Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe monitor

    Ik heb momenteel een goedkopere soort ips monitor, voor zijn geld een goe monitorke, maar wil mij verbeteren, graag qua grootte (nu is de monitor 23inch, en vind hem écht te klein geworden) en qua totale beeldkwaliteit

    Budget max 400€

    De grote vraag, heb ik hier iets voor??
    Is mijn budget groot genoeg? (Ik hoop natuurlijk van wel)
    En waar kan je meerdere beeldschermen vergelijken?

    Een 27 inch monitor met ingebouwde luidsprekers die prachtige contrasten geeft, een brede range kleuren toont zou hier het ideale zijn voor mij denk ik...

    Dit tegengekomen in mijn zoektocht:
    Dell Ultrasharp U2715h
    Iets duurder maar wel 99%adobe rgb, 2miljoen/1 contrast...



    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    Last edited by bulke41; 27 juli 2016, 11:31.
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: Nieuwe monitor



    Komt nog zo'n 12 euro inklaringskosten bij en dan nog 21% btw. levering via DHL, UPS, ... binnen de week. Je hebt ze in matte of glossy uitvoering, mat is ' beter ' want geen spiegeling.

    Vergeet goede geluidskwaliteit met ingebouwde boxen met de meeste monitoren.

    Ik heb zo eentje in december 2014 gekocht, toen 247,50 euro + 42,37 aan DHL voor inklaring bij douane.

    Gewoon basic plastic behuizing, simpele voet maar mogelijk om er een andere op te zetten maar niet nodig als je de monitor op een vaste plaats hebt staan.

    Goede review van dit type (let op, er bestaan varianten !) : http://www.tftcentral.co.uk/reviews/qnix_qx2710.htm

    't Is geen Dell natuurlijk ...
    Last edited by Empe; 27 juli 2016, 19:57.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe monitor

      Een verkoper met 98,9% score is echt niet goed hoor! Dat betekent echt wel dat 1 op 100 miserie had.
      Zeker bij iets grotere verkopers verwacht ik minstens een score boven de 99,5, en liever nog 99,8%.

      Bij deze monitor zijn er alvast klachten over de prijs (die nadien blijkbaar niet correct is), en 8 dode pixels.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe monitor

        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
        http://www.ebay.nl/itm/QNIX-Perfect-...0AAOxy0zhTPTVg

        Komt nog zo'n 12 euro inklaringskosten bij en dan nog 21% btw. levering via DHL, UPS, ... binnen de week. Je hebt ze in matte of glossy uitvoering, mat is ' beter ' want geen spiegeling.

        Vergeet goede geluidskwaliteit met ingebouwde boxen met de meeste monitoren.

        Ik heb zo eentje in december 2014 gekocht, toen 247,50 euro + 42,37 aan DHL voor inklaring bij douane.

        Gewoon basic plastic behuizing, simpele voet maar mogelijk om er een andere op te zetten maar niet nodig als je de monitor op een vaste plaats hebt staan.

        Goede review van dit type (let op, er bestaan varianten !) : http://www.tftcentral.co.uk/reviews/qnix_qx2710.htm

        't Is geen Dell natuurlijk ...
        Via e-bay ga ik het niet kopen, via aanbieders die ik via kieskeurig.be vind of lokale dealer/computerwinkel

        Nog nooit van dat merk gehoord trouwens, wss andere merknaam/gelijkaardig product ofzo

        Geluid in het scherm is een plus, kwaliteit hiervan ben ik totaal niet kritisch, als ik de tutorials duidelijk hoor ist goe ;-)

        Niemand ervaring met die dell?
        Is er in dezelfde prijsrange iets beter of met dezelfde specs iets goedkoper/interresanter?

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe monitor

          Ga eens zoeken op hardware.info , daar staan veel testen op.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe monitor

            Of zoiets als Coolblue en daar wat parameters ingeven om te zoeken ... en dan verder op internet naar gebruikservaringen voor fotobewerking opsnorren met de getoonde monitors.

            27 inch, 2560 x 1440 resolutie, IPS of PLS, anti reflecterend, prijs 200-400 (en doe ook maar 400-600), ....

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe monitor



              Zeer tevreden over deze in dual monitor setup.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe monitor

                Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
                http://www.monitorstore.be/category/...html?723=18665

                Zeer tevreden over deze in dual monitor setup.
                Das dezelfde monitor dat ik ook al op het spoor was, enkel dan de 27inch versie, dual screen wordt het hier niet...
                Heb je deze al lang en callibreer je hem,
                Had je voordoen nog andere ips-schermen (ter vergelijking)

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe monitor

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Of zoiets als Coolblue en daar wat parameters ingeven om te zoeken ... en dan verder op internet naar gebruikservaringen voor fotobewerking opsnorren met de getoonde monitors.

