Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogels fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogels fotograferen

    Hoi, ik zoek wat tips voor het fotograferen van voogels in vlucht.
    Heb nu een paar keer een roofvogelshow gedaan en het lukt me maar moeilijk de vogels scherp in beeld te krijgen.
    Ik gebruik een Nikon d3300. Lens is een Tamron 150-600 of een Nikor 55-300 f4.5-5.6
    Met beide lenzen zelfde resultaat. Speelt misschien de d3300 met 11 focuspunten in mijn nadeel?
    Uiteraard besef ik dat ervaring een belangrijk punt is in deze.
    Ik gebruik meestal de sport voorinstellend maar het ook al op manueel gefotografeerd.
    Iemand tips hoe ik met hierin kan verbeteren?

  • #2
    Re: Vogels fotograferen

    Ik heb de Tamron 150-600 gehad en na enkele maanden al terug verkocht omdat de focus het te dikwijls liet afweten voor vluchtshots (op een Canon 7D MkII). Primelenzen (of de 100-400) presteren veel beter. Over de fotocamera kan ik geen uitspraken doen.
    http://www.paulvanrooy.be

    Comment


    • #3
      Re: Vogels fotograferen

      Hoi striker...ik fotografeer met de door jouw genoemde combinatie....wat betreft vluchtshots al wel,meteen een redelijke moeilijkheidsgraad ....zou als beginnend vogelaar daar me niet in eerste instantie op toeleggen...ik,had de eerste 6 maanden ook problemen met die lens op.de d3300...het ze zels een keer terug gebracht naar mijn verkoopspunt om ze op scherpte te laten checqen....maar hert euvel lag bij mij. Leer eerst rustig je combinatie kennen....ik,schiet altijd in de diafragma voorkeuze stand..voor vluchtschots heb ik me een eenbeensstatief aangeschaft en tracht ij toch ervoor te zorgen dat men sluitertijd rond de 1/1000ste licht bij goede lichtomstandigheden zelfs hoger....en begin eerst met grotere vogels zoals ganzen of reigers, eenden is al meteen moeilijker omdat die toch sneller wegflitsen...persoonlijk vind ik de d3300 niet slecht als instapcamera voor zijn geld....al heb je natuurlijk beperkingen....zoals daar zijn het aantal beelden dat je met een druk op de knop kan maken is eerder aan de lage kant voot vluchtschots bij de d3300. Perssonlijk denk ik dat de tamron 150-600 moet onder doen voor de sigma 150-600mm sport versie....verder moet je de autifocus zetten op AC (continue focussen op je onderwerp) verder zet in de belichtinsmeting op spot....en met de iso speel je een beetje om'aan de gewenste sluiter te komen....enfin ik heh me toch al bijna 2jaar goed kunnen amuseren met die combinatie....alleen schafte me onlangs een prime 500mm aan ...en dan merk je toch dadelijk,het enorme kwaliteits verschil....verder oefenen en blijven oefenen....maar gemakkelijk is het niet die shots in de vlucht ....alhoewel ik al bij menigeen gezeten heb terwijl die prachtige shots maken....maar dan weer met toch beter materiial maar om te beginnen zeker geen miskoop hoor ...succes....

      Groetes
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Vogels fotograferen

        misschien is dit interessant:

        Birds in flight are tricky subjects to photograph. This tutorial looks at how to keep your bird photos sharp, in focus, and even how to add creative flair.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment

        Working...
        X