Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoblog of toch maar niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoblog of toch maar niet?

    Tussen mijn drukke leven door (3 kids, fulltime job, verbouwen,etc) ben ik vooral graag bezig met creatieve zaken zoals interieur, fotografie, tekenkunst,...Het enigste wat mij wat rust kan brengen Nu juist omdat ik zo weinig 'me-time' heb, dacht ik eraan om een fotoblog te starten. Enerzijds om mij wat meer te verplichten ruimte en tijd vrij te maken voor mijn hobby + om meer te halen uit mijn foto's (nu staan ze gewoon maar te staan op mijn harde schijf). Is een fotoblog dan de juiste keuze of toch maar niet? Mensen met ervaring? Andere tips zijn ook welkom

  • #2
    Re: Fotoblog of toch maar niet?

    Fotoblog is 1 ding, je hebt ook sites zoals flickr en 500px waar je je foto's kan delen en van daaruit verder kan verspreiden via sociale media en dergelijke

    Fotoblog is de iets intensievere vorm uiteraard, heb er ook al zitten aan denken, maar vrees dat er téveel tijd zou inkruipen...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Fotoblog of toch maar niet?

      Je kan een blog maken op Word press maar ik vraag mij af wie dat bekijkt, ben er mee begonnen en weer mee gestopt. Er kijkt gewoon niemand naar. Soms vraag ik mij af hoe sommige mensen aan meer dan 1000 volgers geraken op facbook bv. terwijl hun foto's niet goed zijn.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Fotoblog of toch maar niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
        Je kan een blog maken op Word press maar ik vraag mij af wie dat bekijkt, ben er mee begonnen en weer mee gestopt. Er kijkt gewoon niemand naar. Soms vraag ik mij af hoe sommige mensen aan meer dan 1000 volgers geraken op facbook bv. terwijl hun foto's niet goed zijn.
        Door er érg veel mee bezig te zijn, zelf reacties op anderen te geven, zorgen dat je volgers er iets aan hebben,
        bvb een gratis preset ofzo weggeven aan e-mail subscribers enz

        Zoals ik zei: daar kruipt véél tijd in vermoed ik, als ik al zie hoeveel tijd aan mijn flickr pagina vuilmaak, het is waarschijnlijk een veelvoud hiervan

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Fotoblog of toch maar niet?

          Ja inderdaad, die tijd heb ik waarschijnlijk ook niet Misschien dan toch een alternatief zoeken...Zal misschien ook eens kijken voor een flickr pagina...

          Comment


          • #6
            Re: Fotoblog of toch maar niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            Door er érg veel mee bezig te zijn, zelf reacties op anderen te geven, zorgen dat je volgers er iets aan hebben,
            bvb een gratis preset ofzo weggeven aan e-mail subscribers enz

            Zoals ik zei: daar kruipt véél tijd in vermoed ik, als ik al zie hoeveel tijd aan mijn flickr pagina vuilmaak, het is waarschijnlijk een veelvoud hiervan

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            Ik bedoel op facebook, gewone mensen die wat fotograferen en die geen gratis presets weggeven, hoogstens misschien eens een gratis fotoshoot die op niet veel trekt.

            Zelf heb ik al zoveel shoots gratis gedaan en nooit veel mee opgeschoten. Flickr is wel goed als bijkomend online archief, als je je foto's deelt in groepen en tags bijvoegt dan heb je wel wat views.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Fotoblog of toch maar niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
              Ik bedoel op facebook, gewone mensen die wat fotograferen en die geen gratis presets weggeven, hoogstens misschien eens een gratis fotoshoot die op niet veel trekt.
              Er zijn mensen die iedereen op FB die ze tegenkomen toevoegen als vriend, onder de idee van "het kan een potentiële kijker/fan worden".
              En die sluiten zich aan in talloze groepen op FB, waar ze ook hun foto's in posten en er intensief mee bezig zijn om feedback te onttrekken bij mensen.

              Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
              Zelf heb ik al zoveel shoots gratis gedaan en nooit veel mee opgeschoten. Flickr is wel goed als bijkomend online archief, als je je foto's deelt in groepen en tags bijvoegt dan heb je wel wat views.
              Gebruik ik ook. Heel handig als webruimte voor de foto's, ook voor als je ze op fora wil plaatsen.


              Instagram is ook een uitdaging voor sommigen, om mensen te binden/ronselen, die hopelijk verder doorklikken naar andere sites die je deelt/beheert.


              Een blog heb ik nog gehad, maar kruipt te veel tijd in, en zo goed als geen kijkers. Maar bij mij was die marketing-gewijs niet goed opgebouwd, niet gelinkt in een grotere groep, en weinig interessante posts die wellicht...
              Je bericht op een forum plaatsen is veel doeltreffender.

              Comment


              • #8
                Re: Fotoblog of toch maar niet?

                Een blog zou ik ook niet meer aan beginnen. Teveel werk, teveel tijd en de mensen lezen het niet.
                Beter tijd steken in een goed ontworpen website met je portfolio op en die dan met regelmaat aanvullen of updaten.

                Wat je wel kan doen is FB inschakelen als marketingmachine.
                Van elke leuke shoot zet je wat op FB en lok dan maar volgers.
                Af en toe een leuke actie op plaatsen om nog meer volgers te ronselen werkt wel.
                Probeer het vooral regelmatig aan te vullen zodat je picture hebt.
                Maar stop er vooral niet te veel tijd in.

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoblog of toch maar niet?

                  De mensen lezen het niet? Jawel hoor, maar je moet jezelf promoten en zeer actief zijn op meerdere fronten tegelijk,
                  Ik zou het graag gedaan hebben maar mijn fotografie-hobby zou eraan inboeten vrees ik

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoblog of toch maar niet?

                    Ook zeker Tumblr eens bekijken.

                    Het is een soort van (mini)blog, waar je dingen deelt, ook videos, foto's, links, teksten, .... je kan uiteraard ook alles linken met andere sociale media accounts die je hebt.

                    Comment

                    Working...
                    X