                  27 inch, 2560 x 1440 resolutie, IPS of PLS, anti reflecterend, prijs 200-400 (en doe ook maar 400-600), ....

                  http://www.monitorstore.be/category/...age=1&items=24
                  Tuurlijk, heb ook al in die richting zitten kijken maar uit ervaring weet ik dat sommige bd-leden mij tips kunnen geven die niet gauw ergens anders vind

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe monitor

                    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                    Ga eens zoeken op hardware.info , daar staan veel testen op.
                    Kijk ik ook zeker eens na

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe monitor

                      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                      Tuurlijk, heb ook al in die richting zitten kijken maar uit ervaring weet ik dat sommige bd-leden mij tips kunnen geven die niet gauw ergens anders vind

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                      Tja, als ze je niet eens " tippen " dat de door jou aangehaalde Dell geen 99% aRGB maar wel sRGB heeft ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe monitor

                        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                        Tja, als ze je niet eens " tippen " dat de door jou aangehaalde Dell geen 99% aRGB maar wel sRGB heeft ...
                        Bij deze heb jij dat dus gedaan, had ik niet gezien....
                        Vraag is heb ik dat nodig/is het nuttig voor mij?
                        De meeste afdrukcentrale's en het volledige internet werkt nog op srgb, dus hoe vaak kun je de voordelen hiervan nuttigen?
                        Ik snap dat adobe rgb een bredere kleurruimte heeft maar als het afgewerkt srgb moet worden...

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe monitor

                          Ik ben ook nog aan het kijken voor een extra monitor (3 monitor setup ipv 2 monitors).

                          Een afdruklab werkt steeds met ProRGB, wat nog vele malen groter is dan AdobeRGB.

                          Van de "goedkopere" monitors dat ik aan het bekijken ben is dit een zeer goed exemplaar:

                          UP2716D
                          UP wil zeggen dat je hardwarekalibratie hebt en 99% AdobeRGB, met een Premiumgrantie, als er dus ook slechts 1 pixel kapot is mag je deze terugsturen binnen de 3 jaar dacht ik (voor sommige duurdere monitors is dit zelfs 5 jaar!).
                          Deze heeft ook een ingebouwde luidspreker, maar ik heb nog geen enkele degelijke ingebouwde luidspreker gezien in een monitor of een tv onder de 1500 euro. Zelfs mijn monitor van 800 euro heeft verschrikkelijke ingebouwde luidsprekers. Zelfs een paar luidsprekers van 50 euro uit de Aldi zullen een grote upgrade zijn.

                          Als je hoofdzakelijk op het internet post dan is een sRGB scherm voldoende (wel 100% sRGB dan), dan bespaar je ongeveer 50-100 euro.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe monitor

                            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                            Bij deze heb jij dat dus gedaan, had ik niet gezien....
                            Vraag is heb ik dat nodig/is het nuttig voor mij?
                            De meeste afdrukcentrale's en het volledige internet werkt nog op srgb, dus hoe vaak kun je de voordelen hiervan nuttigen?
                            Ik snap dat adobe rgb een bredere kleurruimte heeft maar als het afgewerkt srgb moet worden...

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                            1) Niet ik gooide adobe rgb ertussen, dat deed je zelf ... ik toonde enkel je vergissing aan.

                            2) Als je werkt in raw maakt het geen jota uit in welk formaat je je bewerkte foto uiteindelijk uitvoert .... in sRGB, in aRGB, in ProfotoRGB, .... je hebt die keuzes naargelang het gewenste doel.

                            3) Je verwart kleurruimte om in te werken met kleurprofielen voor weergave apparaten. Je kan beter meer informatie gebruiken om mee te starten, je kan nooit van minder informate ' upscalen ' naar meer informatie.

                            4) Je werkt je raw foto dus af in het formaat dat het ' beste ' is voor je eigen weergavemateriaal en je voert uit voor wat het ' beste ' is voor waar je materiaal zal terechtkomen.

                            Foto's op het net ... dan is sRGB de meest logische optie om jpg's te gebruiken met sRGB profiel (gewoon om compatibel te zijn met alles). Foto's genomen en bewerkt in aRGB zullen dat getoond worden met sRGB profiel.

                            Maar heb je materiaal dat aRGB aankan, converteer dan ook naar aRGB .... je ziet dan meer detail verschillen (niet meer kleuren want dat ligt vast). Heb je een aRGB monitor, gebruik dan een browser die een aRGB profiel heeft of gebruikt.

                            En foto's laten afdrukken ... ook hier, zie wat hun gebruikt profiel is en stuur ze op wat ze vragen. Maar conversie gaat er toch altijd zijn.

