Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hij komt, hij komt... 5D4 wie staat er te wachten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hij komt, hij komt... 5D4 wie staat er te wachten?

    Canon 5D Mk4 zou eind augustus voorgeteld worden.

    Wie kijkt er naar uit?
    Wie koopt hem?
    Wie wacht nog wat af?


    Ik kijk er naar uit, vooral naar de specs dan. En toch wat afwachten voor ik hem zou kopen.
    Last edited by buurmanBert; 9 augustus 2016, 22:52.

  • #2
    Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

    Ik denk dat ik hem wel koop !

    Comment


    • #3
      Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

      Mijn interesse is ook groot.
      Toch zou ik nog wat wachten om 2 redenen.
      Eerst zien hoe de specs meevallen en eventueel nieuwe features anders koop ik mij de 5D3.
      Maar anderzijds ook een half jaartje wachten na de introductie omdat de prijs dan sterk valt.
      Ik verwacht dat de introductieprijs ergens rond de 3700 euro zal komen.
      Na een dik jaar zal daar al 1000 euro af gaan. Dus als de eerste prijsdaling er komt denk ik dat het meest interessant is om aan te kopen.

      Ik lees net in een ander draadje dat er nu al prijsdalingen zijn op de 5D3 in de tweedehandsmarkt.

      Comment


      • #4
        Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

        Ik ben vooral zeer benieuwd naar de AF-prestaties.
        Momenteel heb ik een 6D en die vind ik eigenlijk echt ondermaats. Het wordt problematisch als ik niet het middelste AF punt gebruik, en het donker is. Ik hoop dat de 5D hier toch echt wel veel beter in is !

        Comment


        • #5
          Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

          Het grootste voordeel is dat de tweede hands prijzen van de MKIII omlaag zullen gaan .
          Last edited by Jefzor; 9 augustus 2016, 22:08.

          Comment


          • #6
            Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

            Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
            Ik ben vooral zeer benieuwd naar de AF-prestaties.
            Momenteel heb ik een 6D en die vind ik eigenlijk echt ondermaats. Het wordt problematisch als ik niet het middelste AF punt gebruik, en het donker is. Ik hoop dat de 5D hier toch echt wel veel beter in is !
            De 5D MKIII heeft al een veel betere autofocus dan de 6D, maar waarschijnlijk zal de AF van de 5D MKIV ook weer een deel van het AF systeem van de 1Dx MKII mee krijgen (vooral een hogere gevoeligheid bij weinig licht, maar dat is bij de 1Dx en 5D MKIII eigenlijk ook niet zo slecht, alleen als het heel donker is komt de AF van die camera's in problemen).
            Het AF systeem van de 5D MKIII komt voor een groot deel overeen met dat van de 1Dx, alleen heeft de 1Dx een extra processor die het AF systeem nog wat sneller maakt (dat is vooral als je meerdere AF-punten gebruikt voor tracking).

            Voor de rest zal de sensor ook weer wat verbeterd zijn ten opzichte van die van de 5D MKIII (hoeveel beter, dat is ook weer af te wachten).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

              hier toch ook wel benieuwd,

              ik heb in het voorjaar de 6d gekocht , naast de 1dx, en ben van de beeldkwaliteit zeer tevreden, maar komende van de 5d reeks voelt de 6d zo fragiel aan
              Ook bij slechter weer , vertrouw ik het niet echt , en wordt de 6d in de tas opgeborgen, waar ik vroeger met de 5dII en III gewoon bleef doorgaan.

              afwachten wat de lanceringsprijs gaat zijn, op canonrumors beweren ze dat deze iets lager zou zijn dan bij de 5dIII... en dan gaat de 6d in de verkoop
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment


              • #8
                Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                Ik ben vooral zeer benieuwd naar de AF-prestaties.
                Momenteel heb ik een 6D en die vind ik eigenlijk echt ondermaats. Het wordt problematisch als ik niet het middelste AF punt gebruik, en het donker is. Ik hoop dat de 5D hier toch echt wel veel beter in is !
                Heb jij dan een andere 6d dan mij :-) ik denk dat je altijd contrast nodig zal hebben om scherp te stellen.
                Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                Comment


