Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

    Hallo iedereen,

    Eerst en vooral ben ik echt een kieken, ik weet het ! Ik koppelde mijne externe harde schijf aan mijne MacBook air (je moet weten dat ik die net gekocht heb en altijd een windows gebruiker was).
    En die vroeg mij om deze schijf te gebruiken als reservekopie en ik dacht, ja is goed, en dan wist diene ALLES van op mijn harde schijf, wat ik dus niet wist!

    Dus hierbij, ik ben AL mijn foto's kwijt!! En ik kon hem ook niet openen op mijne windowsPC, alé, hij gaf hem gewoon niet weer.

    HEEELP wat moet ik doen!!


    groetjes
    Els

  • #2
    Re: Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

    HD terug aansluiten aan een Windows pc en het programma RECUVA toepassen. Als de HD enkel geformatteerd is (en niet volledig overschreven is met een datakiller), krijg je je foto's terug.

    RECUVA is gratis te downloaden, maar blijf weg van alles wat met softonic te maken heeft. Als je via softonic download, krijg je er altijd ongewild een hoop rotzooi bij.

    Comment


    • #3
      Re: Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

      Hey Notex,

      We proberen dit, maar hij vind mijne ewterne harde schijf niet. We krijgen wel het geluidje dat hij is aangesloten, maar is nergens terug te vinden op de PC?

      groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

        Kan zijn dat de HD geformatteerd is in een formaat dat windows niet kent.
        Als je de HD op de Apple aansluit, wordt de HD dan gevonden ? (niet enkel het USB piepje, maar ook de HD die in de lijst van aangesloten apparatuur moet verschijnen).
        Zo ja, eens opzoeken of RECUVA compatible is met je Apple OS.

        Comment


        • #5
          Re: Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

          Probeer eens de Mac versie van de Wondershare Data Recovery:

          Rudi

          Comment


          • #6
            Re: Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

            Hoeveel data heeft je Mac op die harde schijf gezet? Als er een volledige backup van de Mac op die externe harde schijf staat, dan is niet alleen je vroegere Windows partitionering weg, maar zijn data van die partitie ook overschreven. Mocht de Mac enkel maar de schijf opnieuw hebben gepartitioneerd, dan is er nog een waterkansje dat je je data terug kan krijgen.

            ... en de grote vraag is natuurlijk: heb je nog een backup van die data?
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

              schijf terug in windows steken en dan die schijf beheren ( op mijn pc , rechtermuis :beheren
              Dan kan je die terug formateren in windows. ( ntfs )
              en dan proberen met een recover programma, om de data terug te halen. Op usb stick's is het me al gelukt van ne mac naar win...
              en daarna in windows, ze formateren in EXfat , dan kan windows en mac ze lezen (Y)

              Comment


              • #8
                Re: Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

                Rudimaes

                Ik heb dit gedaan, maar nu moet ik betalen voor mijn gegevens terug te krijgen.. Het betalen vind ik niet zo erg, maar het is echt redelijk veel.. Bestaat er geen andere gratis/goedkopere producten?

                groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

                  Dat is het probleem, al de betere recover aps zijn niet gratis.
                  Sommige hebben een gratis versie met beperkte mogelijkheden.
                  Je kan de gratis vesie van Icare recovery eens proberen:
                  Free data recovery software full version download, iCare Data Recovery Free is a 100% free unlimited data recovery freeware for recovering deleted files in Windows 10 8 7 Vista XP that works as the best free data recovery software for your hard drive memory card flash drive.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

                    Iedereen heel hartelijk bedankt voor de informatie.. Het kost me te veel om dit aan te kopen, dus ik heb net contact gehad met een PC-bedrijf hier in mijn buurt en zij gaan de recovery uitvoeren. Dit kost me ook wat, maar het is alleszins minder dan de aankoop van een product

                    groetjes
                    Els

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macbook Air heeft mijn externe harde schijf geformatteerd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Elsjj Bekijk bericht
                      Iedereen heel hartelijk bedankt voor de informatie.. Het kost me te veel om dit aan te kopen, dus ik heb net contact gehad met een PC-bedrijf hier in mijn buurt en zij gaan de recovery uitvoeren. Dit kost me ook wat, maar het is alleszins minder dan de aankoop van een product

                      groetjes
                      Els
                      Wat koste die software dan als een bedrijf dat goedkoper kan.
                      Ik heb destijds voor mijn software 79 euro betaald. Iskysoft.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment

                      Working...
                      X