Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-Utrecht, edt 5. deel1: 22.000.000 stenen, bakstenen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD-Utrecht, edt 5. deel1: 22.000.000 stenen, bakstenen

    22.000.000 bakstenen waren de basis voor ons eerste gebouw dat we in Utrecht bezochten bij deze 5de editie. Mens, een waar labyrinth waar een geduldigde begeleidster of werd het begelijdster ons meer dan ormaal de tijd liet om toch enkele opnames te maken. Een safari van 30 minuten werd er snel eentje an meer dan een uur.
    Petje af voor de dame. Eveneens naar de intelligente opstelling van het parcours in het spoorweggebouw waardoor niemand echt een opstopper werd.
    Schitterende kleurcombinaties van rood en bruin versiert met wit en geel ... Een toren waar je nu eens geen visoog nodig had om de diepte te duiden en warm voorzien van mooie details.
    Of "hoe je met 22.000.000 bakstenen een prachtig gebouw kan neerzetten"...

    1) Prorails daemons. De bewaker van het hellegat




    2) Spiegeltjes, spîegeltjes aan de wand, wie zien hier daar aan de overkant ?




    3) Pokémonjagers ?




    4) "Hoe diep is deze hoogte ?" of is het "Hoe hoog is deze diepte?"




    5) Niets is wat het lijkt. Valse symmetrie !




    6) Spoorse deurinzet




    7) Vorm- en kleurspel met rood en bruin en soms iets anders




    8) Diep verscholen om een hoek in blauwe tint. De "Da VInci"-code gekraakt ?.




    9) Utrechts geheimschrift voor het cijfer 2




    10) Herhalingszin ?

    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: SD-Utrecht, edt 5. deel1: 22.000.000 stenen, bakstenen

    Zoals van je gewoon zijn, mooie reeks
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: SD-Utrecht, edt 5. deel1: 22.000.000 stenen, bakstenen

      Vele foto's hebben last van bewegingsonscherpte, vooral bij de laatste kan je van die vloer alleen al draaierig worden.

      Ik denk dat je bij zit soort fotografie best voor een statief kiest en een langere sluitertijd zodat je ISO wat naar beneden kan en je je diafragma wat kan afknijpen (ik denk niet dat je lens rond F5 ideaal is kwa scherpte, valt zeker op in de hoeken) F9-10had in vele gevallen een scherper resultaat gegeven. Ondanks de pro body is de ruis toch wel heftig aanwezig, ook dat zou dus met een statief vermeden kunnen worden.

      Comment


      • #4
        Re: SD-Utrecht, edt 5. deel1: 22.000.000 stenen, bakstenen

        4 heb ik ook, maar net iets minder dan deze.
        7 is top: prachtig kleurenpalet.

        In laatste opname zit inderdaad vooraan wat "beweging" (letters links en lijnen op vloer vooraan).
        Maar de ruis van RobC83 moet ik nog ontdekken.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: SD-Utrecht, edt 5. deel1: 22.000.000 stenen, bakstenen

          Jammer dat RobC83 er niet bij was. Hij had ons vast nog veel meer tips kunnen geven. Statief is helaas zelden aan de orde bij een rondleiding waar je in een uur een heel gebouw rond moet, met 30 seconden tijdverschil gevolgd door een volgende groep.
          Wel vind ik zelf wel dat de winst (HDR) bij dergelijk snelle opnames niet opweegt tegen het nadeel.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: SD-Utrecht, edt 5. deel1: 22.000.000 stenen, bakstenen

            Lange tenen precies...
            Vreemd dat het in een andere reeks hier dan wel lukt om met lange sluitertijden te werken en HDR en stabiel.

            Comment


            • #7
              Re: SD-Utrecht, edt 5. deel1: 22.000.000 stenen, bakstenen

              De derde is mijn favoriet!
              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

              Comment

              Working...
              X