Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotorugzak voor dagtochten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotorugzak voor dagtochten

    Ik heb momenteel een Crumpler sling rugzak. Mooie, stevige tas. Echter bij langere wandelingen met een volle rugzak begint mijn schouder tegen te pruttelen. Ik ga daarom overschakelen naar een rugzak en twijfel tussen de Lowepro Flipside 300 en een Lowepro ProTactic BP 250. Iemand hier ervaring mee?
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: Fotorugzak voor dagtochten

    Ik kan je één raad meegeven.

    Koop je rugzak groot genoeg, want hij zal rap te klein zijn.

    Ik ben in het bezit van een Tamrac Expedition 8 en ben er zeer tevreden over.

    Gaat altijd mee op grote reizen en er is plaats voor de laptop ook.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

    BD0460BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotorugzak voor dagtochten

      Koop je rugzak groot genoeg, want hij zal rap te klein zijn.
      dat zal ik dus niet aanbevelen... feitelijk zal je niet altijd alles meeslepen.

      Ik zal kijken naar wat ik gemiddeld aan ruimte/inhoud nodig zal hebben voor een bepaald doel (wandeling). Het is aan te bevelen naar een winkel te gaan met "uitrusting" om onder meer het draagcomfort/indeling en zo te beoordelen.

      Ik heb niet gekozen voor een flip flopper.... z'n zak op je rug tijdens het fotograferen resulteert bij mij in onrust/irritatie. Het flippen van rug naar buik, tja dat is een bewegingshandeling die je prettig/handig vindt of niet....

      Mijn situatie:
      Lowpro pro trekker 600AW, dat is voor meenemen auto en fotograferen op loopafstand van, maak ik een wandeling dan heb ik de lowpro 350 aw waarin ik dat meeneem wat ik denk nodig te hebben.

      Comment


      • #4
        Re: Fotorugzak voor dagtochten

        Ik heb een Lowepro Flipside 400AW voor dagtochten.
        Is nog vrij compact en kan toch nog veel in, m'n Lowepro 350 AW vind ik veel te groot en te lomp om een hele dag mee rond te lopen.

        Maar eigenlijk heb ik vrij weinig ervaring met het dragen van de fotorugzak, want ik ben meestal diegene die met de trekkers rugzak mag rondlopen, en de vrienden met de fotozak

        Comment


        • #5
          Re: Fotorugzak voor dagtochten

          Je kan misschien ook eens naar de fotorugzak van Jack Wolfskin kijken.

          Ontdek JACK WOLFSKIN online: AT HOME OUTDOORS ✓ Weerbestendig ✓ Koop JACK WOLFSKIN nu!


          Bij ons in de avondschool zijn we wel met 4 of 5 mensen die deze fotorugzak gebruiken wanneer we op daguitstap gaan.
          http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

          Comment


          • #6
            Re: Fotorugzak voor dagtochten

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
            Je kan misschien ook eens naar de fotorugzak van Jack Wolfskin kijken.

            Ontdek JACK WOLFSKIN online: AT HOME OUTDOORS ✓ Weerbestendig ✓ Koop JACK WOLFSKIN nu!


            Bij ons in de avondschool zijn we wel met 4 of 5 mensen die deze fotorugzak gebruiken wanneer we op daguitstap gaan.
            Ziet er inderdaad ook goed uit en lijkt ook comfortabel om te dragen. Dank je voor de tip!
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: Fotorugzak voor dagtochten

              Ik heb de Crumpler Proper Roady half photo. Hier kan mijn body met lens in, en ook al heb ik nu maar 1 extra lens mee te nemen, ik denk toch dat er nog 2 bij kunnen, plus een flitser.
              Plus je hebt nog ruimte voor andere spullen, zoals je portefeuille, drinken, lunch, tussendoortje, eventueel een extra pull. Lijkt me wel handig voor een dagtocht.
              Rozemarijn

              Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

              Comment


              • #8
                Re: Fotorugzak voor dagtochten

                Handig zou het zijn als er rugzakken en schoudertassen gemaakt zouden worden waar je Modules aan zou kunnen ritsen op de een of andere wijze of vastzet met klittenband.

                Stel je neemt alleen de camera plus 1 lens mee dan heb je een heel kleine tas. Wil je een extra lens of twee extra lenzen mee dan rits je er een bepaalde module aan vast, enzovoorts...
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Fotorugzak voor dagtochten

                  Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                  Handig zou het zijn als er rugzakken en schoudertassen gemaakt zouden worden waar je Modules aan zou kunnen ritsen op de een of andere wijze of vastzet met klittenband.

