Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yes, digitale fotocursus gevonden!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yes, digitale fotocursus gevonden!

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een cursus digitale fotografie
    De wanhoop nabij ben ik gisteren naar onze plaatselijke kunstacademie geweest
    En wat blijkt, naast de traditionele cursus hebben ze er nu ook een digitale
    JOEPIE...
    Was het niet dat het hier om 2x per week 3u30 gaat
    'k weet echt niet hoe ik het allemaal ga gecombineerd krijgen (zoontje van 2 jaar, zelfstandige man,...) maar ik heb zo een zin om ervoor te gaan
    Het leven kan toch moeilijk zijn hé

  • #2
    Re: YES !

    Maak er wat moois van tijdens die cursus, Cathy! Veel succes en plezier!
    Groets, Gerhard
    Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

    Comment


    • #3
      Re: YES !

      Hey Cathy !

      Waar is die cursus ?
      Ik ben ook op zoek ....


      Raf

      Comment


      • #4
        Re: YES !

        In CVO Diest geven ze nu ook een cursus Digitale fotografie, dit naast de reeds bestaande cursus Photoshop.
        Met de basiscursus starten ze met uitleggen van pixels etc, gebruik digicam, en Photoshop elements. De gevorderde cursus is fotobewerking met PS.
        Enfin, zo hebben ze het met uitgelegd.
        De lessen gaan dit schooljaar door op maandagavond in Diest.

        http://www.deoranjerie.be/kolom1/welkom.php

        Groetjes

        Loes

        Comment


        • #5
          Re: Yes, digitale fotocursus gevonden!

          Voor zij die dichtbij of in studentenstad Leuven wonen: de kunstacademie van Leuven organiseert (sinds dit jaar?) ook een uitsluitend digitale opleiding...

          'k heb wel geen idee wat nou net het verschil is met de traditionele cursus fotografie... Wellicht minder ontwikkelaar en meer photoshop?

          Hoedanook, hier vind je meer info:




          P.S. dit is m'n allereerste post op deze site (en een nuttige, hoop ik )

          Comment


          • #6
            Re: Yes, digitale fotocursus gevonden!

            Hei Cathy,

            ook geinteresseerd. Waar is 't ie ?
            Fijn te horen dat er eindelijk een fatsoenlijk aanbod komt. En al zeker van de kunstacademies...

            Comment


            • #7
              Re: Yes, digitale fotocursus gevonden!

              let wel: opleidingen aan de academie gaan er van uit dat je 10u per week les hebt. voor een opleiding fotografie kan dat wel ies minder zijn (zoals de 2* 3u30) omdat je verondersteld wordt ook nog te velde te gaan om foto's te nemen.
              denk dus niet dat je er een uurtje per week kan insteken.
              en (alleszins in Leuven) je hebt voor de digitale fotografie een DSLR nodig, met een compact kom je er niet.
              de lessen in Leuven beginnen nu maandag.
              tot dan?
              www.vildaphoto.net

              Comment


              • #8
                Re: Yes, digitale fotocursus gevonden!

                Voila se
                Gisteren een kennismakingsavond gehad
                En het is uiteindelijk toch niet zo YES! als ik had gedacht
                Blijkbaar weet het hoofd van de academie niet echt wat de lessen precies inhouden want zijn uitleg was toch wel iets anders als de die van de "leraar"
                Het gaat eigenlijk meer om een atelier digitale beeldvorming, wat dus veel meer inhoudt als enkel fotografie...
                Het eerste trimester wordt Photoshop en nog eens photoshop, nadien gaan we over naar een lay-out programma (in-design?) en krijgen we een project toebedeeld
                Nu blijkt dat de meeste cursisten (waaronder ikzelf) toch wel wat meer fotografie hadden gewenst en zullen de lessen wel op één of andere manier worden aangepast
                Niet echt duidelijk dus maar we zien wel hoe het loopt
                DE cursus digitale fotografie blijkt dus toch nog niet te bestaan

                Comment


                • #9
                  Re: Yes, digitale fotocursus gevonden!

                  Hallo,

                  Ik heb me ook ingeschreven voor avondschool fotografie in de academie van Brugge en bij ons is hetzelfde.
                  We krijgen een 4-tal maand theorie over de werking van het fototoestel (diafragma, sluitertijd, ...) met daarrond enkele opdrachten. Daarnaast krijgen we voor diegene die nog kunnen analoog werken (dwz diegene die enkel een digitaal toestel hebben moeten geen analoog aanschaffen) opleiding doka voor zw/w + digitale beeldvorming.
                  De projecten lopend tot eind dit jaar zijn:
                  - Zelfportret
                  - de koe
                  - parameters van de fotografie (toepassingen op de verkregen theorie)
                  Website: www.digitimm.be
                  Camera: Nikon D700 - Bronica SQ-i 6x6
                  De enige constante is de verandering.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yes, digitale fotocursus gevonden!

                    Al een tijdje mee aan het lezen met deze topic en de (vele) voorgaanden...

                    En "papiertje" (lees diploma, getuigschrift of zo.... ) interesseert me (gelukkig) niet meer. En : ik draai al een tijdje mee in onze hobby.

                    En inderdaad mis ik iets. En heel graag zou ik dat "iets" wilen bijleren. Eigenlijk zou ik graag eens "echt" leren fotograferen.

                    Daarom dacht ik : sluitertijden, diafragma's, DOF enz..... Graag weet ik er meer over. Maar er zijn ook nog "boekjes". En er is nog BD.

                    Maar ik heb een groter gemis...

                    Een "getuigschrift" van Photoshop heb ik al (verdiend ). Alhoewel : bij Photoshop is men nooit volleerd, en zeker nooit ervaren genoeg......

                    Maar dat ietsje wat er gemist wordt heeft misschien niets met het woord "fotografie" te maken. En toch heeft er iemand aangetoond dat het HET middel is om aan echte fotografie te doen.

                    HCB (Henri Cartier-Bresson ) is begonnen met de "tekenschool".

                    Dit alles omdat ik ook aan het zoeken ben om beter te fotograferen. En 'k wil mijn weinige vrije tijd niet opofferen om "op dat knopke" te leren drukken. Plat gezegd....

                    Daarom denk ik er aan om naar de tekenschool (tekenacademie) te gaan. Daar leren ze ook over kleuren, licht en compositie. De rest is techniek die onderhevig is aan de stand van de techniek (gisteren analoog, vandaag digitaal en morgen.... neurotisch of zo.) Maar "het beeld" dat we willen maken zal door de eeuwen heen....... goed moeten zijn.

                    Groetjes

                    Skitch
                    Last edited by Skitch; 6 september 2004, 21:16.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment

                    Working...
                    X