Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Guilin: vissers met aalscholvers (China)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Guilin: vissers met aalscholvers (China)

    Vraagje:
    Kan je de vissers met aalscholvers gratis fotograferen of poseren deze voor geld?
    Zo ja, wat vragen ze voor een fotosessie?
    Heeft iemand ervaring met het inhuren van zo'n visser om op locatie bij zonsop- of zonsondergang een fotoshoot te doen?

  • #2
    Re: Guilin: vissers met aalscholvers (China)

    deze poseren voor geld. Voor sommigen is het hun hoofdinkomen geworden. Gevolg is dat die beestjes niet altijd zo goed behandeld worden. Wat ook deels.de schuld is van de fotografen want zij willen allemaal die 'majestic shots'.

    Er heeft eens een artikel in Shoot (of een ander fotografieblad) over gestaan.

    Comment


    • #3
      Re: Guilin: vissers met aalscholvers (China)

      Ik ben indertijd (2009) naar Yanshuo aan de Li-rivier afgereisd (niet in Guilin, want Guilin bevindt zich op 2 uur rijden), maar toen ik hoorde dat het ganse gebeuren eigenlijk een circus aan het worden was met horden bezoekers en vreselijke behandeling van de dieren (Chinezen hebben een andere kijk op dieren), heb ik bedankt voor de opgeklopte commerciële happening.
      De omgeving daarentegen is subliem en een omweg waard.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Guilin: vissers met aalscholvers (China)

        Hmmm ... dat zijn verhalen waar je niet aan denkt als je al die mooie foto's ziet
        Bedankt voor de waarschuwing. Ik ga mijn verwachtingen iets aanpassen nu ...

        Comment

        Working...
        X