                  Stel je neemt alleen de camera plus 1 lens mee dan heb je een heel kleine tas. Wil je een extra lens of twee extra lenzen mee dan rits je er een bepaalde module aan vast, enzovoorts...
                  Goed idee; neem er octrooi op.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotorugzak voor dagtochten

                    Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                    Handig zou het zijn als er rugzakken en schoudertassen gemaakt zouden worden waar je Modules aan zou kunnen ritsen op de een of andere wijze of vastzet met klittenband.

                    Stel je neemt alleen de camera plus 1 lens mee dan heb je een heel kleine tas. Wil je een extra lens of twee extra lenzen mee dan rits je er een bepaalde module aan vast, enzovoorts...
                    Dat bestaat al lang, zo'n rugzakken met het MOLLE systeem om extra zakken, pouches, enz. aan te bevestigen. Zo'n van origine militair systeem maar dan overgenomen door reguliere rugzakfabrikanten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotorugzak voor dagtochten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                      Dat bestaat al lang, zo'n rugzakken met het MOLLE systeem om extra zakken, pouches, enz. aan te bevestigen. Zo'n van origine militair systeem maar dan overgenomen door reguliere rugzakfabrikanten.

                      http://i.ebayimg.com/images/g/ccMAAO...Cn/s-l1600.jpg
                      Wist ik niet maar speciaal voor het meenemen van fotografiespullen is het bepaald niet. En het begint sowieso niet klein genoeg voor alleen een DSLR met opgestoken lens.
                      Ik heb mijn camera heel vaak mee en baal een beetje van al die lelijke tassen waar ik uit kies. Een snuittas en een slingshot en een schoudertas en een rugtas. Allen niet zo mooi en zeer herkenbaar als fototas.
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotorugzak voor dagtochten

                        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                        Wist ik niet maar speciaal voor het meenemen van fotografiespullen is het bepaald niet. En het begint sowieso niet klein genoeg voor alleen een DSLR met opgestoken lens.
                        Ik heb mijn camera heel vaak mee en baal een beetje van al die lelijke tassen waar ik uit kies. Een snuittas en een slingshot en een schoudertas en een rugtas. Allen niet zo mooi en zeer herkenbaar als fototas.
                        Er zijn best wel zo'n extra tassen die gebruik maken van het MOLLE systeem.

                        Lowepro heeft ruime keuze in zijn ProTactics reeks en die hebben allemaal zo'n MOLLE systeem om extra pouches en dergelijke aan te bevestigen als je meer spullen wil meenemen.





                        Gewoon wat rondzoeken naar rugzakken of schoudertassen of sling bags met zo'n MOLLE weefsysteem.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotorugzak voor dagtochten

                          Misschien gebruik maken van een insert?
                          Ik had ook al lang hetzelfde probleem: de camerarugzakken vond ik niet fijn dragen en waren te opvallend. Ook had ik altijd plaats tekort in de rugzak.
                          Nu gebruik ik een gewone daikine rugzak met een insert voor camera en eventuele lenzen + veel plaats voor andere spullen.
                          Canon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotorugzak voor dagtochten

                            Neem eens een kijkje bij F-stop Gear http://fstopgear.com/
                            Die maken rugzakken waarbij je een ICU (internal camera unit) in je rugzak moet stoppen. In die ICU kan je je fotospullen kwijt, en naargelang de nood kan je dan een grote of een kleine ICU plaatsen.
                            --> www.brandnewimage.be <--

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotorugzak voor dagtochten

                              Je kan prima bij F-stop gear gaan kijken om voorbeelden te zien, maar er iets bestellen zou ik niet aanraden.

                              Zo'n verdeelvakken en/of ICU's kan je hier in de winkels ook kopen, los en er zijn ook fabrikanten van trekkingsrugzakken die een paar modellen in hun lijn hebben voor fotomateriaal al eens occassioneel mee te nemen.

                              Kamera Express (als voorbeeld, niet als aanrader) : http://www.kamera-express.be/is-bin/...indSimple=Zoek

                              Zo'n oplossing zal jacky07 wel gekozen hebben.

                              Ook goed om eens te overlopen : http://nl.cambags.com/
                              Last edited by Empe; 29 september 2016, 17:49.

                              Comment

                              Working...
                              X