Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo YN560-TX probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo YN560-TX probleem

    Ik heb een vraag over mijn flitsset/strobistsetje

    Ik heb 2x een SB700 flitsers met 3x een Yongnuo RF 603ll. Dit werkt prima maar nu wil ik niet telkens naar de flitsers toe om ze handmatig te moeten wijzigen.
    Daarom heb ik een Yongnuo YN560-TX aangeschaft. Maar het probleem is nu dat ik ze op een 1 of andere manier niet zo ver krijg dat ze via mijn YN560 lopen zodat ik ze daar kan wijzigen.

    Weet iemand hoe je dit doet of nog erger, kan dit überhaupt wel?
    1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

  • #2
    Re: Yongnuo YN560-TX probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door Kristian Bekijk bericht
    Ik heb een vraag over mijn flitsset/strobistsetje

    Ik heb 2x een SB700 flitsers met 3x een Yongnuo RF 603ll. Dit werkt prima maar nu wil ik niet telkens naar de flitsers toe om ze handmatig te moeten wijzigen.
    Daarom heb ik een Yongnuo YN560-TX aangeschaft. Maar het probleem is nu dat ik ze op een 1 of andere manier niet zo ver krijg dat ze via mijn YN560 lopen zodat ik ze daar kan wijzigen.

    Weet iemand hoe je dit doet of nog erger, kan dit überhaupt wel?
    Volgens mij kan dat niet, toch niet met RF-603 receivers onder je SB700's. Een YN560-TX kan enkel de YN-560 III en IV manuele flitsers direct aansturen (remote power/zoom).
    Maar met YN-622 II triggers onder je SB-700 zou het wel moeten lukken. Zie deze link: http://flashhavoc.com/yongnuo-yn622c...now-available/
    De link spreekt van YN-622 voor Canon, maar ondertussen zijn ze er ook voor Nikon.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo YN560-TX probleem

      Ik kom er even bij als ik mag Bij mij is het andersom. Ik heb net de 568 EX ii gekocht en had al een setje RF603C ii trigger/receiver. Zijn deze nu overbodig geworden en kan ik de flash rechtstreeks aansturen met een YN560-TX en/of kan ik dan alsnog er een RF603C ii tussenhangen aan de softbox strobes?

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo YN560-TX probleem

        Dat is dan wel beroerd dat het niet werkt. Dus als ik de YN560-TX heb met dan de YN-622 ll dan werkt het wel.
        Want als je een setje wilt spreken ze gelijk van de Yongnuo YN622N-TX en niet van de 560-TX.

        Maar dit zou wel kunnen dus?
        Last edited by Kristian; 5 augustus 2016, 12:08.
        1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo YN560-TX probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door Kristian Bekijk bericht
          Dat is dan wel beroerd dat het niet werkt. Dus als ik de YN560-TX heb met dan de YN-622 ll dan werkt het wel.
          Want als je een setje wilt spreken ze gelijk van de Yongnuo YN622N-TX en niet van de 560-TX.

          Maar dit zou wel kunnen dus?
          Ja, volgens die link toch. Je kan natuurlijk ook een YN622-TX aanschaffen, die is dan zeker compatibel met YN622-II receivers.
          Oorspronkelijk stonden het 560-TX en 622-TX systeem volledig los van elkaar, dus niet compatibel. 560-TX was voor de manuele flitsers, 622 voor de TTL-flitsers.
          Door aan de YN622-II een 560-RX mode toe te voegen, heeft Yonguo ze min of meer compatibel gemaakt.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo YN560-TX probleem

            Oké dat is dan jammer voor mijn aankoop, Gelukkig kan ik hem nog retour doen. En dat terwijl men zei dat ze wel met elkaar konden matchen.
            Bedankt voor de info.
            1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo YN560-TX probleem

              Ik heb ook de 560-TX en enkele 560 III flitsers. Dat werkt zoals het moet. Ik denk ook wel dat je een signaal kan sturen naar je 602/603 recievers, maar dat ze enkel een flitssignaal ontvangen, dus flitsen of niet flitsen. Maar echt instellingen kan je dus niet doorsturen.
              - A Point Of View -

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo YN560-TX probleem

                hij zend inderdaad een signaal uit om te flitsen zoals het hoort, en deze flitst dan ook. Alleen gaat het mis met instellen want dat kan ik niet via de 560-TX.
                1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnuo YN560-TX probleem

                  Ik moest het even uittesten omdat ik niet zeker was van deze uitzonderlijke situatie.

                  Het zit zo...

                  De 560 TX laat je toe om in de groepen A tot F een vermogen in te stellen.
                  De 560 III en 560 IV hebben ingebouwde ontvangers die naar die groepen kunnen luisteren en zijn dus op afstand instelbaar via de 560TX.

                  Maar de 560TX zend ook uit op "no group" en daar kan je niets aan instellen. Je kan enkel de puls versturen.
                  De 602 en 603 ontvangers werken in die gelijkaardige "no group" en kunnen dus die puls ontvangen.

                  Dus omdat je op de 560 TX geen instellingen kan doen naar de "no group" toe, is het dus niet mogelijk om een TTL-flits op een 602 of 603 ontvanger op afstand in te stellen.
                  Het zal wel een manuele flits kunnen aansturen ook al zijn alle groepen op de 560TX uitgeschakeld.

                  Eigenlijk is dit niet bedoelt om zo te werken. Bij een 560 TX hoort nu eenmaal de 560 III of 560 IV flitsen en dan gaat alles lekker.

                  Wil je TTL flitsen op afstand kunnen instellen dan zijn daar andere (nieuwere) oplossingen voor zoals de 622 waar ook een commander voor bestaat maar ik ben even het typenummer kwijt.

                  Er bestaan van andere merken ook zenders en ontvangers maar die werken ook gelijkaardig.

                  Eigenlijk is het omdat er de laatste jaren zeer veel ontwikkeling is geweest in die sector van speedlites. En doordat de modellen elkaar zeer snel opvolgden is het nu een beetje een wirwar aan systemen die onderling niet goed of helemaal niet samenwerken. Er is ook veel ontwikkeling geweest naar de radiosignalen, TTL, HSS.

                  Wil je een systeem dat werkt, zoek dan eerst goed uit wat met elkaar samen werkt en kies dan voor 1 systeem.
                  Meer mogelijkheden = meer kosten.
                  Last edited by buurmanBert; 8 augustus 2016, 20:24.

                  Comment

                  Working...
                  X