Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ300 of Olympus M-10 mkii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic FZ300 of Olympus M-10 mkii

    Naast het gebruik van een spiegelreflex camera ben ik op zoek naar een kleiner model.
    Twijfel tussen de bridgecamera FZ300 ( de FZ1000 is weer wat zwaar) en de M-10 mkii die ik kan kopen met ZUIKO DIGITAL ED 14‑42mm 1:3.5‑5.6 EZ Pancake en M.ZUIKO DIGITAL ED 40‑150mm 1:4.0‑5.6 R objectieven voor 665 euro.

    Het zijn twee verschillende type camera's.
    De vraag is echter of de mogelijkheden en beeldkwaliteit van de Olympus de extra investering waard zijn. Deze objectieven zullen de kwaliteit 'kitlens' hebben. Daar scoort de Panasonic waarschijnlijk beter. Met ISO ruis vermoed ik dat de Olympus beter scoort.
    Wat zouden jullie doen?
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: Panasonic FZ300 of Olympus M-10 mkii

    Ik heb vorige week de Olympus gekocht en al mijn Canon dslr spullen verkocht.
    Ik heb enkel nog maar de 14-42mm kitlens en ben er zeer tevreden over.
    Het toestel is klein en compact, ligt goed in de hand ondanks ik grote handen heb.
    De autofocus werkt goed, kwaliteit van de foto's is niets op aan te merken. Ik print maximum op A4 en de meeste foto's komen enkel op Facebook of op het web en dan is de m4/3 sensor meer dan voldoende.

    Gisteren ook wat foto's gemaakt met AF tracking van jongen als doelman. Werkt perfect en kon hem goed vastleggen als hij in de lucht sprong.

    Minpuntje is dat je zeker een extra batterij of twee moet bijkopen indien je van plan bent veel foto's te maken op 1 dag.
    Ook dat het toestel niet all weather is.

    De lenskeuze die je bij Olympus hebt is ook erg groot en de lenzen zijn niet duur.

    Ik weet niet veel over de FZ300 dus kan ook niet zeggen of deze beter is.
    Ik heb voor de Olympus gekozen owv het feit dat je lenzen kan wisselen en dat spreekt mij toch nog altijd meer aan dan een toestel met fixed lens.
    Last edited by jan610; 11 september 2016, 15:06.
    Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

    Comment

    Working...
    X