                • #9
                  Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                  Heb jij dan een andere 6d dan mij :-) ik denk dat je altijd contrast nodig zal hebben om scherp te stellen.
                  Als ik een openingsdans moet fotograferen moet ik echt wachten tot de focus er goed op zit, ik hoop dat dit bij de 5D beter zal zijn ;-)
                  Als ik tijdens een mis-viering (vaak donkere lichtomstandigheden) wil scherpstellen met een AF-punt buiten het middelste levert dat problemen op ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                    Als ik een openingsdans moet fotograferen moet ik echt wachten tot de focus er goed op zit, ik hoop dat dit bij de 5D beter zal zijn ;-)
                    Als ik tijdens een mis-viering (vaak donkere lichtomstandigheden) wil scherpstellen met een AF-punt buiten het middelste levert dat problemen op ;-)
                    Bij de 5D MKIII moet je er wel op letten om de cross type AF punten te gebruiken als er heel weinig licht is, want de andere AF-punten komen ook eerder in de problemen (dat geldt trouwens ook voor de 1Dx).
                    In 1987 Canon unveiled the EOS 650 to the world. It was the Japanese manufacturer's first 35mm autofocus SLR and the start of the EOS system. With its fully-electronic lens mount, in-lens aperture and focus motors, and reliance on electronic button and dial operation, Canon's EOS system established a blueprint that all successive camera systems have followed. Now, 25 years later, the Canon EOS 5D Mark III is the latest model in the line.
                    Last edited by Black B@ndit; 12 augustus 2016, 15:32.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Bij de 5D MKIII moet je er wel op letten om de cross type AF punten te gebruiken als er heel weinig licht is, want de andere AF-punten komen ook eerder in de problemen (dat geldt trouwens ook voor de 1Dx).
                      https://www.dpreview.com/reviews/can...5d-mark-iii/14
                      Maar je kan misschien de niet-cross type AF punten ook wel uitschakelen? Of ze in elk geval als niet-selecteerbaar zetten?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                        Maar je kan misschien de niet-cross type AF punten ook wel uitschakelen? Of ze in elk geval als niet-selecteerbaar zetten?
                        Dat is ook mogelijk, je kan ervoor zorgen dat ze niet selecteerbaar zijn.
                        Maar als je weet welke punten dat zijn, dan kan je ze zelf ook vermijden in donkere omstandigheden.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                          Ik heb mijn 5D Mark3 en ben er nog altijd zeer tevreden van.
                          Geen botje in mijn lichaam dat eraan denkt om nu voor die volgende te gaan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
                            Ik heb mijn 5D Mark3 en ben er nog altijd zeer tevreden van.
                            Geen botje in mijn lichaam dat eraan denkt om nu voor die volgende te gaan.
                            Ik ben voorlopig ook niet van plan om een camera te vervangen omdat er weer een nieuw model uit komt.
                            Met het materiaal dat ik nu heb kan ik de foto's maken zoals ik ze wil.
                            Alleen als er een echt spectaculaire verbetering is (nog een paar stops beter in de hoge iso bijvoorbeeld) zou ik er misschien aan beginnen te denken om toch maar eventueel iets nieuws te kopen.
                            Maar voorlopig is dat voor mij helemaal niet nodig.
                            Ik heb bijna altijd al een "generatie" overgeslagen, alleen de 5D MKII heb ik wel ingeruild voor de 5D MKIII omdat ik niet tevreden was over de autofocus van de 5D MKII.
                            Van de 1D MKIII ben ik ook naar de 1Dx gegaan, de 1D MKIV heb ik dus nooit gehad.
                            Dat was vroeger ook met de 20D, die pas vervangen is toen de 40D uitkwam (de 30D heb ik dus ook overgeslagen).
                            Tegen de volgende Olympische spelen komt de 1Dx MKIII (de nieuwe "1" komt toch altijd net voor de Olympische spelen), tegen dan ben ik mijn 1Dx misschien wel beu, en is het tijd voor een upgrade.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hij komt, hij komt... wie staat er te wachten?

                              In mijn geval is het dat ik wil opstappen in FF. Ik ben nu al veel jaren op crop bezig voor portret en ik denk dat FF voor mij een verbetering inhoud tov de 7D die ik nu heb.

                              Er zijn inmiddels nieuwe rumours rond de specs.
                              Er zijn foto's en specificaties van de Canon EOS 5D Mark IV-dslr online verschenen. De foto's tonen een camera die niet veel afwijkt van het huidige model, maar volgens de geruchten krijgt het toestel een nieuwe 30,4-megapixelsensor en een 4k-filmfunctie.


                              Het ziet er naar uit dat er geen grote aardverschuiving in zit inzake specs. Natuurlijk nog de testen afwachten hoe de ruisprestaties zijn op hoog iso.

                              Comment

                              Working...
                              X