                            Er MOET dus niets, maar je vertrekt toch liever met de meeste opties ?

                            Daarom werkt Lightroom in ProPhoto en zet je dan ook best Photoshop in ProPhoto (om mee te werken) en dan terug naar Lightroom te sturen. De uiteindelijke jpg uitvoer kies je opnieuw zelf : sRGB (om veilig te spelen), aRGB (voor eigen gebruik als je eigen materiaal aRGB aankan), enz....... Er zijn velen die voor de gemakkelijke werkwijze gaan en Photoshop instellen om ProPhote of aRGB automatisch naar sRGB om te zetten bij import omdat dan altijd bij uitvoer sRGB zal gebruikt worden, maar dat is ook gewoon om op veilig te spelen, je zou dat ook handmatig kunnen doen.

                            Je eigen ogen kunnen véél meer kleurschakering effektief ZIEN ... zou het dan beter zijn om ogen te hebben die enkel het sRGB spectrum zouden kunnen zien omdat je dat toch het meeste ziet op internet ?

                            Ik denk het niet, nu kunnen we sRGB zien op internet, maar ook aRGB op een aRGB monitor en aRGB profiel monitor, drukwerk in CYMK, en in het echte leven alles in een zee van kleuren en kleurschakeringen.
                            Last edited by Empe; 1 augustus 2016, 22:49.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe monitor

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              1) Niet ik gooide adobe rgb ertussen, dat deed je zelf ... ik toonde enkel je vergissing aan.

                              2) Als je werkt in raw maakt het geen jota uit in welk formaat je je bewerkte foto uiteindelijk uitvoert .... in sRGB, in aRGB, in ProfotoRGB, .... je hebt die keuzes naargelang het gewenste doel.

                              3) Je verwart kleurruimte om in te werken met kleurprofielen voor weergave apparaten. Je kan beter meer informatie gebruiken om mee te starten, je kan nooit van minder informate ' upscalen ' naar meer informatie.

                              4) Je werkt je raw foto dus af in het formaat dat het ' beste ' is voor je eigen weergavemateriaal en je voert uit voor wat het ' beste ' is voor waar je materiaal zal terechtkomen.

                              Foto's op het net ... dan is sRGB de meest logische optie om jpg's te gebruiken met sRGB profiel (gewoon om compatibel te zijn met alles). Foto's genomen en bewerkt in aRGB zullen dat getoond worden met sRGB profiel.

                              Maar heb je materiaal dat aRGB aankan, converteer dan ook naar aRGB .... je ziet dan meer detail verschillen (niet meer kleuren want dat ligt vast). Heb je een aRGB monitor, gebruik dan een browser die een aRGB profiel heeft of gebruikt.

                              En foto's laten afdrukken ... ook hier, zie wat hun gebruikt profiel is en stuur ze op wat ze vragen. Maar conversie gaat er toch altijd zijn.

                              Er MOET dus niets, maar je vertrekt toch liever met de meeste opties ?

                              Daarom werkt Lightroom in ProPhoto en zet je dan ook best Photoshop in ProPhoto (om mee te werken) en dan terug naar Lightroom te sturen. De uiteindelijke jpg uitvoer kies je opnieuw zelf : sRGB (om veilig te spelen), aRGB (voor eigen gebruik als je eigen materiaal aRGB aankan), enz....... Er zijn velen die voor de gemakkelijke werkwijze gaan en Photoshop instellen om ProPhote of aRGB automatisch naar sRGB om te zetten bij import omdat dan altijd bij uitvoer sRGB zal gebruikt worden, maar dat is ook gewoon om op veilig te spelen, je zou dat ook handmatig kunnen doen.

                              Je eigen ogen kunnen véél meer kleurschakering effektief ZIEN ... zou het dan beter zijn om ogen te hebben die enkel het sRGB spectrum zouden kunnen zien omdat je dat toch het meeste ziet op internet ?

                              Ik denk het niet, nu kunnen we sRGB zien op internet, maar ook aRGB op een aRGB monitor en aRGB profiel monitor, drukwerk in CYMK, en in het echte leven alles in een zee van kleuren en kleurschakeringen.
                              bedankt om dit te verduidelijken, ikzelf gaf idd een adobe rgb scherm aan als ideaal
                              maar met jouw uitleg heb ik nog beetje opgezocht en voordelen/nadelen opgezocht
                              voor mij zal de srgb voldoen, zie geen nut in mijn persoonlijke noden voor adobe rgb (print niet echt veel, en foto's dienen vooral voor op't net)
                              voorlopig hou ik de dell u27h15 als favoriet aan, aankoop ga ik nog een goei weekje mee wachten
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment

                              Working...
                              X