd wel een paar, en ik zie er bij andere foto's ook wel opduiken.
                          Zullen wel een paar redenen te bedenken zijn waarom.
                          Die wegen natuurlijk wel redelijk erg door waardoor je die niet echt kan ophalen.
                          Ik volg hier volkomen en wil er nog aan toevoegen dat het spijtig is dat de eerlijkheid daar aan verloren gaat
                          Groetjes Katrien
                          Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                          Comment


                          • #14
                            Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

                            Leuk en voor het eerst een keer mee gedaan, maar geen succes.
                            Foto werd afgekeurd, jammer het was een hele mooie.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Woody04 wint de september 2016 Challenge. Proficiat!

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Leuk en voor het eerst een keer mee gedaan, maar geen succes.
                              Foto werd afgekeurd, jammer het was een hele mooie.
                              grt,bouk.
                              Oeps, dat is pas jammer voor jou en voor ons want nu zien we dat mooi plaatje niet

                              Groetjes Katrien
                              Groetjes Katrien
                              Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                              Comment

                              Working...
                              X