Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help aub ... foto's loopwedstrijd

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help aub ... foto's loopwedstrijd

    vanavond moet ik foto's van een loopwedstrijd gaan nemen, welke instellingen gebruik ik best op mijn 300D, ieman ervaring mee ?
    Last edited by wim_py007; 3 september 2004, 17:29.

  • #2
    Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

    Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
    vanavond moet ik foto's van een loopwedstrijd gaan nemen, welke instellingen gebruik ik best op mijn 300D, ieman ervaring mee ?
    Ik vrees dat de echte atletiekliefhebbers intussen al naar de Memorial Van Damme vertrokken zijn en niet meer op het forum vertoeven. Volgende keer je vraag misschien iets vroeger stellen. Ik kan je helaas geen raad geven.
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

      Inderdaad, zal mijn plan moeten trekken ...
      As da ma goe komt

      Comment


      • #4
        Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

        Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
        Inderdaad, zal mijn plan moeten trekken ...
        As da ma goe komt
        Lees eens een goed boek over fotografie.

        Comment


        • #5
          Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

          oh, mag dit soort vragen niet gesteld worden op dit forum, is dit enkel voor prof's ?????
          Sorry voor de vraag dan ....

          Comment


          • #6
            Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

            In de gebruiksregels van dit forum staat nochthans dat vragen over oa 'fototechnieken' kunnen !?!?

            Comment


            • #7
              Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

              Een goed fotoboek lezen staat niet gelijk aan prof zijn,
              maar gezien het niveau van je vragen, heb je nog
              nooit een boek gelezen.

              Comment


              • #8
                Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

                Hoi Wim,
                Helaas kan ik je niet je helpen, maar toen ik deze thread las, schrok ik toch wel een beetje en vond dat ik hier iets over moest zeggen. Een moderator die dit soort opmerkingen maakt. Ik dacht dat dit een forum was voor iedereen. Maar blijkbaar niet voor mensen als jij en ik die nog niet alles weten en hier komen om te leren.
                Als een moderator voortaan opbouwende ipv dit soort kinderachtige opmerkingen zou maken, dan zou dit forum blijven zoals dit is bedoeld; Voor ons en hun plezier. Ik reageer nu eens omdat ik dit soort opmerkingen hier de laatste tijd vaker zie en ben enigszins teleurgesteld.
                Succes met je zoektocht, Paul
                Last edited by Paul Cobben; 3 september 2004, 20:49.
                Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
                (Portretwebsite)

                Comment


                • #9
                  Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

                  Ga akkoord met opmerking over moderator.
                  Nederigheid siert U allerminst en ik stel voot dat ook moderators gebanned zouden moeten worden.
                  Wellicht kunnen we een poll organiseren over de qualificaties van de mods.
                  Honi soit qui mal y pense.
                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

                    Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
                    vanavond moet ik foto's van een loopwedstrijd gaan nemen, welke instellingen gebruik ik best op mijn 300D, ieman ervaring mee ?
                    Wel een late reactie , dus voor nu zul je er niets aan hebben , maar voor een volgende keer :

                    Je moet eerst van te voren bedenken wat voor foto's je precies wilt gaan maken. Wil je foto's hebben waar snelheid in te zien is ? Is het indoor of outdoor ? Dat zijn facetten waar je rekening mee moet houden qua instellingen. Gebruik je een externe flash of niet ?
                    In ieder geval zou ik de ISO hoog zetten , zeker als het donker is.Zet hem gerust op 800 ISO.

                    Wil je snelheid in je foto's dan zul je moeten "pannen" Maar dit verreist wel enige oefening. Je beweegt je camera dan als het ware met het onderwerp mee.

                    Als je niet zeker weet welke instellingen je het best gebruikt , zet hem dan op de automatische stand
                    Last edited by Hanske; 3 september 2004, 22:15.
                    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

                      @Jan: je reacties zijn beneden alle peil, lees eens een boek over beleefd zijn !
                      @wim_py007 : hangt er vanaf welke foto's je wil : overzichtsfoto, of bepaalde lopers eruit pikken .. bij het laatste geldt dat die mensen bewegen, dus om ze goed scherp te krijgen moet je een sluitertijd korter dan 1/100 gebruiken en meebewegen met de camera .. dat vergt wat oefening natuurlijk ..
                      Kunstlicht stelt meestal een extra probleem .. daarom ISO verhogen naar 400 of 800.
                      Verder is er een groot verschil tss de 100m en de 5000m, of een polstok-competitie ..

                      Oorspronkelijk geplaatst door j@n
                      Een goed fotoboek lezen staat niet gelijk aan prof zijn,
                      maar gezien het niveau van je vragen, heb je nog
                      nooit een boek gelezen.
                      Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                      Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

                        amai, alle tips zijn al zo'n beetje gegeven
                        Maar ben benieuwd naar je eerste loop test foto's
                        Tja, overdag geen probleem, maar s'avond ai, ai, ai.... dus geef gerust een gil als ze er zijn/staan
                        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

                          Oorspronkelijk geplaatst door j@n
                          Lees eens een goed boek over fotografie.
                          Jan,

                          Dit vind ik beneden alle pijl , zeker gezien uw functie op het forum.
                          Ikzelf ben reeds een paar jaar moderator op het grootste Nederlandse forum .
                          Ik zit daar als enige Belg tussen allemaal Nederlanders, maar dat terzijde.

                          Ik vraag mij enkel af welke meerwaarde uw antwoord geeft op deze vraag?
                          Van mij krijg jij een

                          Persoonlijk vind ik als je geen beter antwoord kan verzinnen je betergewoon niet antwoord , als de betrokkene eerst een goed boek moet lezen kan hij het forum gewoon overslaan.

                          Groetjes Rudi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

                            Geachte mensen, bedankt voor de vriendelijke reacties die mij toch steunen en op dit forum zullen houden, ik zal jullie tips met veel plezier uitproberen, MISSCHIEN zelfs deze van j@nnem@n

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help aub ... foto's loopwedstrijd

                              Oh ja, en mijn eerste 'actie' foto's gisterenavond waren zoals J@n's reactie, beneden alle peil, oefenen dus !!

                              Comment

                              Working...
                              X