Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Was is wettelijk toegestaan bij fotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Was is wettelijk toegestaan bij fotografie?

    Ik heb net een uurtje zitten rondzoeken op het net en op dit forum, maar ben er nog niet volledig uitgekomen...

    Situatie: Ik neem nogal graag foto's op allerhande feestjes en dergelijke. Ook op festivals en zo. Vraag is nu hoe het precies zit met het publiceren hiervan op mijn website.

    Verbeter me als ik het verkeerd begrepen heb:
    Uit wat ik reeds gevonden heb kan ik afleiden
    - dat foto's nemen in het openbaar van mensen helemaal geen probleem is zolang het maar niet tegen hun zin is. Dus bvb mensen die komen poseren voor mijn camera geven ongeschreven hun toestemming voor de foto.
    - dat overzichten van een feestende massa niet persoonsbindend zijn en dus helemaal geen probleem zijn.
    - ...

    Vraag is nu; wat als er een entree te betalen is; kan er dan verboden worden van zo'n foto's te nemen van de gewone medemens... bijvoorbeeld op een simpele fuif in de streek. Wat mag, moet, mag niet, moet niet,...

    HELP!!! & dankuwel!
    lowagie.be

  • #2
    Re: Wettelijk?

    In feite mag er niets zonder schriftelijke toestemming van het gefotografeerd persoon. Zelfs indien hij een schriftelijke bevestiging heeft gegeven mag hij die altijd intrekken. maw, het is niet defintief bindend.
    voor meer info:


    Ikzelf heb ooit een cd opgestuurd met de vraag de foto's te bekijken en te beoordelen of er nu iets mag of niet. Ik kreeg een dikke maand nadien een complete beoordeling waarin duidelijk te lezen valt dat het vaak heel moeilijk oordelen is wat mag of niet.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment

    Working...
    X